آخرین خبرهااستان ها

شهردار رشت در نشست کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر: شهرداری از ایده های خلاق برای توسعه رشت حمایت می کند

توسعه رشت

پروژه هایی در شهر تعریف شده که اگر چند سال پیش شروع می شد، قطعاً امروز با پایان رسیده بود و مردم هم از آن سود می بردند و خوشحال نیز می شدند.

به گزارش تدبیر شرق، این مطلب را دکتر ناصر حاج محمدی در نشست غروب روز شنبه ۲۳ آذر ماه امسال کمیسیون توسعه و عمران شورای اسلامی شهر رشت عنوان کرد.

شهردار رشت در این نشست افزود: اگر این خوشحالی را در مردم ایجاد کنیم آنها به مدیریت شهری بیشتر اعتماد می کنند و افزایش اعتماد شهروندان به افزایش مشارکت آنها در اجرای برنامه ها ی مختلف می انجامد.

وی گفت: همه ما در سخنرانیهای مختلف فریاد می زنیم که رشت شهر اولین ها بوده اما امروز خودتان می بینید که شهر رشت با شهرهای همتراز خود از نظر زیرساختی فاصله بسیار دارد.

شهردار رشت به چند مورد از معضلات شهر اشاره کرد و گفت: در رودخانه های این شهر به جای آب، فاضلاب جریان دارد. باید هر چه سریعتر این آلودگی رفع شود و فاضلاب به تصفیه خانه منتقل گردد.

وی ادامه داد: صنعت حمل و نقل شهری مناسب نیست. اجرای پروژه ژ۵ بخشی از ترافیک شهر را حل می کند. پروژه تراموا را باید جدی گرفت چون با اجرای آن ۱۵ تا۲۰ هزار نفر در ساعت جابه جا می شوند.

باید خودمان به فکر هم باشیم. فکرش را بکنید با اجرای تراموا چقدر سیمای شهری، چقدر وضعیت حمل و نقل و چه میزان ترافیک شهر حل می شود؟ کارشناسان می گویند هر سال ۱۰ درصد بر ترافیک شهری افزوده می شود خب ۱۰ سال دیگر کل خیابانها به پارکینگ تبدیل می شود پس از الان باید به فکر بود.

شهردار رشت سپس افزود:۲۰ تا ۳۰ مورد کاری داریم که دستکم باید چهار تا پنج مورد آن در کوتاه مدت اجرایی شود.

اگر بتوانید کنسرسیومی از شرکتهای پیمانکاری گیلان ایجاد کنید می توانیم به کمک هم این پروژه ها را اجرایی کنیم.

شهردار رشت در بخش دوم سخنانش در پایان جلسه هم مجدداً در باره برخی موضوعات مطرح شده در این نشست گفت: ما باید یاد بگیریم سابقه ذهنی افرادی را که قصد خدمت به شهر را دارند، خراب نکنیم. این خیلی مهم است چون اگر بخواهیم دوباره از کسی که یکبار تجربه تلخی داشته استفاده کنیم او دیگر این ریسک را نمی پذیرد.

وی افزود: شما الان بازوهای اجرایی شهرداری هستید. بیایید خوشفکر باشیم و خوب هم عمل کنیم.

حاج محمدی خاطر نشان کزد: مسئله دیگر اینکه خیلی ها شعار می دهند. شعار دادن راحت است باید وارد عمل شد. چند طرح خوب داریم که باید از طریق مشارکت، خودبازده و یا روشهای دیگر آنها را اجرا کنیم. مکانسیم اجرا و مکانسیم پرداخت هم باید مشخص باشد تا کسی که دارد اجرا می کند از فرآیندها راضی باشد.

در کل بحث من این است که امروز شهرداریها باید خلاق باشند و از افراد خلاق نیز بهره بگیرند، بدهی های موجود شهرداری در جای خودش بحث طولانی دارد که از حوصله جمع خارج است. من از اندیشه خلاق در شهر حمایت می کنم. شرکتهای خصوصی هستند که هریک از آنها می توانند یک شهر را بچرخانند.

شهردار رشت در پایان گفت: ما باید همدل باشیم و یکصدا چون زمان را داریم از دست می دهیم. و من امیدوارم در این فرصت محدود با ابتکار و جدیت شما به نتایج مطلوب برسیم.

 
 
 
/rasht.ir

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا