آخرین خبرهااستان ها

حضور سرپرست استانداری گیلان در جمع کنکوری های گیلانی

کنکور

سرپرست استانداری گیلان با حضور در دانشگاه گیلان لحظاتی را در جمع کنکوری ها گذراند و در جریان روند برگزاری کنکور سراسری سال ۹۸ در گیلان قرار گرفت.

به گزارش تدبیر شرق  دکتر ارسلان زارع در این بازدید که عصر امروز با حضور رئیس دانشگاه گیلان و فرماندار رشت و در جریان برگزاری کنکور گروه آزمایشی زبان های خارجی در دانشکده علوم انسانی دانشگاه گیلان صورت گرفت، از روند برگزاری کنکور سراسری سال ۹۸ در گیلان بازدید به عمل آورد.
این آزمون در استان گیلان در ۱۳ شهرستان با ۳۸۲۹۷ داوطلب برگزار می شود که از این تعداد ۶۲/۶۲ درصد داوطلبان را زن و ۳۷/۳۸ درصد را داوطلبان مرد تشکیل می دهند.

شهرستان رشت با ۱۵۰۳۸ نفر داوطلب،بیشترین و شهرستان رضوانشهر با ۱۰۵۴ نفر، کمترین داوطلب را دارا  می باشد. شایان ذکر است تعداد داوطلبان این استان در مقایسه با آزمون سال ۱۳۹۷ به میزان ۱۳/۶۳ درصد رشد داشته است.

گفتنی است آزمون سراسری دانشگاه ها و مؤسسه های آموزش عالی در دو نوبت صبح و عصر روزهای پنجشنبه و جمعه در پنج گروه آزمایشی برگزار شد که تاکنون آزمون گروه آزمایشی ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح دیروز و گروه آزمایشی هنر عصر دیروز برگزار شده اند و متعاقبا آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی صبح امروز و گروه آزمایشی زبان های خارجی نیز که در حال برگزاری بود دقایقی پیش خاتمه یافت.
سرپرست استانداری گیلان همچنین از بخش های مختلف دانشکده معماری و تربیت بدنی دانشگاه گیلان نیز بازدید کرد.

/gilan.ir

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا