آخرین خبرهااستان ها

چمخاله بهترین و زیباترین شهرگردشگری ساحلی گیلان

چمخالههر شهری از استان گیلان جذابیت های مخصوص خود را برای توریست ها دارد اما شهرساحلی چاف و چمخاله از محبوبیت و جذابیتی خاصی در بین گردشگران  برخوردار است  در این گزارش به بررسی دلایل معروفیت چمخاله به عنوان بهترین و زیباترین شهرگردشگری ساحلی گیلان می پردازیم ؛ با ما همراه باشید

چاف و چمخاله ؛ منطقه‌ای با  ساحل بسیار زیبا و منحصربه‌فرد در استان گیلان  که از شرق به لاهیجان و کیاشهر و از غرب به رودسر نزدیک است  ؛ فاصله این شهر با فرودگاه رشت و فرودگاه رامسر ۵۰ کیلومتر می باشد.

از مهم‌ترین ویژگی‌های شهر توریستی چاف و چمخاله، استقرار بخش اعظم اراضی آن در کناره ساحل دریا است که  جلوه‌ای خاص و بدیع  به این شهر داده است و این مسئله توجه بیشتر گردشگران را جلب می کند

 علاوه بر صیادی و کشاورزی که شغل مردم این منطقه است ، در بخش کشاورزی می توان گفت هندوانه چاف با کیفیت و مرغوبیتی که دارد یکی از محبوب ترین و مشهور ترین محصولات کشاورزی این منطقه به حساب می آید که حتی به کشورهای همسایه نیز صادر میشود و همچنین در اقتصاد منطقه بسیار موثر است.

هم‌اکنون شهر چاف و چمخاله با داشتن چندین هتل، اقامتگاه و مهان پذیر، هرساله پذیرای بسیار زیادی از مسافران می‌باشد.

 از آنجاییکه عوامل ویژه ای درتحول گردشگری شهری نقش دارند شهرهایی که دارای جاذبه هـاوتأسیـسات

گردشگری فراوان هستند، غالباً تعدادزیادی از گردشگران را به سوی خود جذب مینمایند؛ بنابراین فراهم کردن بستر مناسب برای توسعه گردشگری شهری، اقدامی است که در این مدت اخیر بسیار مورد اهمیت شهردار و اعضای شورا چاف و چمخاله قرار گرفته است  که با وجود جاذبه های فراوان وموقعیت مکانی شهر توریستی چاف و چمخاله میتواند در توسعه  شهرستان لنگرود نقش مهمی را ایفـا کنـد.

نگاهی بر برنامه ریزی توسعه پایدار گردشگری شهر ساحلی چاف و چمخاله توسط شهرداری و شورای اسلامی

پارک جنگلی توسکا

پارک جنگلی توسکا یکی از پروژه های شهرداری در راستای ایجاد فضای تفریحی و گردشگری است که عملیات اجرایی این پروژه در فاز اول در ۳ هکتار از سال ۱۳۹۶ آغاز شده و تاکنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 ایجاد پل چوبی در بین درختان، نصب آلاچیق، نورپردازی و زیبایی بصری و مبلمان، تأسیسات و جداره سازی و ترکیب بستر و فضای سبز از جمله فضاهایی است که در این طرح تفریحی ایجاد شده است

برای این پارک جنگلی فضایی برای ایجاد کافی شاپ، رستوران های زنجیره ای راه چوبی، غرفه های ارائه محصولات محلی، نمازخانه و سرویس بهداشتی در نظر گرفته شده که در فاز دوم اجرایی خواهد شد.

 ایجاد فضای بازی کودکان، رستوران چوبی، آبنما، ایجاد اسکله و قایق سواری از دیگر برنامه های در دست اقدام شهرداری در این پروژه است.

طرح دریا بانوان

به دلیل توریست و گردشپذیر بودن این شهر، شهرداری سعی می‌کند تا هرسال خدمات بیشتری را برای شهر و سواحل برای مسافران آماده کند که یکی از پروژه‌هایی که موردتوجه قرارگرفته، پروژه طرح سالم‌سازی مختص بانوان است تا با کمترین دغدغه و بیشترین امکانات از مواهب خدادادی استفاده کنند.

احداث طرح سالم‌سازی دریا بانوان در ساحل چمخاله توسط شهرداری چاف و چمخاله از سال ۱۳۹۷ آغازشده که در سال جاری به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

محیط این طرح دارای امکاناتی نظیر ساختمان ورودی و پذیرش، رختکن و کمد لباس، سالن، فضای استراحت و آفتاب‌گیر، سرویس بهداشتی و حمام، غرفه امانات و فضای تفریحی و فضای سبز در نظر گرفته‌شده است.

این امکانات در فاز اول احداث‌شده و شهرداری در نظر دارد تا در فاز دوم این پروژه امکاناتی نظیر سالن ورزشی، پارک بازی کودکان، سرسره‌های آبی، کافی‌شاپ، ماساژ و غیره را نیز به این طرح اضافه کند.

در حال حاضر در استان گیلان، طرح سالم‌سازی دریا بانوان در شهر چاف و چمخاله دارای بهترین و بیشترین امکانات است و شهرداری و شورا سعی دارد در راستای خدمت‌رسانی هرچه بیشتر به شهروندان و مسافران و توریست‌ها خدمات بیشتری را عرضه دارد.

طرح دریا چاف

ایجاد طرح دریا در چاف دیگر پروژه این شهرداری در راستای ایجاد طرح سالمسازی در حریم دریا است که این پروژه در محیطی به مساحت ۲ هکتار از سال ۱۳۹۷ آغاز شده که تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

جدول گذاری، کاشت ۳۰۰۰ اصله درخت، نصب آلاچیق و کف سازی و فرش موزائیک، آسفالت مسیر به مساحت ۱۰ هزار متر مربع، نصب روشنایی و غیره از جمله اقداماتی است که در فاز اول این طرح انجام شده است.

ایجاد طرح خواهران و برادران، ایجاد فضای بازی برای کودکان، ایجاد زمین ورزشی، رختکن، سرویس بهداشتی و حمام از برنامه های شهرداری در فاز دوم است که در سال آینده به بهره داری خواهد رسید.

خبرنگار :آمنه جعفری

/http://frequencnews.ir

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا