آخرین خبرهاسیاسی

جعفرزاده ایمن‌آبادی: پروژه انتقال آب خزر هیچ توجیه اقتصادی و کارشناسی ندارد تحت هیچ شرایطی اجازه انتقال آب خزر را به رئیس جمهور نخواهیم داد/۷۴ هزار پروژه بر روی زمین مانده است

انتقال آب خزر

نماینده مردم رشت در مجلس با انتقاد از اینکه ۷۴ هزار پروژه بر روی زمین مانده، گفت: پروژه انتقال آب خزر هیچ توجیه اقتصادی و کارشناسی ندارد.

 به گزارش تدبیر شرق ,نقل از خانه ملت، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی با انتقاد از موافقت دولت با انتقال آب خزر به فلات مرکزی، گفت: ما نمایندگان در نشست هایی که کارشناسان وزارت نیرو و محیط زیست در این رابطه برگزار کردند مخالفت خود را نسبت به این اقدام نشان دادیم.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: این اقدام، اقدامی دستوری از طرف رئیس جمهور است؛ ما در ابتدا دعا کردیم که چنین خبری کذب باشد و واقعیت نداشته باشد زیرا از دولت تدبیر و امید انتظار داشتیم عقلانی، خردمند و خردگرا باشد و امور را دستوری پیش نبرد اما شواهد، قرائن و مستندات نشان از دستوری بودن این امر دارد.

وی ادامه داد: نمایندگان و مجمع نمایندگان استان‌های شمالی در نشست‌هایی که با وزیر نیرو و رئیس سازمان محیط زیست داشتند بارها تبعات انتقال آب خزر به سمنان را مطرح کردند و به طور قطع نمی‌توان این تبعات را به سادگی رفع و ۲ هزار و ۸۰۰ مترمعکب آب را در ۶ نقطه پمپاژ و جنگل های هیرکانی و محیط زیست کشور را تخریب کرد.

انتقال آب خزر مهاجرت پرندگان و آبزیان را در پی دارد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: انتقال آب خزر مهاجرت پرندگان و آبزیان را در پی دارد و مشکل اساسی این است که آب را باید به جایی انتقال داد که شهر رئیس جمهور است؛ این طور احساس می‌شود که انجام این کار برای منافع ملی نیست و این شائبه به وجود آمده که رئیس جمهور در سال پایانی ریاست جمهوری خود می خواهد کاری برای همشهریان خود انجام دهد.

جعفرزاده‌ایمن‌آبادی یادآور شد: بر اساس اصول متعدد قانون اساسی رئیس جمهور یا نماینده مجلس باید به تامین منافع ملی کشور توجه داشته باشند در این رابطه فارغ از اینکه انتقال آب اعتراض کشورهای همسایه را به دنبال دارد هزینه سنگینی را باید برای تحقق آن بپردازیم این در حالی است که ۷۴ هزار پروژه بر روی زمین مانده و پروژه انتقال آب هیچ توجیه اقتصادی و کارشناسی ندارد.

تحت هیچ شرایطی اجازه انتقال آب خزر را به رئیس جمهور نخواهیم داد

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: وقتی دلسوزان محیط زیست معتقدند که این اقدام اشتباه است و ما اولویت‌های دیگری داریم که باید به آنها بپردازیم اما موضوع به صورت دستوری انجام می‌شود طبیعی است مورد اعتراض نمایندگان قرار گیرد؛ انتظار می‌رود تمامی NGO ها و گروه های مردمیِ دلسوز کشور به شکل قانونی و منطقی اعتراضات خود را نشان دهند و به طور قطع ما تحت هیچ شرایطی اجازه انتقال آب خزر را به رئیس جمهور نخواهیم داد زیرا بر اساس اخبار واصله این موضوع دارد به صورت شخصی پیگیری می‌شود.

/دیار میرزا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا