آخرین خبرهااجتماعیاستان ها

ابهامات در درجه اعتباربخشی بیمارستان میلاد لاهیجان استفاده از درجه اعتبار منقضی شده؛

بیمارستان میلاد

شنیده ها از این حکایت دارد که وضعیت درجه اعتبار بخشی بیمارستان میلاد لاهیجان در هاله ای از ابهام قرار دارد. درجه اعتباربخشی نشاندهنده میزان کیفیت خدمات ارائه شده است.

درجه اعتباربخشی نشاندهنده میزان کیفیت خدمات ارائه شده و هتلینگ در مراکز درمانی است که با درخواست بیمارستان و نظارت دانشگاه علوم پزشکی از طریق بازدید گروهی از کارشناسان از مرکز درمانی بسته به سطح کیفیت خدمات و امکانات از درجه چهار تا درجه یک و یک عالی که بالاترین درجه آن محسوب می گردد به آنها اختصاص می یابد.
بر اساس قوانین،هر بیمارستان از آغاز بکار خود بمدت یکسال از امتیاز درجه یک بهره مند میگردد تا بتواند سطح خدمات دهی خود را طی این دوره ارتقا دهد و برای همین دوره نیز گواهینامه صادر می شود.
گرچه بیمارستان میلاد لاهیجان نیز از این خدمات محروم نشد اما در بهمن ماه سال ۹۷ مدت یکساله اعتبار درجه یک تشویقی آن به اتمام رسید و از آن زمان کماکان بیمارستان اعتباربخشی نگردیده ولی از مزایای درجه ای که فاقد اعتبار می باشد استفاده می نماید.

متاسفانه دانشگاه علوم پزشکی نیز اهمیتی برای موضوع فوق قائل نبوده است. در حالی که بیمه های پایه و پرداخت های بیمه ها نیز براساس نامه وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی بر اساس درجه یک تشویقی منقضی شده انجام می گردد، ولی نامه فوق مشمول درجه های تشویقی بیمارستانهای جدیدالتأسیس نمی گردد.

ولی سوال اساسی این می باشد ‌که اگر  بیمارستان میلاد از نظر اعتباربخشی معتبر بوده  چرا از بهمن ماه سال گذشته تاکنون مورد اعتبارسنجی واقع نشده؟ چرا مسئولین بیمه های سلامت و سایر بیمه های پایه قوانین مربوط به اعتباربخشی را نادیده گرفته و نامه اخیر وزارت بهداشت را تفسیر به رأی نموده اند؟
گفتنی است میزان تعرفه دریافتی از مراجعین به مراکز درمانی بر اساس درجه اعتبارسنجی محاسبه می گردد و حال مسئولین ذیربط باید در اینخصوص شفاف سازی نمایند که در صورت صحت این شنیده ها چگونه یک مرکز درمانی خصوصی نوپا توانسته بدون گذراندن مراحل قانونی به مزایای چنین درجه اعتبار بخشی دست یابد؟

/گیل خبر

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا