آخرین خبرهااجتماعیاستان ها

سرپرست استانداری گیلان در جلسه شورای آموزش و پرورش خبر داد: ستاد تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان در سراسر استان فعال باشد

تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان

سرپرست استانداری گیلان تصریح کرد: تحقق عدالت آموزشی نیازمند کاهش فاصله کیفی بین مدارس مختلف است؛ از این رو تشکیل ستاد تقویت بنیه علمی و آموزشی دانش‌آموزان در شهرستان ها، مناطق و بخش‌های مختلف گیلان با عضویت و فعالیت مستمر مدیران ذی‌ربط در آن نویدبخش بهبود کیفیت آموزشی است.

به گزارش تدبیر شرق؛ دکتر ارسلان زارع عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش ضمن تبریک به دانش‌آموزان موفق گیلانی در کنکور سراسری، کسب این افتخار را حاصل تلاش و کوشش دانش آموز، همراهی خانواده ها و نیز زحمات معلمان،مربیان و مدیران دانست.

وی بر لزوم هدف‌گذاری و داشتن برنامه‌های کمی و کیفی از سوی شورای آموزش و پرورش گیلان در سال تحصیل آینده تاکید کرد و افزود: ارتقای کیفیت آموزشی از طریق شاخص‌های استاندارد ملی امکان‌پذیر است . یکی از شاخص‌های ارزیابی کیفیت آموزش هر استان ، کنکور سراسری است.
دکتر زارع با اشاره به رتبه ششم استان گیلان در کنکور طی ۵ سال اخیر خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت خوب آموزش و پرورش گیلان و همچنین علاقه و انگیزه دانش‌آموزان و همکاری خانواده‌ها ضروری است که برای ارتقای رتبه فعلی گیلان در کسب نتایج کنکور با برنامه‌ریزی بهتر ،تلاش بیشتر نمود تا شاهد موفقیت ها و دستاوردهای بیشتری در سال آینده باشیم.
سرپرست استانداری گیلان با بیان اینکه برای کسب رتبه بالاتر در سطح ملی بایستی از هم اکنون برای کنکور سال آتی برنامه‌ریزی شود، تصریح کرد: هدف گذاری ها باید براساس برنامه ریزی عملی ، تلاش مستمر معلمان، مدیران و مسئولان آموزش و پرورش و بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی ذی ربط و متناسب با ظرفیت‌های موجود باشد.
وی علت موفقیت دانش‌آموزان در کسب رتبه‌های برتر کنکور سراسری را آموزش مناسب آنان از مقطع پایه تحصیلی یعنی دوران دبستان دانست و بیان کرد: باید تقویت دبستان ها در اولویت باشد.
دکتر زارع با تاکید بر استفاده از ظرفیت های قانونی سازمان‌های عمومی و غیر دولتی توسط آموزش و پرورش عنوان کرد: طرح تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان موجب ارتقای کیفی آموزش دانش آموزان در همه ی مقاطع می‌شود .
وی با اشاره به نیاز حمایت بیشتر از مدارس روستایی و کمتر برخوردار،تصریح کرد: تحقق عدالت آموزشی نیازمند کاهش فاصله کیفی بین مدارس مختلف است؛ از این رو تشکیل ستاد تقویت بنیه علمی و آموزشی دانش‌آموزان در مرکز استان، شهرستان ها و بخش‌های مختلف گیلان با عضویت و فعالیت مستمر مدیران ذی‌ربط در آن نوید بخش بهبود کیفیت آموزشی است.
سرپرست استانداری گیلان به نقش مشاوران در هدایت تحصیلی دانش‌آموزان اشاره و تاکید کرد: ایجاد تراکم در یک رشته و بی‌توجهی دانش‌آموزان به رشته‌های دیگر حاصل عدم توجه به نقش مشاوران در هدایت تحصیلی دانش‌آموزان است که برای رسیدن به حداقل استاندارد کشوری در این زمینه باید برنامه‌ریزی جدی و موثرتری صورت گیرد.
دکتر زارع با اشاره به تعداد قابل توجه دانش‌آموزان گیلانی که از سرویس‌های حمل و نقل غیرمجاز استفاده می کنند، خاطرنشان کرد: در جهت رفع این مشکل و افزایش ایمنی دانش آموزان لازم است تا تعداد شرکت‌های مجاز حمل و نقل برای جابجایی دانش‌آموزان در شهرها به ویژه در مراکز شهرستان ها بیشتر شود.

/gilan.ir

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا