آخرین خبرهااسلایدرتدبیر ورزشی

لیست جدید تیم ملی؛ درهایی که گشوده می‌شود

ستارگانی امیدوار به دعوت

تیم ملی

لیست جدید تیم ملی قرار است به زودی اعلام شود.

مارک ویلموتس سرمربی بلژیکی تیم ملی در نهایت روز گذشته به طور رسمی و با امضای قراردادی سه ساله هدایت تیم ملی ایران را برعهده گرفت. ایرانی که پس از حذف در مرحله نیمه نهایی جام ملت های آسیا سرمربی نداشت و حالا پس از چند ماه صاحب سرمربی شده است.

ویلموتس که حالا جانشین کارلوس کی روش است، در اولین ماموریت خود روی نیمکت تیم ملی، باید ایران را برای دو بازی تدارکاتی آماده کند. بازی هایی مقابل تیم ملی سوریه در ورزشگاه آزادی و مقابل تیم ملی کره جنوبی در سئول. دیدارهایی که قطعا محک خوبی برای ارزیابی مربی بلژیکی در شروع کار خواهد بود.

تمرینات تیم ملی هم برای این دو دیدار دوستانه قرار است از روز شنبه آغاز شود اما پیش از آن، لیست ملی پوشان برای حضور در اردو اعلام خواهد شد.

لیستی که خیلی ها منتظرند تا اسم خود را در آن ببینند. همان هایی که در سال های حضور کی روش در تیم ملی هر کدام بنا به دلایلی در لیست سرمربی تیم ملی جایی نداشتند و حالا امیدوارند تا با تغییر سکان دار، یک بار دیگر بتوانند پیراهن سفید تیم ملی را بر تن خود ببینند.

دروازه‌بان‌های استقلال و آقای گل پرسپولیس در اول صف
طی این سال های اخیر استقلال همواره دروازه بان های آماده ای داشته است. دروازه بانانی که هرچقدر در تیم باشگاهی شان عملکرد خوبی داشتند، جایی در ذهن کی روش برای حفاظت از قفس توری تیم ملی برای آن ها نبود.

داستان سید مهدی رحمتی که داستانی قدیمی است. او با انتخاب خود در سال ۹۱ از تیم ملی کنار رفت و کی روش هم دیگر هرگز حاضر نشد تا او را به تیم ملی دعوت کند و ترجیح داد روی گزینه هایی ولو با کیفیت پایین تر ریسک کند اما اصل مقابله با بازیکن سالاری اش را زیر پا نگذارد.

رحمتی اما هنوز رویای حضور در تیم ملی را فراموش نکرده. او در مصاحبه ای که چند ماه پیش با عادل فردوسی پور در برنامه ۹۰ داشت گفت که حتی ممکن است در چهل سالگی بتواند پیراهن تیم ملی را بپوشد. این یعنی رحمتی هنوز به پیراهن تیم ملی چشم دارد و امیدوار است که در دوران سرمربی جدید بتواند یک بار دیگر به دروازه ای که سال هاست از آن دور مانده برگردد و این قطعا بزرگترین انگیزه کاپیتان استقلال برای ادامه دادن دوران فوتبالی خویش و حتی ماندن در استقلال است.

رقیب سید مهدی رحمتی در دروازه استقلال اما داستانی متفاوت دارد. سید حسین حسینی پارسال پدیده دروازه بانی ایران لقب گرفت و با بیش از ۸۰۰ دقیقه گل نخوردن توانست رکورد کلین شیت ایران را جا به جا کند.او که به ویژه در نیم فصل دوم دروازه بان ثابت و ستاره تیم شفر بود، انتظار داشت که در پایان فصل جزو مسافران جام جهانی باشد اما کی روش در میان تعجب همگان روی نام او قلم قرمز کشید و حسینی را با خود به روسیه نبرد. این اتفاق درست برای جام ملت ها هم رخ داد و دروازه بان جوان استقلال بازهم جایی در لیست نهایی تیم ملی نداشت. حالا حسینی امیدوار است که با تغییر سرمربی او هم بتواند جایی در بین سه دروازه بان مورد نظر ویلموتس داشته باشد.

دیگر چشم انتظار لیست سرمربی جدید علی علیپور است. بهترین گلزن ایرانی لیگ و ستاره پرسپولیسی ها در یکی دو فصل گذشته که با گل هایی که برای این تیم به ثمر رساند از اصلی ترین عوامل قهرمانی پرسپولیسی ها در لیگ برتر بود، حالا منتظر است تا اعتماد مارک ویلموتس را به خود جلب کند. علیپور که در دوران حضور کی روش همواره در سایه لژیونر های خط حمله قرار داشت و به تیم ملی دعوت نمی شد، حالا امیدوار است تا در دوران افت مهاجمانی مثل کریم انصاری فرد،کاوه رضایی و مهدی طارمی بتواند زیر نظر ویلموتس حضور در تیم ملی را تجربه کند.

به جز این نفرات قطعا بازیکنان دیگری هم هستند که با درخشش در لیگ، چشم انتظار دیده شدن از سوی کادرفنی تیم ملی هستند. تیم ملی ای که سرمربی اش در اولین کنفرانس خبری اش در ایران با صراحت گفت:« ما تمامی بازیکنان لیگ را رصد می کنیم و درهای تیم ملی به روی همه باز است و این گونه نیست که فقط لژیونرها در خدمت تیم ملی باشند و تیم ملی برای آنها باشد.»

/خبرآنلاین

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا