آخرین خبرهااقتصادی

مدیر عامل شرکت “فولادغرب آسیا” از آمادگی این شرکت برای تولید انواع ورق‌های نورد سرد با ضخامت ۱۶صدم تا سه میلی‌متر و عرض ۶۰۰ تا ۱۷۰۰ میلی‌متر خبر داد.

“فولادغرب آسیا”

دکتر ابوذر ندیمی، مدیرعامل شرکت فولادغرب آسیا در گفت‌وگویی با اعلام این مطلب گفت: این شرکت که در زمینی به مساحت ۵۳ هکتار و زیربنای ۴۰هزار مترمربع در استان قم واقع شده، قادر است، ضمن افزایش و توسعه ظرفیت تولید درجهت تأمین نیازمندی‌های صنایع داخلی با رعایت استانداردهای بین‌المللی و کیفیت موردنیاز این صنایع گام بردارد. محصولات این شرکت امروزه در صنایع خودروسازی، لوازم‌خانگی، لوله و پروفیل، بشکه‌سازی، پوشش ساختمان‌ها، قوطی‌سازی، ورق‌های گالوانیزه، ورق‌های قلع‌اندود و… نیز مصرف دارد.

وی با اشاره به اینکه ارایه خدمامت فنی در تمامی مراحل (قبل، در حین و پس از فروش) به مشتریان، انجام بازدیدهای فنی در جهت حصول اطمینان از انطباق و تناسب مشخصات فنی محصول با کاربرد نهایی، بررسی نظرات، مواد و نارضایتی مشتریان از نظر فنی و سازمانی در جهت حفظ و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان از وظایف شرکت است، تصریح کرد که فولادغرب آسیا با اشتغال ۶۰۰ نفری، نقش مهمی در اشتغال‌زایی کشور دارد.

ندیمی با اعلام اینکه محصولات این شرکت به سمت ضخامت کمتر و کاهش ارزبری سوق می‌یابد، گفت: فولادغرب آسیا پس از ۹ سال فعالیت، در چهار ماه‌ اخیر به سودآوری بیست میلیارد تومانی رسیده و توانسته همه بدهی‌های بانکی خود را تسویه و یا تعیین تکلیف نماید.

مدیرعامل شرکت فولادغرب آسیا با تأکید بر اینکه حفظ و نگهداری منابع‌انسانی از رویکردهای اساسی ماست و این شرکت یکی از جمله واحدهای تولیدی است که جوان‌ترین نیروهای انسانی در صنعت فولاد را در خود جای داده، افزود: تعامل صنعت با دانشگاه و نیز تلاش برای بومی‌سازی و هم‌چنین مشتری‌مداری از دیگر رویکردهای فولادغرب آسیاست.

وی با اعلام اینکه این شرکت با اهتمام سرمایه‌گذاران بخش‌خصوصی و بهره‌گیری از توان و دانش متخصصان جوان ایرانی توانست به اهداف تولیدی خود دست یابد، اظهار امیدواری کرد که تا پایان سال به ظرفیت‌ ۵۵۰هزار تنی دست یابد.

ندیمی در پاسخ به سؤال ماهنامه تخصصی پردازش مبنی بر تولید محصولات نازک‌بار گفت: شرکت‌های فولادی معمولاً از تولید محصولات با ضخامت کم استقبال نمی‌کنند، زیرا هم تولیدش دشوارتر است و هم ظاهراً تولید تناژی کارخانه را کاهش می‌دهد، اما با شریک‌کردن کارگران در منافع کارخانه و تولید بر اساس سفارش‌محوری و نیز حمایت هیأت‌مدیره سعی در پیشبرد این هدف داریم.

مدیرعامل شرکت فولادغرب آسیا توسعه ‌بخش گالوانیزه را اصلی‌ترین طرح توسعه این کارخانه عنوان و میزان پیشرفت فیزیکی آن را نیز ۴۰ درصد اعلام کرد.

وی در خصوص دیگر سؤال ماهنامه تخصصی پردازش مبنی بر نحوه همکاری سازمان‌ها و راهکارهای اتخاذ شده برای رونق تولید، از اصحاب رسانه‌ها خواست برای افزایش امید و رونق تولید، زیر سؤال نرفتن اصل خصوصی‌سازی، کاهش موانع نهادهای نظارتی و همکاری بانک‌ها با صنایع تلاش کنند.

ندیمی افزود: قرار بود صد در صد منابع صندوق توسعه ملی به بخش‌خصوصی تعلق گیرد، اما شواهد حاکی از آن است که فقط ۲۰ درصد این منابع به بخش‌خصوصی پرداخت شده و مابقی دراختیار بخش دولتی و نیمه‌دولتی قرار گرفته است!

مدیرعامل شرکت فولادغرب آسیا، هم‌چنین موضوع بومی‌سازی را مورد تأکید قرار داد و گفت: این شرکت تمام تلاش خود را با انعقاد قراردادهای داخلی با سازندگان و با هدف تحقق بومی‌سازی و پررنگ شدن نقش ساخت داخل و نیز توجه و تشویق کردن به رویکرد فناورانه و نوآورانه به کار خواهد گرفت.

او در پایان، ایجاد انگیزش، مشتری‌مداری، بومی‌سازی، تعامل با دانشگاه‌ها، انجمن‌ها و دیگر تولیدکنندگان و نیز حرکت به سوی تولید ورق‌های نازک‌تر را از جمله دیگر دستاوردهای این شرکت برشمرد.

شایان ذکر است، فولادغرب آسیا هم‌اینک گواهینامه ایزو ۹۰۰۱:۲۰۱۵، ۱۴۰۰۱:۲۰۱۵ و ۱۸۰۰۱ OHSAS را دریافت کرده است.

/پردازش آنلاین

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا