آخرین خبرهاسیاسی

سرانجامی بر بی اخلاقی های فضای مجازی شهرستان؛ «شکلات رنگی» در لاهیجان بی رنگ شد!

انتخابات

بعد از انتخابات مجلس سال ۱۳۹۴ بود که کانالی تلگرامی با نام «شکلات رنگی» ساخته شد که حملات و توهین های مستقیمی به فعالین سیاسی- اجتماعی و برخی از مسئولین دولتی شهرستان (فرماندار، بخشدار و…) که مخالف تند رویهای برخی افراد در سطح شهرستان بودند می کرد.

به گزارش تدبیر شرق; این کانال بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال۱۳۹۶شروع به ایراد اتهامات اخلاقی و ورود به حریم شخصی افراد در شهرستان لاهیجان کرد.
از کودکی با تربیت مادرم در فضای محرم و عشق به حسین (ع) بزرگ شدم، در اربعین سال ۹۷افتخار نصیبم شد که ملازم مادر عزیزم برای زیارت حرمین شریفین باشم. در حال و هوای خاص زیارت در بین الحرمین بودم که متوجه زنگ چندباره ی موبایلم شدم، دوستی از لاهیجان با ناراحتی پشت خط خبری مبنی بر اینکه کانال شکلات رنگی تهمت های غیرواقعی را به من نسبت داده است و… !
این خبر در آن فضای روحانی به حدی برایم تاسف بار بود که سبب به هم ریختن افکار و روحیه ام شد و موجب به وجود آمدن ناراحتی خانواده و دوستان گردید.
اکثر دوستان و فعالین سیاسی-اجتماعی شهرستان لاهیجان، نگران تهمت های اخلاقی بودند که از طرف این کانال به برخی از مسئولین شهرستان منتسب می گردید و هر آن منتظر انتساب اتهاماتی جدید به یکی از مسئولین یا چهره های شاخص سیاسی-اجتماعی شهرستان بودند و این روند انتشار اخبار نادرست و غیر اخلاقی همچنان ادامه داشت…
من از قبل، همیشه منتقد مسئولین و دوستانی بودم که به خاطر دلایل بی مورد از برخورد قانونی با این کانال خودداری می کردند و این کارشان را نشانه ی بزرگ منشی خود می دانستند، حال آنکه برخورد کردن با چنین افرادی منجر به پاکسازی فضای مجازی شهرستان از بی اخلاقی ها می شد!
در حرم مطهر سالار شهیدان کربلا با خود عهد بستم که از حقانیت خود و اصالت خانوادگی ام دفاع کنم و با همه ی تجربیاتی که در عرصه ی رسانه دارم، پی گیر روند قضایی کانال شکلات رنگی باشم.
پس از بازگشت از کربلای معلی به پلیس فتا مراجعه و شکایتی مبنی بر تهمت، افترا و نشر اکاذیب از کانال شکلات رنگی و گروههایی که مطلب مذکور در آنها پخش شده بود ارائه نمودم.
مسیر پیدا کردن ادمین و اثبات تخلفات کانال، ماه ها طول کشید و در این راه مسئولینی همچون حجه الاسلام «صدیقی» امام جمعه وقت لاهیجان، آقای «رضا رحمانی» دادستان، آقای «امیر جانبازی» فرماندار وقت، آقای «احمدی» بازپرس شعبه دوم دادسرای عمومی و انقلاب و آقای «تزنان» رئیس پلیس فتای شهرستان لاهیجان و …. همراهی کردند.
پس از تلاشهای کارشناسانه ی پلیس فتا و اظهارات ادمین های گروه های تلگرامی یاد شده، آقای «ا.ر» به عنوان متهم اصلی و ادمین کانال شناسایی و به مراجع قضایی معرفی گردید. قابل ذکر است که به دلیل همکاری ادمین های گروه های مذکور، از شکایت انجام شده علیه آنها صرف نظر نمودم.

البته شنیده های ما حاکی از آن بود که برخی افراد دنبال تغیر مسیر پرونده به سمتی بودند که منجر به تبرئه ی متهم شود! ولی من لحظه ای کوتاه نیامدم و مسئولین هم اجازه نفوذ هیچ شخصی را به پرونده ندادند.
پس از پشت سر گذاشتن مراحل قضایی پرونده، سرانجام قرار نهایی دادسرا به شرح ذیل صادر گردید:
«…در خصوص اتهام آقای «ا.ر»… دایر بر افترا و نشر اکاذیب از طریق نرم افزار تلگرام… با عنایت به شکایت شاکی خصوصی، گزارش پلیس فتا لاهیجان، محتوای پیام های ابرازی، تحقیقات انجام گرفته و قرائن و امارات موجود بزه انتسابی نامبرده به استناد مواد ۶۹۷ و ۶۹۸ قانون مجازات اسلامی ۱۳۷۵ محرز و مسلم است علیهذا در اجرای مواد ۲۶۴ر و ۲۶۵ قانون آیین دادرسی کیفری مصوب ۱۳۹۲ قرار جلب به دادرسی وی صادر می گردد. قرار صادر شده به استناد مفهوم مخالف ماده ۲۷۰ ماده اخیرالذکر قطعی و غیرقابل اعتراض می باشد…»

/گیل فام

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا