آخرین خبرهااقتصادی

مدیر کل سرمایه گذاری استانداری گیلان خبرداد؛ تدوین بسته‌های حمایتی زراعت چوب در گیلان

بسته‌های حمایتی

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان از تدوین بسته‌های حمایت از زراعت چوب در این استان خبر داد.

دکتر یونس رنجکش در کار گروه فنی ستاد زراعت چوب استان #گیلان با تاکید بر حمایت از اجرای این طرح در استان یادآور شد : در بسته‌های حمایتی برای تمامی بخش‌های مربوطه پیش بینی‌هایی در نظر گرفته شده است.

وی تهیه بسته‌های آموزشی برای زارعین، توجه به شیوه‌های کشت، داشت، برداشت، انتخاب نوع نهال و دریافت مجوزهای لازم، روش‌های پرداخت تسهیلات بانکی، چگونگی پوشش بیمه محصولات و نیروهای شاغل در زراعت چوب ، حمایت از بخش خصوصی برای تولید نهال، برگزاری همایش‌های ملی و استانی در راستای تبادل آخرین دستاوردهای علمی از مهمترین موضوعات مربوط به این بسته حمایتی است.

وی ادامه داد : این بسته حمایتی در کنار شیوه نامه تدوین شده از سوی #سازمان_جنگل_ها می‌تواند نقش مهمی در هر بهتر اجرایی شدن زراعت چوب در استان داشته باشد.

رنجکش اظهار داشت : موضوع زراعت چوب یکی از سیاست‌های کلان کشور است که در استان گیلان با دستور استاندار پیگیری‌های آن در معاونت هماهنگی امور اقتصادی توسط اداره کل جذب و حمایت از سرمایه گذاری از چهار ماه پیش آغاز شده است و تا پایان امسال بنا داریم ضمن شناسایی و تدوین شناسنامه اراضی قابل کشت عملیاتان اجرایی شود.

وی ادامه داد : اجرای زراعت چوب در کنار صیانت از جنگل‌ها و منابع طبیعی استان و کشور نقش مهمی در تامین مواد اولیه صنایع سلولزی و همچنین اشتغال روستایی و تولید ارزش افزوده و گردش مالی و رونق اقتصادی در استان دارد.

در این جلسه هریک از اعضای شرکت کننده به نمایندگی از دستگاه‌های اجرایی مربوطه دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود را ارائه و پیشنهادات پس از تایید ستاد زراعت چوب استان برای اجرا ابلاغ شود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا