تدبیر ورزشی

شفر: نباید در حالت عادی از پدیده شکست می‌خوردیم

شفر

سرمربی استقلال می‌گوید تیمش نباید در حالت عادی از پدیده شکست می‌خورد.

به گزارش تدبیر شرق، وینفرد شفر در نشست خبری بعد از شکست یک بر صفر تیمش برابر پدیده گفت: در حالت عادی، نباید امشب بازنده می‌شدیم. در جلسه آنالیز امروز صبح هم به بازیکنانم در خصوص نحوه به ثمر رسیدن گل امشب هشدار داده‌بودم.

شفر تاکید کرد: در ۱۰-۱۵ دقیقه آخر خیلی خوب نبودیم، باید توپ را بیشتر به گوشه‌ها می‌بردیم تا میلاد زکی‌پور و بعد مهدی قائدی استفاده کنند. وقتی گل نزنید، قطعا نمی‌توانید برنده باشید. برای هواداران خیلی ناراحتم که در این ۲ روز به شدت از ما حمایت کردند. تیم ما شخصیت و قلب بزرگی دارد. باید شانس بیشتری داشته‌باشیم تا به موفقیت برسیم. سعی می‌کنیم با نتایج خوب، جبران کنیم.

وینفرد شفر درباره تغییرات متعدد در ترکیب استقلال گفت: این سوال خود من هم است. وقتی پشت سرهم بازی‌های فشرده داریم، نمی‌توانیم فقط با یازده نفر بازی کنیم. اینطوری بعد از سه هفته همه بازیکنان به بیمارستان می‌روند و باید سرم بزنند. در بازی‌های بین اللملی تیم‌هایی مانند لیورپول و بایرن مرتب در لیگ قهرمانان و لیگ داخلی بازی دارند و طبیعتا ترکیب‌شان تغییر می‌کند. نمی‌توانیم همیشه با یازده نفر در بازی‌های فشرده بازی کنیم. شاید اگر در یک بازی سه گل می‌خوردیم، می‌گفتند چرا ترکیب را عوض نکردی و چرا با ترکیب بازی قبلی به میدان رفتی؟

همچنین سرمربی استقلال در واکنش به این سوال که سال آینده هم هدایت این تیم را بر عهده دارد، با سوال دیگری جواب خبرنگار را داد و  گفت: شما می‌خواهید بمانم؟ خوشحال می‌شوم سال بعد شما را ببینم.

او درباره ارزیابی‌اش از سه هفته پایانی لیگ برتر، اظهار کرد: لیورپول با پنج امتیاز از همه تیم‌ها جلوتر بود و دو بازی به پایان فصل مانده بود. آیا به خاطر دارید؟ در فوتبال چیزی غیر ممکن نیست. لیورپول بازی خانگی را باخت  و در هفته آخر هم به کریستال پالاس باخت. در آن سمت منچستر سیتی دو بازی خود را برد و قهرمان شد.

شفر ادامه داد: من آلمانی بزرگ شدم و هرگز تسلیم نمی شوم. همیشه سعی و تلاش خودمان را داریم. بازی بعد هم با استقلال خوزستان و بعد با الدحیل قطر است. باید ببینیم چه اتفاقاتی می افتد. شاید اگر هفت ماه قبل این سوال می‌پرسیدی که استقلال در سه بازی آخر شانس قهرمانی دارد و من می‌گفتم بله، شاید فکر می‌کردی من عقلم را از دست دادم. باید ببینم در بازی بعد چه اتفاقاتی می‌افتد.

این سرمربی آلمانی در پاسخ به این سوال که شرایط استقلال بعد دربی دگرگون شد، خاطرنشان کرد: در این بازی، بازیکن حریف توپ را از روی خط برگرداند. در یک صحنه طارق به زکی‌پور پاس داد که اگر میلاد توپ را لو نمی‌داد، دو بازیکن استقلال خالی بودند. مهدی قائدی فرصت گل داشت که شوتش به بیرون رفت و می توانست پاس بدهد. فوتبال همین است. اگر می‌شد همه چیز را از قبل پیش‌بینی کرد که فوتبال نبود. امروز یک ضد حمله روی دروازه ما بود که گل خوردیم. باید بگویم که پدیده خوب فوتبال بازی می کند و یکی از بهترین تیم های ایران است که فوتبال را خوب انجام می‌دهد.

شفر یادآور شد: در ۱۰ دقیقه پایانی منچستر سیتی، یکی از بهترین تیم‌های فوتبال جهان نمی‌بینید که پاس بلند بدهد و همیشه پاس می‌دهد که به گل برسد. ما هم باید این کار را می‌کردیم اما تیم‌ ما یک مقدار تحت فشار بود. اگر بازی می‌کردیم می‌توانستیم شانس های بیشتری داشته باشیم. تیمی نیستیم که بازی بلند و مستقیم انجام دهیم. پاس آخر و رسیدن به گل ما خوب نبود. دیدید که مثل بازی با سپاهان یک پاس خوب به پاتوسی دادیم و او گل زد. سبک بازی ما اینطور است.

سرمربی استقلال خاطرنشان کرد: مشکل ما همین است. در نیم فصل اول بازیکنان جدیدی به تیم آمدندو  با تیم جدیدی در لیگ شرکت کردیم. دوباره در نیم فصل تغییراتی داشتیم. امیدوارم این تیم برای سال بعد حفظش شود. آن وقت می توانیم قهرمان شویم. شاید یکی، دو نفر بروند و برخی به تیم بیایند. اگر نفرات کلیدی حفظ شوند، شانس زیادی داریم. در نیم فصل اول هم مثل بازی با پدیده که گل درست زدیم ولی داور نگرفت یا بازی با سپاهان که داور دو پنالتی ما را نگفت و باختیم، امتیازات را از دست دادیم. همینطور امتیازات را از دست دادیم. این تیم باید بماند. یکی، دو نفر تغییر می کنند اما اگر تیم حفظ شود، مطمئنم می‌توانیم قهرمان شویم.

/ایسنا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا