آخرین خبرهاملی

ساحل بکری که هنوز در میان گردشگران شناخته شده نیست! +تصاویر

ساحل بکر

ساحل بکر پورت دیکسون مالزی را بهتر بشناسیم.

مالزی را همه می‌شناسیم، کشوری مسلمان نشین که بناهای دیدنی گوناگونی را در خود جای داده است و شاید اگر اهل سفر باشید، نام مسجد صورتی آن را هم شنیده باشید اما اینبار بخشی از مالزی را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم که اغلب کمتر به آن پرداخته‌ایم و کمتر در رابطه با آن می‌دانیم. امروز در ساحلی به نام پورت دیکسون Port Dickson گردش می‌کنیم که مقصدی رویایی و بکر برای طبیعتگردان و عاشقان طبیعت است.

ساحل پورت دیکسون یکی از بهترین مقاصد سفر در فصل بهار محسوب می‌شود و حدود ۱۸ کیلومتر طول دارد. اگر این ساحل را برای گشت و گذار انتخاب کنید، می‌توانید از کنار درختان نخل بگذرید و غرق تماشای امواج دریا شوید. برخی ساحل پورت دیکسون را همتای پالم در دبی می‌دانند به همین خاطر اگر راهی مالزی می‌شوید تماشای مناظر شگفت انگیز پورت دیکسون را از دست ندهید.

باید اشاره کنیم که تمامی جذابیت پورت دیکسون در چشم انداز زیبا و طبیعت نابش خلاصه نمی‌شود بلکه در این ساحل کافه‌ها و غذاخوری‌های متعددی نیز وجود دارند که انواع خوراکی های بومی و بین‌المللی را در اختیارتان قرار خواهند داد بنابراین اگر اهل شکم‌گردی در سفر هستید و دوست دارید طعم غذاهای جدید را بچشید، باز هم ساحل پورت دیکسون انتخاب خوبی برای شما به شمار خواهد آمد.

ساحل پورت دیکسون کجاست؟

حالا که کمی درباره‌ی ساحل پورت دیکسون برایتان گفتیم به معرفی موقعیت آن خواهیم پرداخت ولی از آنجایی که برخی از گردشگران خارجی از سنگاپور به سمت مالزی و پورت دیکسون رهسپار می‌شوند، مسیر رسیدن از سنگاپور به این ساحل را هم مرور خواهیم کرد.

ساحل پورت دیکسون در سمت غرب مالزی واقع شده است به همین خاطر شما به راحتی با حدود ۴ ساعت رانندگی از سنگاپور می‌توانید خود را به این منطقه‌ی زیبا برسانید.  همچنین خوب است بدانید که پورت دیکسون در ۵۰٫۸ کیلومتری جنوب فرودگاه بین المللی کوالالامپور واقع شده است به همین خاطر اگر از این فرودگاه استفاده می‌کنید به راحتی به وسیله‌ی یک تاکسی می‌توانید خود را به پورت دیکسون برسانید.

یکی دیگر از راه‌هایی که می‌توانید برای رسیدن به پورت دیکسون از آن استفاده کنید، اجاره کردن اتومبیل‌ است. این روش به افرادی پیشنهاد می‌شود که همواره علاقه‌مند هستند که فضای خصوص خودشان را داشته باشند.

از مزایای خوب کرایه کردن اتومبیل برای رسیدن به ساحل پورت دیکسون می‌توان به دسترسی آسان، امنیت، آرامش، رسیدن به مقصد بدون دردسر و سرعت اشاره کرد اما نباید از یاد برد که استفاده از این وسایل نقلیه برایتان گران تمام خواهد شد.

راه دیگر رسیدن به پورت دیکسون استفاده از اتوبوس است، اتوبوس‌هایی که از سنگاپور به سمت پورت دیکسون می‌روند. این مسیر با اتوبوس به صورت تقریبی ۵ ساعت طول می‌کشد و حدود ۳۵ تا ۵۰ دلار سنگاپور (بسته به نوع اتوبوس) هزینه در بر خواهد داشت. مهمترین مزایای استفاده از اتوبوس در این مسیر مواردی از این قبیل هستند: ارزان بود قیمت بلیط اتوبوس، راحتی و امنیت، حرکت بدون توقف بی‌جا. از نکات منفی در رابطه با این اتوبوس ها هم لزوم حاضر شدن در ایستگاه‌های خاص است.

تفریحات ساحل پورت دیکسون مالزی

بی‌تردید برترین تفریحی که سبب می‌شود ساحل پورت دیکسون برای گردشگران خارجی جذاب باشد، آب و هوای خوب و طبیعت دل انگیز پورت دیکسون است اما تفریحات دیگری نیز در این بخش از مالزی وجود دارد برای مثال اگر این ساحل را برای تفریح انتخاب کنید، می‌توانید از هتل ‌های لوکسی که در پورت دیکسون ساخته شده است استفاده کرده و سفری لوکس و به یادماندنی را برای خود رقم بزنید. همچنین باید بدانید که این ساحل بسیار تمیز است به همین خاطر می‌توانید با خیالی آسوده بدون کفش یا صندل روی شن‌هایش قدم بزنید و محو تماشای افق شوید. از دیگر نکاتی که برای توریست‌های پورت دیکسون جالب است، نوع رفتار بومیان است که با آغوشی باز از گردشگران استقبال می‌کنند و آنها را به سوی فود کورت‌ها و سایر استراحتگاه‌های ساحلی راهنمایی می‌نمایند.

شاید کمی عجیب به نظر برسد اما در ساحل پورت دیکسون یک موزه نیز وجود دارد که در سال ۱۸۴۷ ساخته شد و در سال ۱۹۹۹ به طور رسمی افتتاح گشت به همین دلیل با بازدید از موزه این ساحل نیز می‌توانید کمی بیشتر با فرهنگ و پیشینه‌ی مردم مالزی آشنا شوید.

از دیگر دیدنی‌های ساحل پورت دیکسون معبدی به نام وان لونگ است که نوعی عبادتگاه چینی به حساب می‌آید و در کنارش یک رستوران نیز قرار دارد که انواع غذاهای دریایی را سرو می‌کند، پس بازدید از معبد چینی پورت دیکسون نیز خالی از لطف نیست. اگر اهل هنرهای تجسمی و چند بُعدی هم باشید، باز ساحل پورت دیکسون شما را راضی خواهد کرد زیرا یک گالری نیز در آن وجود دارد که انواع آثار چند بعدی در آن به نمایش در آمده است؛ اگر به این گالری قدم بگذارید، تشخیص واقعیت و خیال برایتان دشوار خواهد شد.

منبع: لست سکند

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا