آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

‼له شدن مستضعفین زیر بهمن بی‌‌کفایتی مسئولان ناکارآمد! ⁉ناکامی فرمانداری سیاهکل در مدیریت بحران روستاههای شهرستان!

مسئولان ناکارآمد

اختصاصی تدبیر شرق: سیل، زلزله، بهمن، کولاک و… میهمان هر روزه ایران و همه کشورهای دنیاست ولی یکی از مصائبی که کشور حادثه‌خیز ما با آن روبه‌روست مدیران بی‌لیاقت، ناکارآمد و منفعت‌طلبی است که خسارات آن‌ها از بلای‌طبیعی بیشتر آسیب می‌زند.

در برف اخیر گیلان، اگر از بی‌توجهی مسئولان ارشد استانی به هشدارهای هواشناسی بگذریم، از تبعیض و گزینش برخی مدیران استانی برای امدادرسانی به مردم نمی‌توان گذشت؛ اقدام نامبارکی که مسئولان قضایی باید به آن ورود کنند و مسببان این بدعت را زیر تیغ عدالت بکشند زیرا مسئولان ارشد اجرایی شایستگی اداره یک بقالی را هم ندارند و جایگاهی در میان زیردستان ندارند.

ماجرا از این قرار است که در مناطقی مانند سیاهکل از توابع گیلان، از مسئولان ارشد شهرستان مذکور گرفته تا دون‌پایه‌ترین بازوهای اجرایی، ابتدا به دنبال امدادرسانی به آشنایان و دوستان خود بودند و مردم محروم و مستضعف روستایی که صدای‌شان به هیچ‌کجا نمی‌رسید را فراموش کرده‌بودند.

کشاورزان و دامپرورانی که اکثرشان در قالب طبقه فرودست هستند و نگاه بالا به پایین مسئولان این بخش آن‌ها را آزار می‌دهد.

در این بین و با توجه به مصیبت‌هایی که بر اثر ریزش برف برای این قشر مظلوم و محروم به وجود آمده بود، آن‌ها دست‌شان به فرماندار و بخشدار که نمی‌رسید و دهیاران نیز با بی‌توجهی آوار درد را بر سر آن‌ها می‌ریختند.

پیرمردها و پیرزنانی که جوانان‌شان به دلیل همین ناکارآمدی‌ها و مدیریت تبعیض‌آمیز به امید زندگی بهتر شهرستان‌ها را ترک کردند، خسته و دلشکسته به نازل‌ترین بازوهای اجرایی که دهیاران باشند مراجعه می‌کردند ولی پاسخ‌های تند و بی‌منطق از قبیل به ما ارتباطی ندارد، نیرو و امکانات نداریم و غیره تحویل می‌گرفتند.

وحشتناک‌تر از این رویکرد مسئولان پایین‌دستی، رفتارنامناسب برخی دهیاران بود که به مشکلات مردمی که به عنوان مسافر یا میهمان در این بخش بودند رسیدگی نمی‌کردند یا بی‌محلی داشتند. آن‌ها به مشکلات مناطقی که فامیل‌ها و اقوام آن‌ها یا دوستان‌شان مستقر بودند رسیدگی می‌کردند ولی امدادرسانی به میهمان‌ها و مسافران را پشت‌گوش می‌انداختند.
به گفته روستاییان زمانی هم که پیگیری امور از فرمانداری می‌شد، آن‌ها تقصیر را گردن دهیاران می‌انداختند! عذر بدتر از گناهی که اگر قبول می‌شد نیز برگرفته از بی‌لیاقتی و ناشایسته بودن مسئولان ارشد است که پایین‌دست‌ترین افراد اجرایی که دهیارها هستند نیز اهمیتی برای دستورات آن‌ها قائل نبودند! اینگونه افراد که به قول معروف مستخدمانش نیز فرمان از او نمی‌برند به چه درد می‌خورند؟! آیا کارآیی دارند؟! چرا باید این افراد ناشایست در روزگاری که کشور نیاز به مدیرلایق دارد بر سر کار باشند؟!بهتر نیست تدبیری اندیشیده شود و افرادی لایق‌تر بر سر کار بیایند؟! این کلاه بر سر فرماندار فعلی و سایر مسئولان گشاد است و بهتر است استاندار فکری به حال مردم بی‌نوا کند و مسئولانی لایق‌تر را برگزیند.

/تدبیرشرق

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا