استان ها

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد: انجام دومین انتقال هوایی عضو پیوندی در گیلان

عضو پیوندی

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: دومین انتقال هوایی عضو پیوندی در گیلان، با مشارکت اورژانس هوایی کشور، تیم فراهم آوری اعضای پیوندی بیمارستان های شهید رجایی تهران و رازی رشت، انجام شد.

به گزارش تدبیر شرق، شاهرخ یوسف زاده چابک اظهار کرد: نوجوان ۱۴ ساله گیلانی که در سوم تیرماه جاری بر اثر سانحه تصادف با موتور سیکلت دچار مرگ مغزی شده بود با رضایت خانوده ایثارگرش در بیمارستان رازی رشت به اهدای عضو نایل آمد.

وی تصریح کرد: بر اساس هماهنگی های به عمل آمده از سوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اداره پیوند وزارت بهداشت، صبح امروز برای دومین بار قلب یک بیمار مرگ مغزی در بیمارستان رازی رشت پس از فراهم آوری در سریع ترین زمان ممکن (حدود یکساعت) به صورت هوایی به بیمارستان شهید رجایی تهران ارسال شد تا به یک نوجوان ۱۲ ساله نیازمند پیوند زده شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد: این کار ارزشمند، با مشارکت سازمان اورژانس هوایی کشور، اداره کل پیوند وزارت بهداشت و با بکارگیری از هواپیما و بالگرد و با استفاده از آمبولانس، موتور لانس، با همکاری اورژانس ۱۱۵ گیلان، هواناجا، نیروی انتظامی، فرودگاه گیلان، دانشگاه های علوم پزشکی گیلان، تهران و ستاد وزارت بهداشت انجام شد.

به گزارش ایسنا؛ این سومین انتقال هوایی کشور است که توسط اورژانس هوایی وزارت بهداشت به انجام می رسد. پیش از این اولین انتقال هوایی عضو پیوندی کشور نیز اردیبهشت ماه جاری با تکیه بر توانمندی تیم درمان گیلان و اعتماد هماهنگی های تیمی و بین بخشی مناسب در گیلان رقم خورد.

بی تردید، برای تحقق چنین دستاورد بزرگی، علاوه بر دانش، دستیابی به بالاترین سطح هماهنگی در دستگاه های متولی جهت مدیریت زمان امری ضروری است و گیلان در حال حاضر از این حیث در لیست استان های برتر کشور قرار دارد.

/ایسنا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا