آخرین خبرها

تقویت بنیه اقتصادی خانوارهای روستایی،محور طرح اقتصاد مقاومتی لاهیجان

در جلسه عصر روز سه شنبه اقتصاد مقاومتی لاهیجان با حضور مدیران و کارشناسان این بخش ، راهکارهای گسترش طرح هایی نظیر افزایش تولید راتون (برداشت دوم محصول برنج)، پرورش شترمرغ و موضوع بسته بندی عسل در سطح شهرستان لاهیجان با هدف کمک به تقویت بنیه اقتصادی خانوارهای روستایی مورد بررسی و تاکید قرار گرفت .
در این جلسه به اهمیت موضوع تسهیل و حمایت از سرمایه گذاری، کارآفرینی و اشتغال در راستای عملیاتی شدن برنامه های توسعه ای در شهرستان لاهیجان به منظور فراهم کردن بستر فعالیتها در اقتصادی مقاومتی مورد ارزیابی قرار گرفت .
فرماندار شهرستان لاهیجان در این جسله گفت:اشتغال به معنای پشت میز نشینی نیست و تحصیلکرده ها نیز باید به دنبال مهارت آموزی بروند و هرکس با هر ظرفیتی برای ایجاد کار و فعالیت اقتصادی تلاش کند.
سیدمحمد احمدی افزود:با خرد جمعی و همدلی مدیران و استفاده از ظرفیت های درونی می توان راهکارهای ایجاد اشتغال و فعالیت برای جوانان و شرایط خودکفایی اقتصادی را فراهم کرد تا اقتصاد کشور کمترین وابستگی به نفت را داشته باشد.
در ادامه جلسه سرهنگ فرمانده سپاه ناحیه لاهیجان با بیان این که سال94 بیش از 16میلیارد و 300میلیون ریال از طریق سپاه در این شهرستان وام پرداخت شد گفت: سال گذشته این مبلغ کاهش داشت .
ناصر پورکریمی با اشاره به نقش جهادکشاورزی در اقتصاد مقاومتی گفت : می توان در یک فرصت چهارساله به خودکفایی در تولید برنج در استان های شمالی کشور دست یافت.
وی تاکید کرد : همه تلاش کنیم تا بسترهای لازم برای تحقق اقتصاد مقامتی مورد نظر مقام معظم رهبری را فراهم کنیم .
رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان لاهیجان نیز در این جلسه گفت: با توانمندسازی و ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان تحت پوشش سالیانه حدود 400نفر از گردونه حمایتی کمیته امداد این شهرستان خارج می شوند.
بختیار بازگیر افزود: سال گذشته کمیته امداد باهمکاری منابع بانکی و منابع داخلی بیش از پنج میلیارد ریال سرمایه گذاری برای اشتغال 387نفر ایجاد کرده است.
وی یادآورشد:هم اکنون برای اجرای دو هزار و 760طرح مشاوره داده می شود و امسال نیز 100 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های مددجویان تقاضا کرده ایم.
رییس اداره جهادکشاورزی شهرستان لاهیجان نیز گفت: با تولید سالیانه 102هزارتن شلتوک دراین شهرستان حدود 61هزارتن برنج استحصال می شود.
جلال ملاجعفری افزود: طرح توسعه کاشت برنج پرمحصول گیلانه در این شهرستان به منظور ترویج آن در دست اجرا قرار دارد.
مدیر صندوق کار آفرینی امید شهرستان لاهیجان نیز اظهارداشت: سال گذشته از سوی این صندوق 262مورد وام به میزان 340میلیارد ریال پرداخت شد و امسال نیز تاکنون 50میلیارد ریال پرداخت شده است .
رییس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان لاهیجان نیز گفت : چندین طرح گردشگری درشهرستان لاهیجان در حال اجراست که تا پایان سال چهارطرح نظیر هتل پنج ستاره به بهره برداری خواهد رسید که برای 44نفر اشتغالزایی خواهدشد.
اسماعیل پورحسن تصریح کرد: روستای بومگردی و روستاهای بدون بیکار نیز به زودی معرفی خواهند شد.
رییس اداره بهزیستی شهرستان لاهیجان نیز گفت:116نفر از توانخواهان تحت پوشش برای دریافت وام به بانک ها معرفی شدند که 78نفر آنها در سال گذشته توانستد 165میلیارد ریال وام دریافت کنند و به 12نفر نیز 11میلیارد ریال وام بلاعوض پرداخت شده است.
خبرنگار:فرهاد نظرپور ** انتشار دهنده : بابایی
6029/6030

انتهای پیام /*

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا