آخرین خبرهااجتماعی

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا: احیای تالاب ساحلی «آق» آستارا در دستور کار قرار گرفت

تالاب ساحلی «آق»رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا، گفت: احیای تالاب طبیعی و ساحلی «آق» آستارا با مشارکت مردم در دستور کار قرار گرفته است.

 به گزارش تدبیر شرق ,به نقل از مهر، مصطفی فلاح مجاور با بیان اینکه از ۹ تالاب مصوب سازمان حفاظت محیط زیست در استان گیلان، تالاب‌های استیل و آق در شهرستان مرزی بندر آستارا قرار دارند و احیای تالاب طبیعی و ساحلی آق با مشارکت مردم در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: با مشارکت بخش خصوصی، طرح سالم سازی صدف در بخش لوندویل شهرستان آستارا برای رونق گردشگری، ساماندهی و بهسازی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تالاب آق آستارا با ۶۵ هکتار وسعت در محدوده پناهگاه حیات وحش و ساحل خزر و تالاب استیل این شهرستان با ۱۳۸ هکتار وسعت در حاشیه محور آستارا به تالش قرار دارد، گفت: شهرستان مرزی آستارا با بیش از ۹۱ هزار نفر جمعیت و طبیعتی آمیخته از جنگل، جلگه و دریا در غرب استان گیلان قرار دارد و از اولین مکان‌های فرود پرندگان مهاجر محسوب می‌شود.

فلاح مجاور با اشاره به حضور انواع پرندگان مرغابی، خوتکا و کاکایی در تالاب آق آستارا، گفت: منطقه‌ای به طول یک و نیم کیلومتر در محدوده تالاب آق آستارا در پناهگاه حیات وحش لوندویل به شکل کامل محافظت می‌شود و شاهد انباشته شدن تل عظیمی از گونه‌های مختلف صدف‌ها در حاشیه تالاب آق آستارا هستیم.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا، پیشگیری از وقوع جرم را از مهمترین اهداف و برنامه‌های سازمان حفاظت محیط زیست و همچنین اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان و اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مرزی آستارا عنوان کرد و افزود: تالاب آق آستارا در کنار تالاب استیل و پناهگاه حیات وحش لوندویل آستارا به صورت شبانه روزی در حال حفاظت است.

وی تصریح کرد: تنها ساحل صدفی جنوبی خزر در شهرستان مرزی آستارا قرار دارد.

/دیارمیرزا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا