آخرین خبرهااسلایدرسیاسی

یک امر ضد عهود شرعی ؛ تدلیس و جراحی انتخابات

انتخابات

اختصاصی تدبیر شرق: در یکی از شهرستان های شرق گیلان ،یکی از ایمه جمعه گویی فرمان مقابله با دولت و محمد جواد ظریف به سوی سوق دادن انتخابات به سمت نامزدهای جناح رقیب را انجام می داده، کلامی از زبانش خارج شد که حرف دل جناح اوست . ” چی از جان مردم می خواهید ، آنها را ول کنید…!!!”

امام جمعه محترم می گوید حال که مردم ول تان نمی کنند شما داوطلبانه آنها را رها کنید تا ما صاحب قدرت شویم!
در همه این سالها، شاهد بودیم که زمان انتخابات حضرات ایمه جمعه در نماز های جمعه طبق خط و خطوطی نامریی، گاه آشکار ، گاه با نشانه های واضح و گاه تلویحا با ذکر آدرس نامزدی دفاع از جناحی و حتی نام فرد معینی نماز خود را مزین کردند تا جناحی را پیروز کنند. انسانهای آگاه از دست به دست شدن قدرت استقبال می کنند اما به شرط رفتار شرافتمندانه و عادلانه!
از یاد نبردیم در این مملکت گاه بنی صدر سیب بی خال امام نام گرفت ،گاه هاشمی یار وفاداری که خوش آمده بود و گاه احمدی نژاد نظرکرده منجی (عج) و…و باز از یاد نبردیم چنین دفاع دستوری ،چه عواقبی به بار آورد ، دفاعی که پرنسیب نداشت ،تفکر ،برنامه، و نیروی مطمن و کارآمد حزب و سازمانی مسوول و قانونی پشتوانه اش نبود،برانگیختن احساسات وهیجانات پوپولیستی و مهندسی و جراحی آرا بودو در نتیجه باز به نحو لی هویتی ،توده مخاطب نمازگزاران با فرمانی دیگر، به سوی نظری معکوس رانده شدند و همان افراد مورد طعن و لعن قرار گرفتند. این روش کمتر از نافرمانی های رقیب و زیر پا نهادن اصل ولایت فقیه و نپذیرفتن فرمان امام راحل خطر آفرین نبوده! جایی که عقل، ارزشهای متفکرانه،مشی ،برنامه معین و قابل پیگیری و روشن ، محور قبول و نفی رای دهندگان نباشد، البته عجیب نیست مثل پر کاهی اسیر دست باد ، توده ها به هر سو کشیده شوند و امری فاسد رواج یابد و انتخابات مثل غرب به یک بازی بدل شود.
مطمینا این شیوه درک از انتخابات ربطی به دین و اسلام ندارد و ما مستقیما آن را از سیستم انتخابات جوامع مدرن سرمایه داری به ویژه سرمایه داری متاخی و نه حتی انتخابات قرن هجدمی تقلید کرده ایم. رقابتی جعلی ، جزیی از بازی قدرت و نه نمایش آگاهی و گزینش معقول ملت و اراده معطوف به اصلاح امور به وسیله شایستگان.
اگر دین داعیه ای در سیاست داشته باشد و نظریه عدم جدایی دین از سیاست را بپذیریم نتیجه تنها در یک وضع و موضع قابل دفاع است و آن مراعات حقوق مردم ، شفاف بودن ، نفی هر گونه تقلب و تدلیس و خرید و فروش آرا ، و هر دست اندازی و جراحی و مهندسی آرای مردم با بازی های ریاکارانه است. بر عکس امر مطبوع انزجار از روش نظام های نولیبرال، سرمایه داری جهانی و گیم ها و سناریوهای ماکیاولیستی قدرت وحشی شده و بسیار ارتجاعی ، فریبکاری و دست به دست شدن قدرت طی بازی های فریب آلود و کلاه گذاشتن بر سر مردم است .
اهمیت اهمیت انتخابات سالم اسلامی که فاصله بزرگ با آن داریم ، انتخاباتی بی زد و بند و بدون بازی های عوامفریبانه و فریب عامه مردم ،در همین تعهد به حق و عدم دست اندازی به عهد و پیمان اساسی با ملت است.

/تدبیرشرق

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا