سیاسی

وزیر خارجه انگلیس: با آمریکا درباره توافق هسته‌ای اختلاف نظر داریم

توافق هسته‌ای

جرمی هانت وزیر خارجه انگلیس گفت که کشورش در مسائل مختلفی همچون توافق هسته‌ای و توافق آب و هوایی پاریس با آمریکا اختلاف نظر دارد.

وزیر خارجه انگلیس گفت که کشورش در مسائل مختلفی همچون توافق هسته‌ای و توافق آب و هوایی پاریس با آمریکا اختلاف نظر دارد.

به گزارش تدبیر شرق، جرمی هانت وزیر خارجه انگلیس پس از ورود دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و هیئت همراهش به لندن و استقبال هانت از او در فرودگاه استانستد، در گفت‌وگو با شبکه سی‌ان‌ان اظهار داشت: چیز عجیبی نیست که با آمریکا در برخی حوزه‌ها اختلاف نظر داشته باشیم.

هانت ادامه داد: ما بر سر یک سری مسائل، از جمله توافق آب و هوایی پاریس، توافق هسته‌ای با ایران و در گذشته نیز در موضوعات دیگری توافق نداشته‌ایم.

وزیر امورخارجه انگلیس همچنین در گفت‌وگو با شبکه سی‌بی‌اس با تکیه بر ادعاهای واهی و بی‌اساس غرب و آمریکا علیه کشورمان گفت که لندن در زمینه تهدیدات ایران با آمریکا اختلاف نظر ندارد اما نمی‌خواهد در شرایطی که تنش‌ها در منطقه افزایش یافته، توافق هسته‌ای که یکی از بزرگ‌ترین دستاوردها در طول چند سال گذشته به شمار می‌آید، از بین برود.

وی در بخشی از این گفت‌وگو در پاسخ به سوالی درباره اظهارات مشاور امنیت ملی آمریکا که بر اعمال فشار بیشتر بر ایران تاکید می‌کند، گفت: ما می‌دانیم که باید فشار بیشتری بر ایران وارد کنیم و موافقیم که وضعیت کنونی، حتی با وجود نبود سلاح هسته‌ای در ایران در شرایطی که شاهد تشدید وضعیت در برخی کشورهای منطقه هستیم، پایدار نخواهد بود. ما می‌دانیم که این شرایط قابل قبول نیست. اکنون مسئله این است که شرایطی بیابیم که همه دور میز مذاکره بنشینیم و با ایران گفت‌وگو کنیم و این، مسئله‌ای مربوط به ایجاد زمینه‌ای است که این گفت‌وگوها موفقیت‌آمیز باشد.

/انتخاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا