آخرین خبرهااسلایدربین الملل

آمریکا ، توسعه پایگاه عین الاسد را آغاز کرد

پایگاه عین الاسد

یک مقام امنیتی در استان الانبار عراق فاش کرد که آمریکایی ها درحال اجرای برنامه های توسعه پایگاه هوایی عین الاسد هستند.

 به گزارش تدبیر شرق وبه نقل خبرگزاری المعلومه, نیروهای آمریکایی شروع به عملیات توسعه مساحت پایگاه هوایی عین الاسد کرده اند که گستره جدیدی در نزدیکی ساختمان پایگاه می شود.
این خبرگزاری افزود که‌ آمریکایی ها ضمن اقدام به توسعه ساختمانی هایی که نیروهای نظامی در آن مستقر هستند، همچنین اقدام به قراردادن سیم های خاردار، تجهیزات، استحکام های امنیتی و نصب علائم هشدار دهنده کرده اند که مانع نزدیک شدن هر فردی به این مکان ها می شود.
نیروهای امنیتی عراق مستقر در این پایگاه هیچ اطلاعی از عملیات توسعه و تحرک های داخل ساختمان پایگاه ندارند زیرا جزییات تحرکات نیروهای آمریکایی مربوط به دفتر فرمانده کل نیروهای مسلح است.
پایگاه هوایی عین الاسد امریکا در استان الانبار عراق است و در زمان حکمرانی صدام حسین، «قادسیه» نام داشت و ساخت آن به پایان دههٔ ۱۹۷۰ و اوایل ۱۹۸۰ میلادی بازمی‌گردد.
عین الاسد یک باند فرود هواپیما به‌طول ۳۹۰۰ متر دارد و از مهم‌ترین پایگاه‌های مورد استفاده ارتش آمریکا در عراق به‌شمار می‌رود.
این پایگاه بامداد ۱۸ دی با موشک‌های بالستیک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مورد هدف قرار گرفت و طبق اعلام آمریکایی ها ۶۴ نفر از نیروهای اشغالگر مستقر در آن مجروح شدند.
حمله موشکی سپاه بخش عمده ای از تاسیسات، تجهیزات نظامی و هوایی و زیرساخت های پایگاه عین الاسد را نابود کرد.

/انتخاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا