آخرین خبرهااجتماعیاستان ها

رییس دبیرخانه ستاد پیشگیری و مقابله با جعل اسناد وزارت کشور در رشت؛ جایگزینی اسناد الکترونیک بجای سندهای قدیمی امکان جعل را به حداقل ممکن می رساند

ستاد پیشگیری و مقابله با جعل اسناد

رییس دبیرخانه ستاد پیشگیری و مقابله با جعل اسناد وزارت کشور با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه امنیت افزایی و مقاوم سازی اسناد تصریح کرد: جعل اسناد پایه مانند شناسنامه جدید، کارت ملی هوشمند ،ویزا،اسناد مالکیت و … اکنون به صفر رسیده و امیدواریم با جایگزینی اسناد الکترونیک بجای سندهای قدیمی در کشور شاهد حذف جعل در تمامی بخش ها باشیم.

به گزارش تدبیر شرق؛دوره آموزشی آشنایی با نحوه پیشگیری و مقابله با جعل اسناد و مدارک رسمی ویژه مدیران کل و کارشناسان حوزه مرتبط با اسناد دستگاه های اجرایی گیلان برگزار شد.

در این مراسم کاظم شادکام با اشاره بر لزوم حفظ و حراست از اسناد رسمی کشور اظهار داشت: با اجرای برنامه های آموزشی همچون همایش امروز می توان سطح آگاهی کارکنان سازمان ها و نهادهای عمومی و خصوصی در زمینه مقابله با جعل را افزایش داد.

وی مقاوم سازی اسناد در برابر جعل با بهره گیری از دانش فنی و اطلاع رسانی از مهمترین اهداف ستاد پیشگیری و مقابله با جعل اسناد و مدارک رسمی با مسئولیت وزارت کشور است.

شادکام ادامه داد: ستاد پیشگیری و مقابله با جعل اسناد و مدارک رسمی با چهار کارگروه اطلاع رسانی، کارگروه فنی و رایانه ای، کارگروه بررسی و نظارت و همچنین کارگروه حقوقی در جهت پیشگیری و حذف کامل جعل تلاش می کند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه امنیت افزایی و مقاوم سازی اسناد، تصریح کرد: جعل اسناد پایه مانند شناسنامه جدید، کارت ملی هوشمند، ویزا، اسناد مالکیت و … اکنون به صفر رسیده و امیدواریم با جایگزینی اسناد الکترونیک بجای سندهای قدیمی در کشور شاهد حذف جعل در تمامی بخش ها باشیم.

شادکام در پایان از مدیران دستگاه های اجرایی خواست تا در صورت مشاهده مواردی در حوزه فعالیت خود یا وجود روزنه جهت وقوع تخلف، مراتب را به ستاد پیشگیری و مقابله با جعل اسناد در استانها اعلام نمایند.

/gilan.ir

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا