آخرین خبرهااستان ها

سرمایه‌گذاری در پدافند غیرعامل تضمینی برای آسایش و آرامش جامعه است

در جلسه مديركل پدافند غيرعامل گیلان و فرمانده مرزبانی گیلان مطرح شد:

تدبیرشرق/جلسه تعاملی در راستای اهداف مشترک پدافند غیرعامل با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان، فرمانده و شورای معاونین مرزبانی استان گیلان در سالن جلسات فرماندهی مرزبانی برگزار شد.

امیر محمدپور ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، بخش مهمی از امنیت کشور را مربوط به مرزداران دانست و اظهار کرد: اینکه امروزه مردم ما با امنیت و آسایش زندگی می کنند مرهون فداکاری مرزبانانی است که در نقطه صفری مرز ایستاده و جلوی دشمن را گرفته و در آنجا دفاع میکند تا خطری کشور و مردم عزیزمان را تهدید نکند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان گیلان با بیان اینکه کشور در جنگ اقتصادی قرار دارد عنوان کرد: دشمنان تمامی ابزار های سیاسی، اقتصادی خود را به عنوان یک جنگ مدرن علیه کشور بکار گرفته اند اما ما توانسته ایم ایستادگی کنیم و نیازهای اساسی کشور را تامین کنیم، البته اشتباهات مدیریتی هم وجود دارد.

امیر محمد پور ادامه داد: فضای امروزه، فضاها و تهدیداتی را بوجود می آورد که نسبت به تهدیدات گذشته کاملا متفاوت است. بنابراین مقابله با تهدیدات غیر طبیعی و تهدیدات انسان ساخت یک رویکرد متغیر است، ما نمی‌توانیم یک رویکردی که از قبل برای یک تهدید انسان ساخت داشته ایم را برای همان تهدید در برهه کنونی داشته باشیم، چرا که اثر هر یک از تهدیدات با یکدیگر متفاوت است و همین اثر متفاوت نیز طی گذشت زمان تغییر می‌کند، لذا استحکامات دفاعی ما بایستی با پیشرفت و یا تغییر جنگ افزارها تغییر کند.

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان تصریح کرد: دشمن به واسطه قدرت دفاعی کشور و همچنین وجود ولایت فقیه و نیروهای مسلح مقتدر به خود اجازه تهاجم نظامی به ایران را نخواهد داد ما معتقدیم اگر می‌خواهیم بازدارندگی ایجاد کنیم، باید یک قدرت در داخل کشور تولید کنیم. به طور مثال در حوزه موشکی، زمینی و هوایی  و ازین رو دشمن از درک قدرت کشورمان به قدرت بازدارندگی برسند و این چرخه را به صورت مداوم تکرار کنند.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب عنوان کرد: همان طور که مقام معظم رهبری می فرمایند شهدای مرزبان شهدای مظلومی هستند که قبل از شهادتشان ضربات زیادی به دشمن زده و مانع نفوذ دشمن شده، جلوی توطئه ی دشمن را گرفته، اهداف او را ناکام کرده حالا هم شهید میشود و این شهادت در بالاترین درجه از قرب الهی قرار دارد.

در ادامه سرهنگ ستاد، کیاست سپهری فرماندهی مرزبانی استان گیلان نیروهای پدافند غیرعامل را سربازان گمنام دانست و اظهار کرد: مجاهدات های پدافند غیرعامل، مجاهدت های خاموشی است که به چشم دیده نمی شود اما در عمل این مجاهدتهای بی ‌صدا و خاموش به شکل حقیقی معنا می‌کنند.

سرهنگ سپهری با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل یعنی پیش بینی و برنامه ریزی، و آمادگی برای واکنش سریع است اظهار داشت: با توجه به وجود تهدیدات بالقوه دشمنان و خطراتی که متوجه کشور است و همچنین تهدیدات طبیعی و غیرطبیعی؛ توجه به پدافند غیر عامل امری ضروری و اجتناب ناپذیر است و ازین رو سرمایه گذاری در حوزه پدافند غیرعامل باید به جد صورت گیرد.

وی عنوان کرد: سرمایه گذاری در پدافند غیر عامل تضمینی برای آسایش و آرامش جامعه و از جمله موثرترین و پایدارترین روش های دفاع در مقابل تهدیدات است.

در ادامه جلسه هریک از معاونت های تخصصی  فرماندهی مرزبانی استان موضوعات تخصصی خود را مطرح  و مذاکره صورت گرفت  و در نهایت در راستای همکاری دو جانبه در راستای ارتقای صیانت و حفاظت مردم و زیرساخت ها توافقاتی فی مابین صورت گرفت.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا