آخرین خبرهااجتماعی

فرماندار رودسر خبر داد: ۶۱۱ پروژه عمرانی و خدماتی همزمان با دهه فجر در رودسر افتتاح می‌شود

پروژه عمرانی

فرماندار شهرستان رودسر گفت: در دهه فجر امسال ۶۱۱پروژه عمرانی و خدماتی با اعتباری بالغ بر ۸۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در شهرستان رودسر افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

فرماندار رودسر در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت دهه مبارک فجر ضمن تقدیر و تشکر از بخشدار، شهردار و مردم منطقه و اهالی که توانستند ظرف کمتر از ۱۱ ماه صنایع‌دستی چادر شب‌بافی را که اولین اثر استان گیلان هست را به ثبت جهانی برسانند، گفت: ان‌شاء‌الله بعد از دهه فجر، با دعوت از وزیر میراث فرهنگی و گردشگری یک جشنی با حضور استاندار در سطح شهرستان خواهیم داشت و زیرا این کار یکی از مهمترین کارهایی است که توانستیم انجام دهیم که آن را به همه مردم تبریک می‌گویم.

حسین اسماعیل‌پور در ادامه با اشاره به اینکه با افتتاح پروژه‌های هفته دولت، ۵۳۹ شغل ثابت و ۱۴۱۰ شغل موقت ایجاد شده است که در بخش مرکزی با ۲۱۵ پروژه، چابکسر با ۱۵۴ پروژه و رحیم‌آباد ۶۹ پروژه با اعتباری بالغ بر ۸۸۳ میلیارد ۵۰۰ میلیون تومان انجام شد.

نماینده عالی دولت در شهرستان رودسر با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌‌های پروژه‌های سال ۹۸ تفاوت بسیار بالای منابع شهرستانی است و تقریباً حدود ۸ میلیارد فقط در حوزه پیشگیری از آسیب‌های ناشی از سیل در حاشیه رودخانه‌ها، دیوارسازی یا گابیون‌بندی انجام شد، افزود: یکی از مهمترین پروژه‌ها، پروژه‌ دیواره‌گذاری و گابیون‌بندی در حاشیه رودخانه پلرود، لایروبی و ساماندهی سیاهکلرود، آبچه‌رود و کیارود بود که در حوزه شهری، شهرداری آن را انجام می‌دهد و در حوزه روستایی تعاونی دهیاران در بخش هم شرکت‌های دارای گرید آب یا آبراه‌ها انجام خواهند داد.

وی همچنین از اتمام یک پروژه‌ آبندان در خلیفه محله با حدود۱۰ هکتار در دو فاز که فاز اولش پنج هکتار و آماده بهره‌برداری است، خبرداد و گفت: این آب‌بندان چند منظوره است یعنی هم آب‌بندان هم پرورش ماهی هم از بازوهای دورتا دورش یعنی از محدوده آب‌بندان به عنوان محدوده گردشگری می‌توان استفاده کرد و قرار است در روزهای آتی در دهه سوم اسفند درختکاری آن را انجام دهیم.

اسماعیل پور در ادامه افزود: یکی از راه‌های منابع توسعه پایدار در روستاها ایجاد استخرها و آبندان‌ها است، افزود: دو پل جلم و گزافه‌رود با بالای نود درصد فیزیکی و با اعتبار دو میلیارد و چهارصد میلیون تومان در حال اجرا است.

فرماندار رودسر در ادامه با بیان اینکه یکی از گرایش‌های ما در توسعه به حوزه‌های فرهنگی و گردشگری شهرستان است، افزود: شانزده میلیارد و ششصد و پنجاه میلیون تومان از پروژه‌‌های شهرستان در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی اختصاص یافته است یعنی میراث فرهنگی کمتر از هشت چهارم بوده است و اگر در این راستا برخی دوستان همکاری می‌کردند، زودتر انجام می‌شد و بیشتر از شانزده میلیارد استفاده می‌کردیم.

وی تصریح کرد: ما در این سال سعی کردیم بیشتر به سمت حوزه گردشگری و میراث فرهنگی حرکت کنیم و با کمترین هزینه، بیشترین بهره‌برداری را داشته باشیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان رودسر همچنین از اخذ ۱۲ میلیارد تومان اعتبارات ملی در حوزه تصفیه‌خانه خبرداد و گفت: بیش از نصف پروژه‌های ما از اعتبار داخلی است.

اسماعیل‌پور همچنین از افتتاح سه پروژه بزرگ در منطقه اشکور، رحیم‌آباد و کلاچای خبرداد و گفت: راه‌های مواصلاتی رودسر به اشکور رحیم‌آباد و قزوین در حال انجام است و همچنین مشکلات راه مواصلاتی قزوین به رحیم‌آباد در حال مرتفع شدن است که تعریض جاده از رحیم‌آباد تا اشکور انجام شد و بخشی از آنها هم برای پل‌سازی بود که اعتبار آن هم که با سفر دکتر نوبخت به شهرستان این کار انجام خواهد شد و این بزرگترین پروژه‌ ما در اشکور است.

فرماندار رودسر همچنین اظهار داشت: در بحث تأمین آب آشامیدنی امسال، ۱۱ روستا تحت عنوان پروژه‌ ۱۱گانه با اعتبار ۲ میلیارد و دویست تومان و جزء پروژه‌های سال ‌۹۸ بوده است که اعتبارش تصویب شد و مختص به حوزه اشکور است.

وی در پایان از بازسازی جاده‌های اشکورات خبرداد و گفت: افتتاح محصولات و صنایع تبدیلی مثل گل‌ گاو زبان، فندق و گیاهان دارویی یکی دیگر از پروژه‌های شهرستان است همچنین تولید گل چلچراغ در اشکور از برنامه‌ها است تا بتوانیم این محصولات را با ۵ هکتار زمین تولید نماییم.

/دیارمیرزا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا