آخرین خبرهااستان ها

ضرورت توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی گیلان

صنایع تبدیلی کشاورزی گیلان

سیدمحمد احمدی در دیدار با جمعی از کشاورزان و فعالان اقتصادی این حوزه اظهار کرد: امنیت غذایی از مهمترین ارکان پبشرفت و تعالی یک کشور است.

وی با بیان اینکه گیلان یک استان کشاورزی در سطح کشور بوده و بسیاری از محصولات زراعی، دام و طیور و آبزی این استان صادر می‌شود، افزود: با ایجاد صنایع بسته‌بندی و تبدیلی کشاورزی می‌توان ارزآوری و سود کشاورزان زحمتکش را تا ۷۵درصد افزایش داد.

معاون سابق استاندار گیلان با تاکید بر اینکه کشاورزی می‌تواند به تنهایی بخش اعظمی از مشکلات بیکاری این استان را رفع کند، گفت: مکانیزاسیون کشاورزی و تسطیح و نوسازی اراضی نقش مهمی در افزایش بهره‌وری این بخش دارد.

احمدی با بیان اینکه متاسفانه سود  کشاورزی گیلان را دلالان و کارخانه‌داران سایر استان‌ها به جیب می‌زنند، تصریح کرد: شاهد فروش برنج بسته‌بندی شده گیلان در بازلر  به قیمت بیش از ۴۰ درصد فروخته شده توسط کشاورز هستیم و تنها مزیت آن بسته‌بندی است که کشاورزان می‌توانند خودشان این کار را با ایجاد بنگاه‌های کوچک انجام دهند.

وی با اشاره به وضعیت معیشت کشاورزان گیلانی خاطرنشان کرد: توسعه کشت دوم نیز نقش اثرگذاری بر اقتصاد خانوار کشاورز گیلانی دارد.

/حرف تازه

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا