آخرین خبرهاعلم و تکنولوژی

بیزینس اینسایدر: هکرها از شرکت اپل گوشی اختصاصی می گیرند / آیفون های غیرقابل فروش برای افرادی خاص

شرکت اپل

شرکت اپل طرحی را در دست اجرا دارد که بر حسب آن قرار است هکرها آیفونهای ویژه و اختصاصی دریافت کنند. این آیفون ها تفاوت هایی قابل توجه با آیفون های معمولی خواهند داشت و در راستای اهداف پژوهشی عرضه می شوند.

به گزارش تدبیرشرق، در خبرها اعلام شد که اپل برای یابنده نقص امنیتی در آیفون جایزه یک میلیون دلاری تعیین کرده است و به نظر می رسد این نقص را باید هکرهای حرفه ای در آیفون ها ویژه پیدا کنند.

اپل برنامه عیب یابی آیفون ها را از سال ۲۰۱۶ آغاز کرده است. شرکت اپل بخش هایی از طرح جدید عیب یابی آیفون را در جریان برگزاری کنفرانس امنیت سایبری کلاه سیاه که هفته گذشته برگزار شد، مشخص کرد. بر اساس اطلاعات موجود، قرار است یک آیفون اختصاصی در اختیار هکرها قرار گیرد. چنین اقدامی از سوی شرکت اپل بی سابقه است و می تواند باعث شود این شرکت به دستاوردهای بزرگی در خصوص گوشی های خود برسد.

البته همانطور که اشاره شد قرار نیست این آیفون ها به راحتی فروخته شوند یا در اختیار هر فردی باشند. این آیفون ها به طور اختصاصی در اختیار هکرهای با سابقه قرار می گیرد، آن هم به شرطی که نام خود را برای دریافت این گوشی با سوابق مکفی ثبت کنند. هنوز مشخص نیست آیا این آیفون ها فاقد برنامه خاصی خواهند بود یا چندین برنامه را در خود جای می دهند. اما پیشبینی می شود شرایط برنامه ها به شکلی باشد که هکرها بتوانند قدرت و سرعت عمل خود را در عیب یابی بیازمایند.

تمام این برنامه ها بخشی از برنامه بزرگ تر اپل برای رفع نواقص امنیتی سیستم عامل‌های مک، اپل واچ، اپل تی‌وی و iOS است.

/انتخاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا