آخرین خبرهااستان ها

مدیر امور منابع آب شهرستان صومعه سرا خبر داد:ساماندهی رودخانه های شهرستان صومعه‌سرا در دست انجام است

رودخانه های شهرستان صومعه‌سرا

به گزارش تدبیر شرق, مهندس افشین جارچی مدیر امور منابع آب شهرستان صومعه سرا از در دست انجام بودن ساماندهی رودخانه های شهرستان صومعه‌سرا خبر داد.

جارچی گفت : شهرستان صومعه‌سرا با ۱۳ رودخانه کوچک و بزرگ از جمله پسیخان، پیش‌رودبار، ماسوله‌رودخان، پلنگ‌ور، مرغک و خالکائی محل تجمیع رواناب سطحیِ سه شهرستان فومن، شفت و ماسال و تخلیه‌ی آن به تالاب انزلی است.

مدیر امور منابع آب شهرستان صومعه سرا افزود : ویژگی‌های توپوگرافیک شهرستان صومعه‌سرا (پست و هم‌ارتفاع‌بودن شهرستان) و حجم قابل توجه آورد رودخانه‌ها (شامل جریان آب و رسوبات) موجب شده است این شهرستان در مواجهه با طغیان رودخانه‌ها و وقوع سیلاب وضعیتی آسیب‌پذیر پیدا کند.

وی ادامه داد : از سوی دیگر درهم‌تنیدگیِ فرهنگ زیست و زراعت مردم شهرستان صومعه‌سرا با رودخانه‌ها و توسعه‌یافتنِ بافت مسکونی این شهرستان در امتداد رودخانه‌ها نیز بر شدت مخاطرات سیل افزوده است.

مدیر امور منابع آب شهرستان صومعه سرا اشاره کرد : با علم به موارد عنوان شده اداره منابع آب شهرستان صومعه‌سرا در چارچوب وظایف سازمانی خود در خصوص حفاظت از منابع آب‌های سطحی و کاهش مخاطرات سیل اقدام به اجرای پروژه‌های ساماندهی رودخانه در سطح شهرستان صومعه‌سرا نموده است.

جارچی مدیر امور منابع آب شهرستان صومعه سرا از جمله پروژه‌ های اجرا شده و در حال اجرای این اداره را ،  ساماندهی رودخانه در روستاهای فلاح‌آباد، مردخه، کسما، قصاب‌سرا، تنیان و سه‌سار همچنین لایروبی و بهسازی مسیل‌ها و زهکش‌ها در روستاهای گازگیشه، گوراب تولم، باقلاکش، چکوور، بهمبر، مازندران‌محله و آقامحله و  پروژه های دیواره‌سازی خاکی یا سنگی در روستاهای نوده، ازگُم، شیخ‌محله، نوکاشت (بهسازی نهر محمودکیان) و کُما (مقاوم‌سازی ایستگاه پمپاژ کُما) بر شمرد.

رودخانه های شهرستان صومعه‌سرا

رودخانه های شهرستان صومعه‌سرا

رودخانه های شهرستان صومعه‌سرا

رودخانه های شهرستان صومعه‌سرا

/روابط عمومی آب منطقه ای گیلان

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا