آخرین خبرهااقتصادی

گلایه یک مسئول از عدم تکمیل پروژه ۱۰ ساله استخر فرهنگیان گیلان گلایه یک مسئول از عدم تکمیل پروژه ۱۰ ساله استخر فرهنگیان گیلان

استخر فرهنگیان

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از کوتاهی در اتمام تنها استخر فرهنگیان این استان که بیش از ۱۰ سال به طول انجامیده، گلایه کرد.

به گزارش تدبیرشرق ، نادر جهان آرای روز یکشنبه در اولین جلسه شورای ورزش مدارس گیلان طی امسال در سالن اجتماعات آموزش و پرورش افزود : بارها درباره توجه به اتمام پروژه تنها استخر فرهنگیان در گیلان سخن گفته ام اما حداقل نتیجه هم گرفته نشده است.

وی با بیان اینکه اعتباری برای پروژه استخر فرهنگیان گیلان منظور شد اما تخصیص نیافت، گفت : در نشستی با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور هم نسبت به کوتاهی و قصور در رابطه با این پروژه و تکمیل آن اشاره می کنم.

پروژه احداث تنها استخر فرهنگیان گیلان در رشت بیش از ۱۰ سال قبل کلید خورد و تا کنون حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و چهار میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

 به گفته مسئولان،  در سال ۹۷ یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای این پروژه اعتبار منظور شده بود اما تخصیص آن انجام نشد، ضمن اینکه برای اتمام این پروژه بر اساس برآوردها ۱۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است.

جهان آرای در ادامه سخنانش با اشاره به سه دستور این جلسه با عنوان بررسی استعدادهای ورزشی مدارس، مرخصی ورزشی دانش آموزان و فرهنگیان و ساماندهی سالن ها و اماکن ورزشی خاطر نشان کرد: استعدادیابی ورزشی و تحصیلی و نیز تقویت جایگاه استعدادیابی سلامت و آموزشی مورد انتظار است.

وی با بیان اینکه هیات های ورزشی دانش آموزی به عنوان مجموعه ای غیردولتی و عمومی همراه ما در آموزش و پرورش در حوزه ورزش مدارس هستند، اظهار داشت: این هیات ها می توانند برای تقویت فعالیت های ورزشی در آینده کمک کار باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های ورزشی دانش آموزان بیان داشت: علاقمندی و استعدادهای ذاتی خوبی در بین دانش آموزان استان در حوزه ورزش وجود دارد که باید برای استعدادیابی آنان اهتمام شود، مجموعه معاونت تربیت بدنی مناطق، استان، نواحی و شهرستان ها بر اساس وظیفه سازمانی خود در این باره به طور جدی پیگیر باشند.

وی با اشاره به شعار سال تحصیلی با عنوان “مدرسه، محل زیست تحصیلی پرنشاط و شرافتمندانه” گفت : با توجه به شعار سال و اجرای دقیق و قوی برنامه درسی ملی و فوق برنامه با عنوان تربیت بدنی در مدارس باید بالندگی و پرنشاطی را در مدارس بیشتر کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با بیان علاقمندی دانش آموزان به ساعت تربیت بدنی و تاکید آنان مبنی بر این که ساعت ورزشی را از ما نگیرید، خاطر نشان کرد: باید علاوه بر توجه به ورزش و ساعت تربیت بدنی در مدارس، زمینه ارتقاء دانش آموزان در زمینه های مختلف ورزشی فراهم شود.

وی درباره مرخصی ورزشی دانش آموزان و فرهنگیان در مدارس بیان داشت: در این باره باید بر اساس آیین نامه عمل شود، اما دانش آموز به این مهم توجه داشته باشد که اولویت اصلی شان باید حضور در مدرسه باشد، زمان باشگاه برای تمرین های ورزشی را به بعدازظهر و یا جمعه موکول کنند.

جهان آرای در بخش دیگر با اشاره به ضرورت توجه به افزایش سرانه های ورزشی در گیلان خاطر نشان کرد: با توجه به پربارانی این استان باید بیشترین سرانه ورزشی را داشته باشیم بنابراین ضروری است تا از ساخت و سازهای ورزشی در این استان دفاع کنیم، اگر در گذشته کوتاهی شده اکنون باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه باید در چهار بخش شامل مدرسه، منطقه، استانی و کشوری سالن های ورزشی داشته باشیم، اضافه کرد: برای احداث سالن های ورزشی مدرسه و درون مدرسه ای نیز اهتمام شود.

استان گیلان دارای حدود ۴۰۰ هزار دانش آموز است که در افزون بر پنج هزار واحد آموزشی تحصیل می کنند.

/گیل ودیلم

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا