آخرین خبرهااستان ها

ثبت نام دکتر رضا حیدری نژاد در یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی

به گزارش تدبیرشرق، علی رغم تمام حرف و حدیث ها و شایعه ها که دکتر رضا حیدری نژاد در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام نخواهد کرد، رضا حیدری نژاد در پنجمین روز از ثبت نام نامزد های انتخاباتی مجلس، به اتفاق خانواده خود، تعدادی از خانواده معظم شهدا، جمعی از بزرگان ونخبگان شهر سیاهکل و لاهیجان، ورزشکاران، هنرمندان و… در فرمانداری شهرستان لاهیجان حضور و مراحل ثبت نام را پشت سر گذاشت.

آنگاه در جمع خبرنگاران و اهالی رسانه حاضر و به سئوالات آنان پاسخ داد:

* لطفا بیوگرافی و رزومه ی کوتاهی از خودتان ارائه بفرمایید.

– رضا حیدری نژاد هستم متولد ۱۳۵۲ شاه دهسر لاهیجان، تحصیلات لیسانس من مهندسی محیط زیست، فوق لیسانس و دکترای من مدیریت. کارمند رسمی وزارت نفت هستم، با ۲۲ سال سابقه کار، بیشتر در پروژه های عمرانی فعالیت داشتم. در شهرهای اراک، عسلویه، ماهشهر، تهران و گیلان. به طور کلی در مجموعه نفت، پتروشیمی و گاز خدمت کردم.

تجربیاتی هم در تهران در مشاغل ستادی داشتم و توفیق داشتم زمانی که به مجموعه ی گاز گیلان وارد شدم، تجربیات اجرایی جدیدی در خدمت مردم سیاهکل و لاهیجان داشتم که متفاوت بود با تجربیات تهران من. خوشحالم که خداوند بمن عنایت ویژه داشت و توانستم به اتفاق همکارانم از دور افتاده ترین روستاهای سیاهکل ودیلمان تا لاهیجان یعنی «از قله تا دریا» کاراجرایی داشته باشم.

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن 4.jpg است

سال ۹۱ تا سال ۹۳ در شهرستان سیاهکل به عنوان مسئول اداره گاز در خدمت مردم فهیم سیاهکل  بودم، توفیقاتی در سیاهکل داشتیم با لطف خدا و کمک همکاران من، که افتتاح، گازرسانی و بهره برداری مجموعه ی گاز روستاها  وشهر دیلمان و بسیاری از روستاهای سیاهکل بود. در سال ۹۳ مسئولیت اداره گاز شهرستان لاهیجان به من محول شد، توفیق یافتم کارهای بزرگی را به اجرا در آورم. آقای نجفی استاندار وقت روز ۲۰  تیر سال۹۴ در مراسم افتتاح پروژه های بند قاف در لاهیجان گفتند: «ما اولین پروژه ی بند قاف ایران را در لاهیجان کلنگ زدیم» و موفق شدیم در هفته دولت سال ۹۵ شهرستان لاهیجان را به عنوان اولین شهرستان« سبز» بهره مند از نعمت گاز طبیعی معرفی کنیم.

پس از آن به نوعی کار من در اداره گاز شهرستان لاهیجان به عنوان یک مدیر اجرایی تمام شد و سعی کردم از سال ۹۵ تا ۹۸ کارهایی را که در چارچوب مسئولیت های اجتماعی ام برای شهرم و برای کشورم انجام بدهم. شما اهالی رسانه همواره همیار و همراهم بودید و مواردش را مطللع هستید. سال گذشته، تقریبا یکسال گذشته با دعوت نخبگان و دلسوزان لاهیجان و سیاهکل، دیلمان ورودبنه تصمیم به حضور در عرصه ی انتخابات گرفتم؛ دلایلی داشتم و امیدوارم بتوانم در این راه موثر باشم.

*هدف شما از شرکت در انتخابات چیست؟

-اولین انگیزه ی من  تغییر شرایط موجود به شرایط بهتری است! این می تواند انگیزه ی کلی حضور من باشد. ان شالله که موثر باشیم، نقش خودمان را، دین خودمان را به مردم، نظام، شهدا و جامعه ایفاء کنیم.

به عنوان مدیری که ۲۲ سال سابقه ی کار اجرایی و مدیریتی در استانها و شرکتهای مختلف داشته ام، احساس من بر این بود که می توانم بعد از پایان کارم در اداره ای که حضور داشتم، در اینجا یعنی در مجلس شورای اسلامی ، نقش موثرتری را برای مردم ایفا کنم.

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن 00.jpg است

*لطفا گرایش سیاسی تان را بگویید، تا جایی که ما می دانیم شما گرایش تان به اصلاح طلبان نزدیکتر بوده اما شبهه ای مطرح شده بود که شما در جلسه ی ائتلاف اصولگرایان شرکت کرده بودید، این موضوع را برای افکار عمومی روشن کنید که اگر اصلاح طلب هستید چرا در جلسه ی اصولگرایان شرکت کردید و هدف تان چه بود؟

-بنده با قطعیت اعلام می کنم در تمام سی و چند سال سابقه ی اجتماعی، انتخاباتی، سیاسی و مدیریت اجرایی که دارم، عضویت و وابستگی به هیچ فرد، حزب، گروه و انجمنی ندارم! امروز معتقد هستم ما وارد جنگ اقتصادی شدیم، شاید یک زمانی که جنگ نظامی داشتیم نیازمند سرباز نظامی بودیم، امروز ما جنگ اقتصادی داریم و نیازمند سربازان و مدیران اجرایی داریم.

به قول فرمایش مقام معظم رهبری بنده هم به این خط کشی های سیاسی قائل نیستم علتش این است که امروز یا ما داخل دایره انقلاب و نظام هستیم یا خارج از دایره ی نظام. امروز که ما در عرصه ی جنگ اقتصادی با دنیا هستیم، به نظرم باید این خط کشی ها کنار گذاشته شود.

بنده در اعضای تیم انتخاباتیم که در حال تکمیل حلقه هایش هستیم، خوشحال هستم که هم عقلای اصلاح طلب حضور دارند، هم عقلای اصولگرا هستند همه با هم در حال کار کردن برای مردم هستند! حزبی نیستم اما امیدوارم روزی عملکرد احزاب و تشکلهای مان درشهرستان های لاهیجان و سیاهکل واقعی شود. یعنی تشکل ها از قبل شکل بگیرند، دفتر و اعضا داشته باشند، اینگونه نباشد که ما زمان انتخابات فقط این حرفها را بگوییم. قطعا احزاب از اشخاص قوی ترند، به شرطی که تشکل ها شکل بگیرند، کارنامه شان مثبت باشد، پاسخگو باشند، اگر اینگونه باشد، شاید بشود در آینده کمک بیشتری از احزاب گرفت.

*در مورد قسمت دوم سوال و جلسه اصولگراها پاسخی ندادید!

– درجلسه ای که شرکت کردیم متاسفانه یکی از اعضای جلسه در نوع دعوت، نوع بیان کردن مسائل مورد بحث در جلسه و نحوه ی اطلاع رسانی بعد از جلسه، صادقانه نبود که به همین دلیل در جلسه دوم حضور نداشتم!

*یعنی اطلاع نداشتید که قرار است ائتلاف اصولگرایان تشکیل شود؟

-ائتلاف اصولگرایی برای جلسه مذکور معنی نمی دهد و به نظرم این جمله اشتباه است، اگر ائتلاف باشد باید اجماع شود و همه به نفع یکنفر کناره گیری کنند، جلسه چنین محتوایی داشت؟

ضمن اینکه هرجلسه ای، چه اصولگرایی و چه اصلاح طلبی دعوت داشته باشم، بنده حضور پیدا می کنم. بنده یک مدیر اجرایی هستم با ۲۲ سال سابقه ی کار اجرایی و تلاش می کنم سیاست بازی نکنم، تلاش می کنم سیاسی کاری نکنم، تلاش می کنم با صداقت یک سیاستمدار باشم.

* سوال بنده سوالی است که در ذهن دوستان زیادی دغدغه بود که از شما پرسیده شود: آیا تا پایان انتخابات حضور خواهید داشت و ادامه خواهید داد و یا بر اساس شائبه هایی که برخی افراد ایجاد کردند، نخواهید بود؟

-اول اینکه بنده هستم بر آن عهدی که با خدای خودم با مردم و با وجدان خودم بستم. مسئله بعدی؛ امیدوارم و ان شاء الله اتفاق خواهد افتاد که انتخاب در جامعه ی لاهیجان و سیاهکل با بینش آگاهانه صورت بگیرد.

بنده یکی از دلایلی که ورود کردم به عرصه ی انتخابات لبیک به بیانیه ی مقام معظم رهبری بود که  در گام دوم انقلاب مطرح کردند، عزیزانی که وارد عرصه ی انتخابات شدند اخلاق انتخاباتی را از یاد نبرند، این شائبه ها، و این بداخلاقیها که بعضا از سوی رقبا صورت می گیرد امیدوار هستم بعدا در پیشگاه ملت  عذرخواهی کنند به دلیل اطلاعات کذبی که به مردم می دهند و توبه کنند در نزد خداوند و اینکه اگر بنده اعلام کردم یکی از دلایل حضورم بیانیه ی گام دوم انقلاب و دعوت مقام معظم رهبری از جوانان برای حضور در عرصه ی مدیریتی کشور است، هیچ دلیلی برای کناره گیری ندارم بنده تا آخرین لحظه هستم انشاءالله  که برای مردم مفید و مورد رضای خداوند هم باشیم.

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن 8.jpg است

* برنامه ی شما برای رفع بیکاری و اشتغالزایی در حوزه ی انتخابی تان چیست؟

-ما برای اشتغال جوانان و بیکاری  چند راه حل اساسی داریم بخشی از راه حلها در سطح کلان کشوری است که اینها را باید در سیاست گذاریهای کلان  پی گیری کرد. من این قول را می دهم که جهت گیری و حرکت من در سیاست های کلان به سمت اشتغال و توسعه باشد.

اما در بحث منطقه ای من چند پیشنهاد دارم، اولین پیشنهاد حمایت از سرمایه گذارهاست و از آنها دعوت کنیم برای حضور در شهرستان و استان ما. متاسفانه به هر دلیلی اگر تعامل نداشتیم اگر بی مهری کردیم اگر کوتاهی کردیم در ادوار گذشته اشتغال در شهرستان ما بسیار ضعیف و بلکه اصلا صورت نگرفت. در بعضی از بخشهای ما مانند رودبنه هیچ چیز قابل قبولی نداریم، فروشگاه بزرگ نداریم که چهار نفر آنجا مشغول باشند. شهرک صنعتی تموشل سالها غیر فعال مانده است، شهرک صنعتی سیاهکل تعطیل شده است. دیلمان ما با ۵۰۰۰ سال قدمت یک قطب بزرگ گردشگری است و می تواند باعث اشتغال خیلی ها شود، می بینیم کاری صورت نگرفته است. شما خبرنگارها جستجو کنید و پیدا کنید  که دلیل عدم رغبت سرمایه گذاری در شهرستانهای لاهیجان و سیاهکل یا گریز سرمایه گذاران از این دو شهرستان چیست؟  راه حل اساسی دیگری هم دارم؛ ما باید کارآفرینی کنیم، مدیران ما باید کارآفرینی کنند، مدیرانی که با سرمایه و تجربه ی همین ملت مدیر شدند و تجربه کسب کردند و ۳۰ سال خدمت کردند، مدیرانِ در بحث مدیریت به ویژه در بحث کلان ملی تجربه زیادی دارند، بعد از بازنشستگی باید کمک کنند به شهرستانهای ما برای کارآفرینی تا ما بتوانیم جوانها را در شهرستان ما مشغول کنیم، به برکت صلواتی بر محمد و آل محمد.

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن 34.jpg است

درپایان از تمامی خبرنگاران و اصحاب رسانه در شهرستان های لاهیجان و سیاهکل که به آرام سازی فضا کمک کردند، اطلاع رسانی دقیق داشته ونقش خود را در جامعه ی خودشان به خوبی ایفا کردند، تقدیر و تشکر می کنم.

می دانم اکثر این عزیزانی که زحمت کشیدند، با عشق کارشان را دنبال می کنند. دست همه تان درد نکند.

/پایگاه خبری تحیلی سل تی تی

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا