آخرین خبرهااستان هااسلایدر

سید محمد احمدی: ترور سردار سلیمانی از خطایی راهبردی برای امریکا تا فرصتی برای ایران جهت ایجاد وحدت ملی/ حاج قاسم که بود؟؟؟

سردارسلیمانی

شهادت بالاترین اجریست که پروردگار برای مجاهدین راه خود در نظر می گیرد و به طور حتم هر مسلمان حقیقی آرزوی نیل به این افتخار را دارد لیکن در مراتب این موهبت نیز تفاوت هایی وجود دارد.

انقلاب اسلامی ایران از سالها پیش از پیروزی خود جهادی شهیدپرور بود و پیروزی آن نیز با جنگ تحمیلی مقارن گردید و این خون چند صدهزار شهید گلگون کفنی که تا امروز در مسیر انقلاب و مقاومت هدیه به ائمه اطهار گردیدند بود که استقلال و آزادی کشور اسلامی ما را تا امروز تضمین نموده است لیکن در این بین نقل برخی از شهدا و قصه زندگی و زمان و مکان شهادت آنها گویی بیش از سایرین به عاشورا و عاشورایی ها قرابت داشته و انگار جهاد پس از شهادت نیز دست از این معشوقه های خود نخواهد کشید و تحولات تاریخی با خون مباحشان رقم خواهد خورد.

شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی جلوه و مصداقی از این دست است و باید در خصوص آن با نگاهی ژرف تر بررسی گردد.
-بررسی این موضوع که اصلا حاج قاسم که بود؟
-وجه تمایز وی با سایرین در چه بود؟
منشا این حجم از محبوبیت و مشروعیت در بین مردم کشورهای منطقه چه بود؟
-آیا ما توانستیم فارغ از بُعد نظامی از چنین ظرفیتی جهت نیل به سایر اهداف انقلاب بهره جوییم؟
-شهادت او چه تاثیری بر معادلات منطقه و شرایط داخلی و بین المللی ایران خواهد گذاشت؟؟؟

حاج قاسم همسنگ بسیاری از شهدای جنگ تحمیلی در ابتدای جوانی به عنوان فرمانده تیپ در سخت ترین جبهه های حق علیه باطل قبول مسئولیت کرد و از این امتحان موفق و سرافراز بیرون آمد و این امر هم برای جوانان امروز ما باید سرمشق و سرلوحه باشد و هم درسی به کارگزاران نظام که حتما که میتوان که باید به جوانان اعتماد کرد و این تنها راه تسریع مسیر توسعه خواهد بود.

پایبندی و اهمیت به اخلاق اسلامی و بازخورد و انعکاس آن در جامعه در کنار شجاعت و دیانت حقیقی و دوری از تزویر وجه تمایز این بزرگ مرد انقلاب و مجاهد برحق بود که وی را در زمره محبوب ترین شخصیت ها در جهان فارغ از هر مذهب و گرایش سیاسی قرار داده بود.توجه به اینکه انسان در هر جایگاه و مقامی به عنوان برترین مخلوق خدا موجودی ارزشمند و قابل احترام است و نِمود این اخلاق انسانی و اسلامی در رفتار حاج قاسم علت اصلی محبوبیت وی در اوج اقتدار بود و این دیدگاه آسمانی باید سرلوحه همه مسئولین کشوری و لشگری قرار گیرد.

شهادت حاج قاسم سلیمانی به عنوان برترین و محبوب ترین چریک مسلمان جهان که عمر گرانبهای خود را صرف مبارزه با استکبار و استعمار جهانی کرده و در این بین همواره باعث سربلندی و غرور ملی در کشور خود بوده همچون زندگی سراسر پرافتخار وی میتواند موجبات خیر برای کشور در عرصه های مختلف باشد.

تشییع باشکوه و کم نظیر این سردار بزگوار و حضور یکپارچه و فراگیر مردم از هر قشر و گرایشی خود مبرهن وجود اشتراکات زیادی در ذائقه سیاسی و اجتماعی مردم ایران است که مسئولین می باید با ایجاد همدلی به مستحکم تر شدن این ریسمان کمک کنند.

در فضای بین المللی نیز شاهد خروش و خونخواهی همه مسلمانان حقیقی مستضعفین جهان در قبال شهادت مظلومانه سردار رشید ایران هستیم و این نیز می تواند فرصتی مناسب جهت انزوای امریکا و مزدوران منطقه ای آن باشد.

باید در نظر داشت انتقام خون مباح حاج قاسم با اتکا به جوانان این خاک می تواند باعث تقویت اقتدار ایران در منطقه و جهان گردد و باید از فرصت موجود جهت ایجاد اتحاد و آشتی ملی نهایت استفاده را برد.

/حرف آخر

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا