آخرین خبرهااسلایدربین الملل

واکنش مقتدی صدر به استعفای نخست وزیر مکلف: تا کی عراق اسیر عده‌ای فاسد باقی می‌ماند؟

مقتدی صدر

رهبر جریان صدر عراق با انتقاد شدید از برخی مقامات عراقی در پی انصراف علاوی اعلام کرد تا کی کسانی که به دنبال سهم‌خواهی هستند در خواب غفلت به سر می‌برند و منابع ملت را به بازی می‌گیرند.

مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در پی انصراف محمد توفیق علاوی از سمت نخست‌وزیری و تشکیل کابینه عراق در پیامی توییتری خطاب به علاوی گفت: «عشق به عراق الهام بخش شما برای عقب‌نشینی بود از همین رو از خیر آن گذشتی.»

مقتدی صدر با انتقاد شدید از برخی مقامات عراقی گفت: «تا به کی کسانی که عاشق سهم‌خواهی هستند در خواب غفلت به سر می‌برند؟ ملاحظه منافع ملت را نمی‌کنند؛ و منابع ملت را به بازی می‌گیرند. تا کی عراق اسیر عده‌ای فاسد باقی می‌ماند و تا کی سرنوشت عراق به دست اندکی باقی می‌ماند که آن را به بازی می‌گیرند؟ عشق به وطن را گم کرده‌اند و برده آمال و شهواتشان هستند.»

بیشتر بخوانید: حمله راکتی به سفارت آمریکا در عراق

رهبر جریان صدر عراق نوشت: «من از مفسدین و از کسانی که از خدا سرپیچی کردند تا روز قیامت برائت می‌جویم. آن‌ها اسیر خواسته‌ها و لذت‌هایشان شدند.»

محمد توفیق علاوی شامگاه یکشنبه با ارسال نامه‌ای به برهم صالح، رئیس‌جمهور عراق از سمت نخست‌وزیری این کشور انصراف داد.

علاوی در پیامی تلویزیونی با اشاره به فشار‌های سیاسی برخی گروه‌ها برای گرفتن پست وزارتی، از تظاهرکنندگان خواست با افزایش فشار به این گروه‌ها مطالبات ملی خود را خواستار شوند.

/انتخاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا