آخرین خبرهااجتماعیفرهنگی و هنری

گفت وگویی کوتاه با نیکی بنی اسدی مسئول برگزاری نمایشگاه عکس شهروندی

نمایشگاه عکس شهروندی

نمایشگاه عکس شهروندی رشت از نگاه نیکی بنی اسدی از بیست و دوم تا پایان بهمن ماه در امین الضرب جنب کارخانه قند و شکر سالن سردار جنگل در حال برگزاریست.

سالهاست نیکی به عنوان طراح ، معمار ، مجسمه ساز و کارگردان وبازیگر خوش ذوق و موفق تئاتر خود را به جامعه هنردوست رشت و گیلان معرفی کرده است.
برگزاری نمایشگاه در یک روز برفی بهانه ای شد تا سری بزنیم به سالن پیر و دوست داشتنی سردار جنگل محل برگزاری این نمایشگاه و گپ و گفتگویی کوتاه با او داشته باشیم.

چطور شد که به فکر برگزاری نمایشگاه برای بیان معضلات اجتماعی افتادین:
با توجه به اینکه من هم مثل تمام ساکنین این شهر این اتفاقات و معضلات را میدیدم ابتدا قصد داشتم در غالب یک تئاتر، استند آپ کمدی حرفم را به حالت اجرایی در آورم اما به این نتیجه رسیدم که طنز گرفتن این موضوع کار هجو و بیهوده خواهد بود ، در ادامه به ذهنم رسید که از طریق یک نمایشگاه عکس شهروندی حرفم را به سادگی به صورت تصویر بیان کنم.

این نمایشگاه در یکی از قدیمی ترین سالن های شهر که سالهاست به فراموشی سپرده ده در حال برگزاریست
آیا انتخاب این سالن بخشی از میزانسن نمایشگاه شماست؟
بله دقیقا انتخاب سالن سردار جنگل عمدی و عامدانه بود. من میتوانستم در سالن های دیگر اداره ارشاد به صورت رایگان نمایشگاهم را اجرا کنم. حتی برگزاری نمایشگاه در کنار خیابان هم ایده خوبی بود که باعث میشد مردم بتوانند بهتر ببینند.
اما به خاطر تعصب وعلاقه ای که به سالن سردار جنگل دارم تصمیم گرفتم نمایشگاه را در این سالن برپا کنم تا با آمدن مسئولین و افراد مربوطه گشایشی شود و شاید اتفاق خوبی بتواند در آینده برای سالن سردار جنگل بیفتد.

چه صحبتی با مسئولین و علاقه مندانی دارید که میخواهند بیایند و بیننده آثار شما باشند؟
صحبتم با مسئولین و علاقه مندان این است که واقعا شهروندان به خصوص شهروندان عادی بیایند و این نمایشگاه را ببینند و. خیلی دوست دارم هنرمندان ما بتوانند ایده پردازی بهتری کنند. جوانهایی که بهتر از من هستند بتوانند این مطالبات را به اشکال مختلفی در فرم های مختلفی در غالب نمایشگاه ، همایش، تئاتر و به هر شکلی که امکان دارد به اجرا درآورند . تا هم بتوانیم مطالبه درست مدنی داشته باشیم و هم این مهم را تبدیل به فرهنگ کنیم .
.
.
گزارش: هامون مرتضایی
آبان ۹۸

/تدبیرشرق

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا