سیاسی

دعوت مراجع تقلید از مردم برای حضور در راهپیمایی روز قدس

روز قدس

مراجع عظام تقلید با صدور پیام‌هایی از همه اقشار مردم برای حضور پرشور، در راهپیمایی روز جهانی قدس، دعوت کردند.

به گزارش تدبیرشرق، آیات عظام جعفر سبحانی، ناصر مکارم شیرازی، حسین نوری همدانی، عبدالله جوادی آملی و سید محمدعلی علوی گرگانی از مراجع تقلید در پیام‌هایی بر ضرورت حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس تاکید و همه مسلمانان جهان را به حضور گسترده دعوت کردند.

مسلمین عظمت اسلام را به رخ دشمن بکشند

آیت الله نوری همدانی، در پیامی با تاکید بر حضور پرشور امت اسلامی در راهپیمایی روز قدس، روز قدس امسال را از سال‌های قبل حساس‌تر دانست.

وی افزود: مسلمانان جهان باید باشکوه‌تر، قدرت، وحدت و اجتماع بیشتری در این راهپیمایی شرکت کنند. آمریکا یعنی سردمدار مستکبران جهان افزون بر اینکه می‌خواهد قدس را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار دهد، در صدد تقسیم کردن سرزمین فلسطین است.

نوری همدانی با بیان اینکه آمریکا می‌خواهد جایگاه غده سرطانی رژیم صهیونیستی را محکم کند، گفت: رژیم غاصب صهیونیستی حرکات مذبوحانه انجام می‌دهد، صهیونیست‌ها از همه نظر ضعیف شده‌اند و مسلمانان جهان با اعلان اینکه سقوط اسرائیل نزدیک است باید به صورت جدی یا این غده سرطانی مقابله کنند.

این مرجع تقلید عنوان کرد: امت اسلامی باید با شکوه و عظمت در روز قدس شرکت کنند و نفرت خود را از آمریکا که سرکرده استکبار و صهیونیست‌ها است نشان دهند. مسلمانان مطمئن باشند که اسرائیل غاصب روزهای آخر را می‌گذراند و نفس‌های آخر را می‌کشد، از این رو باید با قدرت به میدان بیاییم و عظمت و قدرت اسلام را به تمام جهان نشان دهیم.

وی همچنین ابراز امیدواری کردند که إن شاء الله امسال سال سقوط و نابودی رژیم صهیونیستی باشد.

روز قدس؛ روزی است که امید می‌رود غده سرطانی اسرائیل از روی زمین محو گردد

آیت‌الله علوی گرگانی نیز در بیانیه‌ای آورده است: ماه رمضان ماه خدا ماه کمک و یاری به بندگان خدا فرا رسیده است.

امت بزرگ اسلام و ایران اسلامی جمعه آخر ماه رمضان که حضرت امام خمینی رحمت الله این روز را به نام مبارک روز قدس نامیده‌اند تا امت اسلامی دو دست همدیگر و با تمسک به قرآن به یاری مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین بشتابند.

روزی است که امید می‌رود اسرائیل این رژیم غاصب و این غده سرطانی و این فرقه کودک کش از روی زمین محو گردد.

و لذا شایسته است که امت بزرگ ایران اسلامی همراه و همدل با ملل مسلمان دیگر با وحدت و همدلی در راهپیمایی روز قدس حاضر شوند و با بیعت مجدد با رهبر عزیز انقلاب در این برهه از زمان که آمریکای جنایتکار فشار را بر ایران اسلامی این پرچمدار مقاومت اسلامی زیاد کرده همصدا و یکدل مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر داده تا اعلام انزجار خود را به جهانیان نشان داده و پشتیبانی از مردم مظلوم و مسلمان فلسطینی را به رخ جهانیان بکشیم.

بر همه لازم است در راهپیمایی روز قدس شرکت کنند

آیت‌الله مکارم شیرازی، نیز عنوان کرد: بر همه اعم از کوچک و بزرگ، مرد و زن، پیر و جوان لازم است تا در راهپیمایی روز قدس شرکت کنند و با این اقدام آرمان فلسطین و قدس را زنده نگاه دارند.

وی گفت: حدود شصت سال قبل به وسیله دولت انگلستان حکومت نامشروع و غاصب اسرائیل در قلب کشورهای اسلامی تشکیل شد، با اینکه یهودیان در مقایسه با مسلمانان در اقلیت بودند، اما آنها را از کشورهای مختلف دعوت کردند و سرزمین‌های مردم را به زور و با پول از آن‌ها گرفتند و در اختیار یهودیان و صهیونیست‌ها قرار دادند و متأسفانه برخی از حکام عرب هم در این راه با آن‌ها همراه شدند.

مکارم شیرازی با تأکید بر اینکه اسرائیل رژیمی غاصب است و سعی در پنجه‌اندازی به دیگر نقاط ممالک اسلامی هم دارد، اظهار کرد: این‌ها اگر دستشان برسد، تمام کشورهای منطقه را می‌خواهند زیر سیطره خود قرار دهند و نمونه بارز آن بلندهای جولان است. رئیس‌جمهور آمریکا به زعم خود درباره بلندی‌های جولان حاتم‌بخشی کرده است! مطابق کدام قانون و مجوز؟ شما چه کاره هستید که بخشی از یک کشور دیگر را می‌خواهید به اسرائیل غاصب ببخشید.

وی افزود: اگر عده‌ای خیال کنند آن‌ها به سرزمین‌های اشغالی قانع هستند سخت در اشتباه هستند. آنها با بهره‌گیری از عمال خود یعنی داعش می‌خواستند بر سوریه و عراق مسلط شوند، اما با مقاومت جانانه محورهای مقاومت راه به جایی نبردند و شکست خوردند.

وی با اشاره به تدبیر حضرت امام رضوان الله تعالی علیه در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس، این ابتکار را ابتکاری تاریخی و عامل زنده بودن یاد و نام قدس و فلسطین دانستند و تصریح کرد: همین اقدام سبب شده که بعد از گذشت سال‌ها همچنان روز قدس در جامعه اسلامی زنده باشد و هر سال روز قدس با شکوه خاصی برگزار شود.

مسلمانان باید در مقابل معامله قرن برخیزند و آن را باطل کنند

آیت‌الله جعفر سبحانی نیز عنوان کرد: راهپیمایی روز جهانی قدس ابتکار امام خمینی (ره) است، همه اقشار مردم در راهپیمایی این روز شرکت کنند چرا که قدس شریف، اسلامی است و باید به همین حالت بماند.

وی با بیان اینکه قدس شریف قبله نخست مسلمانان است، گفت: صهیونیست‌ها به دنبال آن هستند که با معامله قرن قبله نخست مسلمانان را از آن خود کنند، اما مسلمانان باید در مقابل آن برخیزند و این معامله را باطل کنند.

/ایسنا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا