آخرین خبرهاسیاسی

امام جمعه رشت: یکی از نتایج سوء برجام، شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی است/ برای ما این تحقیر است که بازهم انگلیس در کشور باشد

حاج قاسم سلیمانی

نماینده ولی فقیه در گیلان، مقام معظم رهبری را خط قرمز نظام اسلامی عنوان کرد و گفت: فرمایش رهبر معظم انقلاب فصل الخطاب است و کسانی که با فرمایش ایشان مخالفت می کنند نادان یا غافل هستند و باید از طرف ملت تنبیه شوند.

آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به تقوای الهی اظهار کرد: امیرالمومنین امام علی(ع) می فرماید که زبان بد از مقام انسان می کاهد و موجب تباه شدن برادری میان انسان ها می شود.
وی به شهادت حجت الاسلام نواب صفوی و شهدای موتلفه اسلامی در ۲۷ دی ماه سال ۱۳۳۴ اشاره کرد و افزود: حجت الاسلام نواب صفوی و یاران ایشان توسط رژیم سفاک پهلوی به دار آویخته شدند.
امام جمعه رشت با بیان اینکه ده ها بار از تریبون نمازجمعه اعلام کردیم اروپایی ها یدک کش آمریکایی ها هستند، تصریح کرد: هیچ وفایی از اروپایی ها امید نمی رود و در مسیری قرار گرفتند که از امت اسلامی راهزنی کنند.
آیت الله فلاحتی به عملکرد منافقانه آمریکا در برجام اشاره کرد و گفت: در آخر اروپایی ها نیز در برجام منافقانه عمل کردند و از اروپایی ها خیری عاید ملت ایران نمی شود.
وی با بیان اینکه برای برجام باید مجلس عزا بگیریم و لباس سیاه برتن کنیم، بیان کرد: یکی از نتایج سوء برجام، شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی است.
نماینده ولی فقیه در گیلان، شرکت میلیون ها انسان برای تشییع سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را نشان دهنده علاقمندی مردم به خادم خود دانست و خاطرنشان کرد: سردار حاج قاسم سلیمانی چگونه زیستن و چگونه مردن را به ملت ما آموخت.
آیت الله فلاحتی با تاکید براینکه مقام معظم رهبری خط قرمز نظام اسلامی است، یادآور شد: فرمایش رهبر معظم انقلاب فصل الخطاب موضوع گیری هاست و کسانی که با فرمایش ایشان مخالفت می کنند نادان یا غافل هستند و باید از طرف ملت تنبیه شوند.
وی ادامه داد: ملت ایران مانند مردم پس از رحلت پیامبر(ص) نیستند که اجازه دهند اولیای دین خانه نشین شوند ضمن اینکه از رسانه های خوب می خواهیم با رهبر معظم انقلاب همراه باشند.
امام جمعه رشت با اشاره به سقوط هواپیمای اوکراینی، اظهار کرد: حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی و شهادت جمعی از مردم برای ما واقعا سخت گذشت اما معنای آن نیست که از محبوبیت سپاه کاسته شده است.
آیت الله فلاحتی به محبوبیت سپاه از روز نخست تشکیل آن اشاره کرد و افزود: سپاه از مردم است، سپاه برای مردم است و امام(ره) فرمودند که اگر سپاه نبود، کشور نبود.
وی با بیان اینکه سپاه با تجهیزات اندک در دوران دفاع مقدس خوش درخشید، تصریح کرد: سپاه در سیل و زلزله غمخوار مردم آسیب دیده است، در سرکوب ضد انقلاب نقش کلیدی دارد و سبب افتخار جهان اسلام و جبهه مقاومت است.
نماینده ولی فقیه در گیلان به حضور ۷ میلیون نفری جمعیت تهران در تشییع سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: سپاه محبوب مردم بود و همچنان محبوب دل ها است.
آیت الله فلاحتی با اشاره به اقدام سپاه مبنی بر هدف قرار دادن پایگاه های آمریکایی برای نخستین مرتبه در دنیا، بیان کرد: نام سپاه برای تمام اهالی مقاومت افتخارآفرین است البته در کنار سپاه همه نیروهای مسلح امروز از این ویژگی ها برخوردارند و دعاگوی آنها هستیم.
وی به منویات مقام معظم رهبری اشاره کرد و یادآور شد: بنده بارها اعلام کردم اگر رشد، نجات و عزت می خواهیم باید به دامن مردم برگردیم و به توان داخلی اعتماد داشته باشیم.
امام جمعه رشت با بیان اینکه ملت ایران در طول تاریخ عزتمدارانه زندگی کرده است، خاطرنشان کرد: اعتماد به توان داخلی، ملت و مقام معظم رهبری یک اصل مهم است.
آیت الله فلاحتی به لزوم رابطه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی با دنیا اشاره کرد و افزود: به غیر از رژیم جعلی صهیونیستی با دیگر کشورهای دنیا رابطه داریم البته تا زمانی که آمریکا خوی درندگی دارد، تمام ملت های آزاده مخالف آن هستند.وی با اشاره به اینکه دشمنان در مقابل تشییع میلیونی پیکر سپهبد شهید قاسم سلیمانی می خواهند انتقام بگیریند، اظهار کرد: از میان ۸۰ میلیون نفر جمعیت کشور، ۲ هزار نفر را جمع کردند تا شمع روشن کنند و در مقابل درخت تنومند نظام اسلامی بایستند اما بدانند عددی نیستند و مردم از آنها هراسی ندارند.
نماینده ولی فقیه در گیلان به حضور سفیر انگلیس خبیث در کنار تعدادی ترقه باز در تهران اشاره کرد و گفت: از وزارت امور خارجه و مجلس گلایه داریم و قبل از اینکه سفیر انگلیس از کشور خارج شود، باید او را اخراج می کردند.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه رابطه با انگلیس را می خواهیم چه کنیم، تصریح کرد: نمی دانم پس از انقلاب، انگلیس به چه درد ما خورده اما هر چه حقارت داریم از آن است بنابراین برای ما این تحقیر است که بازهم انگلیس در کشور باشد.
وی به استعفای بعضی از سینماگران برای شرکت در جشنواره فیلم فجر اشاره کرد و یادآور شد: متاسفانه بعضی از سینماگران برای شرکت در جشنواره فیلم فجر و حضور در صدا و سیما انصراف دادند اما اکنون زمان آن نبود.
امام جمعه رشت با اشاره به اینکه سه حادثه اخیر دردی بر دردها افزوده است، بیان کرد: از امروز به بعد فریاد مردم ایران بر سر دولتمردان انگلیس بلند است و مرگ بر انگلیس سر می دهند.
آیت الله فلاحتی با قدردانی از حضور آگاهانه مردم در صحنه، اظهار کرد: از حضور با شکوه مردم در صحنه بسیار سپاسگزارم و امیدوارم خدا به نمازگزاران اجر دهد.
وی در ادامه به راهکارهای تربیت اسلامی اشاره کرد و افزود: تنبیه نوعی تربیت است و اگر تنبیه در شرع مقدس، تعالیم انبیا و اخلاق اسلامی مطرح می شود نباید انسان در دین سست شود.
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به دو راهکار گفتاری و رفتاری در تنبیه، بیان کرد: تربیت روح و روان انسان به مراتب از تربیت جسم مشکل تر است ضمن اینکه در آغاز تریبت، زبان باید نرم، لطیف و ملایم باشد.

/گیل خبر

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا