آخرین خبرهااسلایدرسیاسی

امام جمعه لاهیجان ؛ اهداف اصلی قائله آبان ۲۸ و قطعه جورچین ضد انقلاب و پادوهای داخلی، بی دولت سازی یا بی دولتی و استعفای رییس جمهور در کشور ما بوده است

خطبه های نماز جمعه

به گزارش تدبیر شرق، حجت الاسلام سید جواد سلیمانی امام جمعه لاهیجان در خطبه اول پس از دعوت خود و نمازگزاران به تقوای الهی به تبیین موضوع جایگاه و اهمیت محبت پرداخت و گفت:”علی (ع) فرمو د با دقت یک دوره کامل تورات را خواندم و دوازده نکته و آیه آن چشم من علی را گرفت و خیلی جالب بود و این دوازده آیه و مطلب را به عربی ترجمه کردم و روزی سه بار به اینها نگاه می کنم و فکر می کنم “.یکی از این نکات که روزی سه بار نگاه می کرد این بود”یابنی آدم انی احبک فانت احبنی یعنی من تو را دوست می دارم و تو هم مرا دوست بدار”.
ایشان در تشریح این نکته گفتند:” این مطلب بوی نوازش می دهد ،او باید ناز کند و ما نیاز داریم”.
خطیب جمعه با بیان اینکه خداوند محبت خود را حتی از فرعون و شیطان دریغ نکرد گفتند:”فرعون وقتی مصر آمد کاری بلد نبود و توسری خور بود و ابتدا با محبت جوانی ،قبر کن شد و سپس از فرمانداری و استانداری به خدایگانی رسید”
حجت الاسلام سلیمانی با بیان اهمیت موضوع محبت عملی در زندگی انسان افزودند:”اگر در یک خانه ،زن و مرد از منیت ها پایین بیایند و با محبت که لذت نقد است و جزایش هم نقد است ،محور خانه می شود یکدل، محبت باید اظهار بشود باید بکار بیاید ،زن اظهار کند مرد اظهار کند”.ایشان افزودند:” علی (ع) فرمود :”چقدر زیباست در خانه ای که زن و شوهر یکدل باشند”.
امام جمعه لاهیجان با بیان ضرورت محبت بین امام و ماموم گفتند:”در مسجدی که بین ماموم و امام رابطه محبت آمیز نباشد نماز آن مسجد را بالا نمی برد”.
خطیب جمعه درد بی دینی را مشکل جامعه اسلامی خواندند و گفتند بزرگان از این درد ،رنج می برند و دوران سختی است.
خطیب جمعه در بخشی از سخنان خود در خطبه دوم و تشریح “نگاه توحیدی” با اشاره به اعلام خبر مرگ معاویه از سوی یکی از رزمندگان جنگ صفین به علی (ع) و تعجب آن رزمنده از پاسخ امیر المومنین(ع) که معاویه زنده می می ماند و حکومت تشکیل می دهد و سالها به صب علی(ع) خاندانش می پردازدگفت:”نگاه توحیدی یعنی در تمام کارها تسلیم محض خدابشویم”.
خطیب جمعه در تشریح موضوع “بی دولتی یا بی دولت سازی” در غائله آبان ۹۸از سوی ضد انقلاب و پادوهای داخلی با توجه به سناریوهای پیاده شده در لبنان عراق و استعفای سعد حریری و عبدالمهدی گفتند:”اهداف اصلی غائله آبان ۹۸ و قطعه جورچین ضدانقلاب و پادوهای داخلی،بی دولت سازی یا بی دولتی و استعفای رئیس جمهور در کشور ما بود”.
ایشان در همین رابطه گفتند:”قرار بود این خط فتنه به انتخابات برسد و رئیس جمهور مجبور به استعفا شود البته بعضی ها در دولت هستند بدشان نمی آید رها سازی صورت بگیرد،اگر هوشیاری مردم نبود عملیاتی می شد که آقا فرمودند دولت باید بماند اگر چه ضعف عست و انتقاد هست”.
خطیب جمعه در خصوص بودجه سال ۹۹ گفتند:”بودجه ای که الان هست توقعات رهبری در ان دیده نشده است،خصوصا در بخش پژوهش و اولویت های پروژه ای.نمایندگان باید بودجه سال ۹۸ را زیر ذره بین بگذارند،بودجه ۹۹ نباید تورمی شود”.
ایشان با ذکر به پایان رسیدن موضوع صلاحیت نامزدهای انتخابات اتی در هیات های اجرایی تاکید کردند هیات های نظارت در احراز صلاحیت صرفا به پیشینه ها اکتفا نکنندو جنبه های ایجابی هم ملحوظ نظر باشد و طوری نشود کسی که لیاقت دارد به مجلس نرود و کسی که لیاقت ندارد برود.
حجت الاسلام سلیمانی با بیان پروژه ورود یک شبکه خرابکار به برندهای داخلی و به تبع آن شهرستانی و متضرر شدن این شرکت ها با در خواست تلاش مراجع قضایی برای ورود جدی به این موضوع گفت:” خط تولید اگر بخوابد جوان بیکار و شرمنده زن و بچه اش می شود”.
ایشان در پایان،ضمن ابراز خوشحالی از تجهیز بیمارستان پیروز به “سی تی اسکن” و نگرانی از آماده نبودن زیر ساخت تا دو ماه دیگر برای فعالیت آن خواستار تسریع در روند حل مشکل شدند.
خطیب جمعه لاهیجان همچنین ضمن تشکر از نمازگزاران و مشارکت ۹۳ درصدی آنان در نظر سنجی جمعه گذشته یادآور شدند موضوع”اخلاق بندگی و زندگی”با اکثریت آرا موضوع خطبه اول نمازهای جمعه آتی خواهد بود.

/ستاد نماز جمعه شهرستان لاهیجان

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا