آخرین خبرهااستان ها

شهردار رشت تاکید کرد: پیمانکار پروژه تصفیه خانه سراوان بر عهد خود باقی بماند

تصفیه خانه سراوان

شهردار رشت با بیان اینکه پروژه تصفیه خانه نباید اهرمی برای پیمانکار برای وصول مطالبات گذشته خود از شهرداری رشت باشد تاکید کرد: پیمانکار باید بر سر عهد و پیمان خود در این قرارداد بماندتصفیه خانه سراوان.

به گزارش تدبیرشرق، شهردار این کلانشهر در جلسه پیگیری پروژه ساماندهی سایت تخلیه زباله سراوان که صبح چهارشنبه در سالن اجتماعات فرمانداری رشت تشکیل شد با بیان اینکه تاکنون ۳.۸۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی و ۱.۵ میلیارد تومان از محل مطالبات قبلی پیمانکار جهت کمک و تسریع در عملیات اجرایی این پروژه پرداخت شده است گفت کل مبلغ قرارداد ۷.۸ میلیارد تومان بوده که پس از کسر کسورات مبلغ ۶.۵۶۷ میلیارد تومان بوده است که تاکنون ۵.۲۵۰ میلیارد از محل اعتبار پروژه و از محل طلب به پیمانکار پرداخت گردیده است که شایان ذکر است ما به التفات بهای ساخت سوله سبک که در طرح اولیه بوده با سوله قابل دفاعی که اکنون ساخته شده است بر اساس اعلام نظر هیات کارشناسی رسمی دادگستری با توجه به تاکید معاون محترم هماهنگی امور عمرانی استانداری پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه پروژه تصفیه خانه نباید اهرمی برای وصول مطالبات گذشته پیمانکار باشد تاکید کرد: پیمانکار باید بر سر عهد و پیمان خود در این عقد باقی بماند.

شهردار رشت همچنین ادامه داد: اعتبارات تخصیص داده شده به شهرداری رشت از سوی وزارت محترم کشور در حال طی مراحل قانونی در خزانه و بانک ملی مرکزی ایران می باشد که از سرجمع اعتبارت مبلغ ۴۰ میلیارد تومان بابت زباله سوز و ۳۱میلیارد تومان بابت تکمیل دو دستگاه سوله ۶۰۰۰ متر مربعی مربوط به سالن تخمیر و افزایش ظرفیت اسمی و اورهال و خرید یک دستگاه ویندرو ترنر و بهسازی محل دفن سراوان هزینه خواهد شد .

شهردار رشت همچنین گفت: برای شمع کوبی و اجرای فونداسیون زباله سوز و ساخت و نصب سوله‌ ساختمان زباله سوز ۱۶ میلیارد تومان برآورد گردیده است که مراحل طراحی و انتخاب پیمانکار عملیات اجرایی آن در حال پیگیری می باشد.

وی افزود تلاش ها همچنان برای حل مشکلات سراوان با جدیت دنبال می شود به گونه ای که هیچ گونه جای نگرانی نیست.

حاج محمدی میزان شن و ماسه وارد شده به لندفیل را در دو ماه گذشته مطابق با یک سال گذشته عنوان کرد و ادامه داد: با کاور کردن مناسب زباله ها، بوی نامطبوع و حشرات موذی در سایت زباله سراوان از بین رفته است.

شهردار رشت همچنین از آماده سازی سامانه ای برای خرید پسماندهای خشک خبر داد و گفت: مقدمات انتخاب سرمایه گذار جهت اجرای این سامانه از طریق فراخوان در سایت سازمان سرمایه گذاری هم اکنون قرارگرفته و ان شاء الله به زودی عملیاتی خواهد شد .

حاج محمدی افزود: چگونگی استفاده از این سامانه به زودی از طریق رسانه ها به اطلاع عموم شهروندان می رسد.

فرماندار رشت نیز در این جلسه اظهار کرد: مردم سراوان صبوری و نجابت به خرج دادند و با گذشت و بزرگواری، قول مجدد مسئولان را برای حل مشکل زباله در این منطقه پذیرفتند.

میر شمس مومن زاده افزود: بی وجدانی ست که اگر مسئولان به اعتماد مجدد مردم پاسخ مثبت ندهند.

وی خاطر نشان کرد: تنها با، تشکر مشکل سراوان حل نمی شود بلکه قول ها باید عملی و فاز اول پروژه نیز باید تا فروردین ماه جاری اجرایی شود.

فرماندار رشت بر لزوم بهسازی محیط، تکمیل تصفیه خانه و بحث های مربوط به دستگاه زباله سوز تاکید کرد: هر مسئول و پیمانکاری که به وظایف خود در این حیطه عمل نکند باید پاسخگو باشند.

 
/rasht.ir

 

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا