آخرین خبرهابین الملل

رافائل ماریانو گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی شد

رافائل ماریانو گروسی

رافائل گروسی امروز، سه‌شنبه توانست آرای کافی را برای جانشینی یوکیا آمانو به عنوان مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به دست آورد. رای‌گیری‌های پیشین توسط ۳۵ کشور عضو شورای حکام نتوانستند پیروز قطعی این رقابت را مشخص کنند اما دو نامزد را از چرخه این رقابت حذف کردند. گروسی امروز، سه‌شنبه توانست دو سوم آرای مورد نیاز را از آن خود کند و حمایت ۲۴ کشور عضو شورای حکام را به دست آورد. ۱۰ کشور دیگر از فروتا حمایت کردند و یک کشور رای ممتنع داد.

رافائل گروسی امروز، سه‌شنبه توانست آرای کافی را برای جانشینی یوکیا آمانو به عنوان مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به دست آورد.

به گزارش تدبیرشرق، رافائل گروسی آرژانتینی که ۵۸ سال سن دارد، هم اکنون سفیر آرژانتین در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و یک مقام باسابقه در زمینه دیپلماسی هسته‌ای است. او در رقابتی نزدیک با کورنل فروتای رومانیایی، معاون سابق یوکیا آمانو، مدیرکل درگذشته آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و مدیرکل موقت این آژانس توانست پیروزی را از آن خود کند.

انتخابات امروز راه را برای گروسی هموار می‌کند تا مدیرکل آینده آژانس باشد اما شورای حکام همچنان باید از سوی شورای حکام که به دنبال تعیین مدیرکل با اتفاق نظر اعضا است، تایید شود.

یوکیا آمانو در حالی که تصدی مدیریت کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را در دست داشت، از دنیا رفت.

رای‌گیری‌های پیشین توسط ۳۵ کشور عضو شورای حکام نتوانستند پیروز قطعی این رقابت را مشخص کنند اما دو نامزد را از چرخه این رقابت حذف کردند.

گروسی امروز، سه‌شنبه توانست دو سوم آرای مورد نیاز را از آن خود کند و حمایت ۲۴ کشور عضو شورای حکام را به دست آورد.

۱۰ کشور دیگر از فروتا حمایت کردند و یک کشور رای ممتنع داد.

/انتخاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا