آخرین خبرهاریپورتاژ آگهی

چگونه ویزای کانادا بگیریم

ویزای کانادا

کانادا یکی از کشورهای محبوب در میان مهاجران از سرتاسر دنیاست. دلایل زیادی برای این محبوبیت وجود دارد. در درجه اول کانادا را باید کشوری با امکانات رفاهی، آموزشی و بهداشتی عالی برای شهروندانش دانست. در درجه دوم نژادپرستی در کانادا نسبت به کشورهای اروپایی کمتر است و شهروندان آسیایی زندگی راحت‎تری در کانادا نسبت به کشورهای اروپایی خواهند داشت.  سومین دلیل اینکه هزینه تحصیلات در کانادا معنی ندارد و تحصیلات رایگان است. این مساله برای مهاجرانی که شاید در اول کار و شروع زندگی در کانادا هنوز نتوانند از پس هزینه‎ها بربیایند کمک بزرگی است. دلیل چهارم اینکه کانادا کشوری است که نسبتا آسان ویزا و اقامت می‎دهد. همچنین در صورتی بیکاری کانادا جزو آن دسته از کشورهاست که به شهروندان حقوق بیکاری پرداخت میکنند.

تمام دلایلی که ذکر شد باعث می‎شوند کسانی که به‎دنبال اخذ وقت سفارت کانادا هستند؛ چه در کشور ما و  چه در دیگر کشورهایی که شرایط اقتصادی و  رفاهی مناسبی ندارند و افراد زیادی به‎دنبال مهاجرت هستند؛ روز به روز بیشتر شوند. این افزایش تقاضا باعث شده کانادا کمی در مهاجر پذیری سختگیرتر شود و نیاز به یک مختصص حرفه‎ای که بتواند به شما در اخذ ویزا کانادا کمک کند بیشتر از قبل حس می‎شود.

برای اخذ ویزای کانادا پیشنهاد می‎شود در درجه اول ببینید شرایطتان به کدام یک از ویزاهای ترانزیت، تک ورودی، چند بار ورود و سوپر ویزا می‎خورد؛ سپس برای مراحل بعدی اقدام کنید. در ادامه به معرفی مختصر هر کدام از انواع ویزاهای کانادا خواهیم پرداخت.

ویزای ترانزیت مخصوص کسانی است که نیاز به ورود موقت به کانادا دارند ولی قصد ندارد از این کشور دیدن کنند یا وارد مراکز خرید آن شوند. این ویزا ۴۸ساعته است و اخذ آن رایگان می‎باشد.

ویزای تک ورودی یا singel entry ویزایی است که با آن تنها یک بار می‎توان وارد مرز کانادا شد و پس از خروج از این کشور اعتبار آن به پایان می‎رسد. تاریخ اعتبار این ویزا باید حداقل یک ماه بیشتر از زمان رسیدن فرد به کانادا باشد.

ویزای ۵ ساله یا ویزای multiple entry اجازه ورود و  خروج مکرر را به صاحب ویزا می‎دهد اما نکته‎ای قابل ذکر در خصوص این نوع ویزا این است که تنها می‎توان ۵سال از آن استفاده کرد. اگرچه ویزای کانادا به خودی خود ۱۰سال اعتبار دارد ولی به  دلیل اعتبار  ۵ساله پاسپورت ایرانی بیشتر از ۵سال نمی‎توان از این نوع ویزا استفاده کرد.

نوع دیگر ویزای کانادا Super Visa نام دارد که برای افرادی صادر می‎شود که قصد دارند بیش از ۶ماه در کانادا بمانند. سوپر ویزا بیشتر برای کسانی صادر می‎شود که نوه یا فرزندشان در کانادا اقامت دائم دارند. اگر این افراد سقف درآمدشان بالای ۲۴هزار دلار باشد می‎توانند برای والدینشان دعوتنامه ارسال کنند. درصورت اخذ ویزا دارنده با هر بار ورود می‎تواتد ۲ سال در کانادا بماند.

برای کسب اطلاعات تکمیلی درباره اخذ ویزای کانادا می‎توانید به سایت سفارت کانادا و یا سایت اطلاعات ویزای کانادا مراجعه کنید و به‎صورت آنلاین ثبت‎نام کنید. این روش یکی از بهترین روش‎ها برای اخذ ویزای کاناداست. باید توجه داشته باشید که شاید به ظاهر کار ساده‎ای باشد اما انجام یک اشتباه کوچک باعث می‎شود مراحل اخذ ویزای شما با مشکل روبه‎رو شود. بنابراین با دقت تمام مراحل را چندین بار چک کنید و از درستی آن اطمینان حاصل کنید.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا