آخرین خبرهااستان هااسلایدر

استاندار گیلان در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید مدارس؛ دولت تدبیر و امید برای تعلیم و تربیت جایگاه ویژه‌ای قائل است

سال تحصیلی جدید

استاندار گیلان گفت: دولت تدبیر و امید با همه‌ی محدودیت‌ها، برای آموزش و پرورش، دانش‌آموزان و معلمان اهمیت، نقش و جایگاه ویژه‌ای قائل بوده و هست.

به گزارش تدبیر شرق؛ دکتر ارسلان زارع صبح امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی مدارس گیلان با تبریک فرا رسیدن ماه مهر و گرامیداشت تقارن آغاز سال تحصیلی جدید و هفته دفاع گفت: آرامش امروز کشور مرهون مجاهدت و ایثار رزمندگانی است که شماری از آنها دانش‌آموزان و معلّمان بوده‌اند و این موضوع نباید به فراموشی سپرده شود.

نماینده عالی دولت در گیلان به تعبیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه آموزش و پرورش جزو استوانه‌های نظام اسلامی است، اظهار داشت: تحول در ابعاد مختلف کشور همچون بخش اداری، نیروی انسانی و تربیت آینده سازان از این نهاد بزرگ منشأ می‌گیرد؛ بنابراین همه باید به آموزش و پرورش برای نیل به اهدافش کمک کنند.

استاندار گیلان به تأکید خود در روزهای گذشته پیرامون پیش‌بینی تدابیر و تمهیدات لازم برای آغاز باشکوه، شایسته و مطلوب سال تحصیلی به منظور ورود دانش‌آموزان به مدارس همراه با شادمانی و بدون هیچ شکایتی اشاره و خاطرنشان کرد: امروز ۴۰۰ هزار دانش‌آموز در استان گیلان به شوق آموختن راهی ۵ هزار و ۳۰۰ مدرسه و ۲۰ هزار کلاس درس شدند و در این مسیر ۲۷ هزار نفر از فرهنگیان نیز برای سال تحصیلی جدید آماده ارائه تعلیم و تربیت هستند.

وی برنامه ریزی و تلاش بیشتر برای افزایش سطح آموزش در همه مدارس استان را مورد تأکید قرار داد و گفت: یکی از مولفه های موثر در دستیابی به این هدف، اجرای طرح تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان است.

دکتر زارع افزود: دولت تدبیر و امید با همه‌ی محدودیت‌ها، برای آموزش و پرورش، دانش‌آموزان و معلمان اهمیت، نقش و جایگاه ویژه‌ای قائل بوده و هست.

وی تصریح کرد: لازم است همه‌ی دانش‌آموزان با همکاری و راهنمایی والدین و معلمان خود به پرسش مهر رئیس‌جمهور بیاندیشند، توجه کنند و راهکاری درست و اصولی برای آن بیابند.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان با بیان اینکه دانش‌آموزان گیلانی در کنکور سراسری رتبه‌های برتر و موفقیت‌های خوبی کسب کرده‌اند، اظهار داشت: باید این روند صعودی در ادامه فرآیند تحصیلی برای آنان و دیگر دانش‌آموزان استمرار داشته باشد.

وی مدرسه را محل زیست تحصیلی پرنشاط و شرافتمندانه دانست و گفت: متولیان و مدیران آموزش و پرورش براین اساس باید در کنار دانش و علم آموزی محیط مدرسه را به فضایی توأم با آرامش تبدیل کنند تا ثمرات یادگیری دوچندان شود.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود: دولت به فراهم‌کردن تجهیزات و امکانات بیشتر در مدارس اهتمام ویژه دارد.

گفتنی است زنگ آغاز سال تحصیلی جدید با حضور نماینده ولی فقیه در گیلان و استاندار در هنرستان دخترانه کیومرث صابری رشت نواخته شد.

/gilan.ir

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا