آخرین خبرهااستان هااسلایدرچشم‌انداز توسعه

در نشست فرماندار رضوانشهر و مدیرعامل آب منطقه اى استان عنوان شد : رشد ۴١ درصدى احداث پروژه سد مخزنى شفارود/ تعیین تکلیف روستاهای در حاشیه و حریم سد شفارود تا پایان سال

سد شفارود

تدبیرشرق : فرماندار رضوانشهر از اهتمام مدیر عامل آب منطقه ای گیلان در حل مشکلات تأمین آب مطمئن زراعی کشاورزان استان بویژه شهرستان رضوانشهر قدردانی کرد.

به گزارش تدبیر شرق ، ظهر امروز مدیرعامل آب منطقه گیلان با  فرماندار رضوانشهر در محل فرمانداری دیدار کرد که مهندس حسنی پور در این دیدار ضمن تشکر و اهتمام مدیر عامل آب منطقه ای گیلان در حل مشکلات  تأمین آب مطمئن زراعی کشاورزان استان بویژه شهرستان رضوانشهر گفت: با توجه به مزیت هایی که با آن مواجه بودیم با درنظر گرفتن مشکلات اقتصادی فعلی در کشور با پیگیری ها و مساعدت های حضرت عالی  اعتباراتی در قالب اوراق به این امر اختصاص داده اید توانستیم  بیش از ۷ حلقه چاه عمیق در شهرستان احداث و به بهره برداری برسانیم که بهترین هدیه برای کشاورزان منطقه به شمار می رود.

وی با توجه به سهمیه آب زارعی از سد سفید رود که به این شرستان زمین های کشارزی این شهرستان اختصاص یافته توانستیم با استفاده بهینه بحران خشکسالی را نسبتاً مهار کنیم.

مهندس عسکر حسنی پور همچنین با قدردانی از استاندار معزز استان، نماینده حوزه انتخابیه و مدیرعامل آب منطقه ای گیلان در خصوص تسریع در اجرایی و عملیاتی نمودن پروژه سدمخزنی شفارود که بنا به قولی در سال ۹۹ به بهره برداری خواهد رسید،گفت: دولت سال هاست به پروژه استراتژیکی سد شفاورد نگاه ویژه ای دارد که آن را به عنوان سرمایه ملی کشور قلمداد می نماید چون مقوله تأمین آب کشاورزی، آب شرب صنعتی و تولید برق و آب آشامیدنی از مزایایی راه اندازی این طرح خواهد بود.

فرماندار رضوانشهر ادامه داد: ان شاالله با بهره برداری و آماده شدن سد شفارود دغدغه کشاورزان منطقه و شهرستان های همجوار برطرف خواهد شد.

مدیرعامل آب منطقه ای نیز در این نشست گفت: در حوزه تأمین آب در سطح ملی  توانستیم عملکرد  بهتری نسبت به دیگر استان های کشور داشته باشیم.

مهندس لطفی داشت: در حال حاضر پروژه ملی سد مخزنی شفارود شفارود ۴۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و کارگران به صورت سه شیفت کار می کنند که دیواره سد از آخر شهریور ماه شروع خواهد شد.

وی افزود: روستاهایی که در حاشیه و حریم سد شفارود هستند تا پایان سال تعیین تکلیف می شوند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا