آخرین خبرهااستان ها

استاندار گیلان: برنامه‌های اجتماع‌محور دولت پیرامون مبارزه با مواد مخدر نتایج مثبتی داشته است

برنامه‌های اجتماع‌محور

استاندار گیلان گفت: نتایج مثبت حاصله پیرامون مبارزه با مواد مخدر در استان گیلان براساس برنامه‌های اجتماع‌محور دولت تدبیر و امید و با همکاری موثر دستگاه‌های مختلف اجرائی، فرهنگی، صدا و سیما، رسانه‌ها و سمن‌ها شکل گرفته است.

به گزارش تدبیرشرق؛دکتر ارسلان زارع در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان افزود: مبارزه با مواد مخدر حرکتی اثرگذار در راه پیشگیری از مهمترین آسیب اجتماعی و در راستای پیشرفت ملت ایران است.

وی با بیان اینکه رویکرد دولت تدبیر و امید، اجتماعی کردن مبارزه با موادمخدر و تلاش برای مشارکت همه آحاد ملت است، اظهار داشت: در این میان سلامت و امنیت مردم یکی از برجسته‌ترین مسائل مورد توجه دولت است.

نماینده عالی دولت در گیلان به اجرای طرح کرامت (جوادالائمه) اشاره و خاطرنشان کرد: این طرح که توسط مجموعه سپاه پاسداران و با همکاری دستگاه‌های اجرایی انجام می‌گیرد، کاملاً علمی و شناسایی شده است.

دکتر زارع با بیان اینکه ۲۲ دستگاه اجرایی و فرهنگی در راستای مبارزه با موادمخدر وظایفی برعهده دارند، افزود: اجرای طرح‌های مختلف پاکسازی نقاط آلوده و تمرکز بر برخورد با خرده فروشان و نیز توزیع‌کنندگان مواد مخدر همواره سرلوحه امور اعضای شورای مبارزه با مواد مخدر بوده و باید به صورت مستمر دنبال شود که اجرای طرح‌های کرامت و دادگاه درمان‌مدار نمونه‌ای از این اقدامات است.

وی بر ضرورت پرهیز و جلوگیری از هرگونه موازی کاری در راستای اجرای طرح‌های پاک‌سازی نقاط آلوده تأکید و تصریح کرد: انجام این برنامه‌ها باید در قالب اجرای طرح‌های مشترک و به گونه‌ای باشد که موجب هم‌افزایی شود.

وی با بیان اینکه صرفاً متکی بودن به اعتبارات دولتی اجرای برنامه‌ها را سخت می‌کند، گفت: شهرداری‌های استان با استفاده از بودجه‌های فرهنگی ، گام‌های موثری در راستای انجام مبارزه با مواد مخدر می‌توانند بردارند.

استاندار گیلان به انجام اقدامات مقابله‌ای موثر از سوی دستگاه‌های نظامی، انتظامی و امنیتی در حوزه مبارزه با موادمخدر اشاره و خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است تا با افزایش میزان تجهیزات در مبادی ورودی و خروجی استان به دستگاه های مختلف حوزه گمرک بیش از پیش بر کالاها و ترددها نظارت داشته باشیم.

وی به اجرای طرح کانون یاریگران زندگی در ۲۰ درصد مدارس شهری کشور در سال جاری اشاره و اظهار کرد: این طرح به عنوان مهمترین ایستگاه پیشگیری اولیه از اعتیاد در استان گیلان عملیاتی و اقدام شود.

دکتر زارع گفت: نتایج مثبت حاصله پیرامون مبارزه با مواد مخدر در استان گیلان براساس برنامه‌های اجتماع‌محور دولت تدبیر و امید و با همکاری موثر دستگاه‌های مختلف اجرائی، فرهنگی، صدا و سیما، رسانه‌ها و سمن‌ها شکل گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: صدا و سیما با استفاده از برنامه‌های گفتگو محور و نیز مجموعه‌های نمایشی، تئاتر و فیلم متناسب با موضوع موادمخدر در ساعات پرمخاطب می‌تواند در کاهش این آسیب اجتماعی نقش‌آفرینی کند.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود: دستگاه‌های فرهنگی، رسانه ملی و نیز فعالان فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، برای تبدیل گفتمان مبارزه با مواد مخدر به نگرشی مثبت میان آحاد جامعه و نهادینه کردن فرهنگ انزجار و پرهیز از استعمال مواد مخدر ، رسالت سنگینی دارند.

وی اظهار داشت: بسیاری از زیرساخت‌ها و فضاهای ورزشی، فرهنگی و هنری در استان گیلان وجود دارد که به صورت صددرصدی از ظرفیت آن‌ها استفاده نمی‌شود و باید با شناسایی دقیق این اماکن برای اوقات فراغت جوانان بکارگیری شوند.

/gilan.ir

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا