آخرین خبرهااجتماعی

جلسه هم اندیشی شهرداران یزد با مدیریت شهری لاهیجان برگزار شد

شهرداران یزداین نشست با حضور مدیران کل دفاتر امور شهری و شوراهای استانداری های گیلان و یزد، مشاور معاون امور هماهنگی و عمرانی استانداری یزد، فرماندار لاهیجان،شهرداران و مدیران شهری استان یزد، شهردار، رییس و اعضای شورای اسلامی شهر لاهیجان در مهمانسرای جهانگردی لاهیجان برگزار شد.

به گزارش تدبیر شرق، مسعودکاظمی شهردار لاهیجان در این نشست ضمن ارائه گزارشی از عملکرد شهرداری لاهیجان در دوره پنجم شورای اسلامی شهر گفت: مردم شهر زیبای لاهیجان لایق بهترین ها هستند و مطالبات آنها نیز خاص بوده و همیشه همراه مدیریت شهری در امور مشارکت می کنند.

وی افزود: با سیاست گذاری شورای اسلامی شهر امسال را سال جشنواره نامگذاری کردیم و جشنواره های مختلفی در طول سال برای شهروندان فهیم و با فرهنگ لاهیجان برگزار شده است.

وی اضافه کرد: قبل از شروع مسئولیت خود در لاهیجان از شهروندان در مورد اولویت های کار در این شهر نظرسنجی کردیم که ۷۲ درصد مردم خواهان بازگشایی جزیره استخر بودند که با حمایت اعضای شورای شهر و مسئولان شهرستان و تلاش پرسنل شهرداری در شب ۲۲ بهمن سال گذشته پس از ۲۲ سال جزیره استخر برای شهروندان بازگشایی شد.

شهردار لاهیجان گفت: در بحت پسماند مشکلات زیادی وجود داشت که با برنامه ریزی های صورت گرفته اقدامات بسیاری برای بهبود شرایط دفن زباله و احداث تصفیه خانه شیرابه زباله انجام شد که مورد تایید محیط زیست هم قرار گرفت.

کاظمی با اشاره به افتتاح یادمان شهدای گمنام در جنب مجموعه استخر گفت: ما هر چه داریم از شهدای گرانقدر است و همه تلاش خود را انجام دادیم تا یادمانی در شأن شهدای عزیز گمنام احداث شود.

وی با اشاره به اینکه گیلان در سال ۲۰۲۰ میلادی به عنوان مقصد گردشگری کشور انتخاب شده، افزود: مدیریت شهری لاهیجان هم در سال ۲۰۲۰ با هدف جذب گردشگر نسبت به معرفی لاهیجان به عنوان پایتخت چای ایران و شهر نمونه گردشگری کشور اقدام خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ما به هر بهانه ای برای شاد کردن و نشاط مردم برنامه ریزی می کنیم به پخش مسابقات تیم ملی فوتبال در جام جهانی روسیه در حاشیه استخر لاهیجان اشاره کرد و گفت: اجتماع ۱۸ هزار نفری خانواده ها در حاشیه استخر در زمان پخش بازی های تیم ملی بیانگر اعتماد متقابل مردم و مسئولان برای شهر شاداب بود.

وی اضافه کرد: برگزاری جشنواره آدم برفی،بادبادکها، تئاتر خیابانی شهروند، تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری، راه اندازی زیپ لاین ، رونمایی دو المان کتاب در سطح شهر، اجرای بازآفرینی شهری و طرح هشت محل و هشت بهشت ، اجرای طرح ممیزی املاک ، احداث تصفیه خانه شیرابه پسماند، انتشار راهنمای گردشگری چهار زبانه ، پلاک کوبی و ممیزی کلیه درختان ، میزبانی دبیرکل ملی یونسکو ، و… از جمله اقدامات شهرداری در سالهای اخیر بوده است.

جواد نجار تمیز کار رییس شورای اسلامی شهر لاهیجان با اشاره به ارزش بازدید هاو تبادل اندیشه در کشور و انتقال تجربه ، ابراز امیدواری نمود این نشست نتایج مثبتی داشته و بتوانیم تجربیات را به یکدیگر انتقال دهیم.

وی با تقدیر از استانداران یزد و گیلان برای هماهنگی چنین اتفاق خوبی ، افزود : شهردار لاهیجان عضو هشتم شورای شهر لاهیجان است و با توجه به همدلی بین اعضای شورا و شهردار لاهیجان ما از عنوان مدیریت شهری استفاده میکنیم و اتحاد و همدلی و اعتماد دو طرفه بین اعضای شورا و شهردار لاهیجان باعث شده که تاکنون اختلافی بین مدیریت شهری وجود نداشته باشد .

وی گفت: در لاهیجان این همدلی بین همه مسئولان شهری اتفاق افتاده و هر چه این تعامل را بیشتر کنیم موفق تر خواهیم شد.

هوشنگ عباسقلی زاده مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گیلان هم در این نشست به اهمیت سفرهای آموزشی شهرداران برای کسب تجربه اشاره کرد و با توجه به سخت بودن شرایط مدیریت شهری گفت: کار شهرداران کاری بسیار سخت بوده و هر کسی در این راه عشق و علاقه داشته باشد موفق خواهد شد.

محمدیارمند مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری یزددر این نشست ضمن قدردانی از میزبانی مدیریت شهری لاهیجان،گفت: یزد از استان های مرکزی کشور است که ثبت جهانی شده و در بحث گردشگری در سال های اخیر اقدامات خوبی برای جذب گردشگر در این استان انجام شده است.

وی افزود: رمز موفقیت مدیریت شهری لاهیجان، مشارکت مردم است که این رمز موفقیت می تواند سرلوحه ما هم قرار گیرد.

بازدید از تله کابین و اماکن گردشگری لاهیجان از دیگر برنامه های سفر آموزشی شهرداران استان یزد به لاهیجان بود.

http://uupload.ir/files/exg4_index.jpg

http://uupload.ir/files/bkw1_index1.jpg

/خزر آنلاین

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا