آخرین خبرها

چرخش جهت کشور کره شمالی به سمت چین است، نه آمریکا

به گزارش تدبیرشرق به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این کارشناسان می گویند، شبیه ترین الگوی اقتصادی که در کشور کره شمالی پیاده خواهد گردید نه سرمایه گذاری به سبک آمریکا لکن اقتصاد بازار تحت مدیریت دولت در چین هست که اولین بار از سوی دنگ شیااوپینگ رهبر چین در سال ۱۹۷۸ شروع گردید.

در زمان رهبری او چین در حال خروج از حکومت ۲۷ ساله مائو زدونگ بود که در آن سرمایه داری و تجارت های خصوصی ممنوع شده بود و اموال طبق معمول توسط حکومت توقیف شده و به “مالکیت اشتراکی”

دنگ اصلاحاتی را پیاده کرد که بنای کلیدی برای معجزه اقتصادی چین در ۴۰ سال گذشته بوده اند.

در آستانه نشست روز سه شنبه دونالد ترامپ، ریاست جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کشور کره شمالی در سنگاپور، به رغم اینکه همه گمان می کنند کشور کره شمالی به سمت آمریکا می رود اما این چین بوده که پیونگ یانگ در پی بالا بردن ارتباطات با آن هست.

از ماه مارس تاحالا رهبر کشور کره شمالی دو بار به دیدار شی جینپیگ، ریاست جمهوری چین رفت و در ماه مه یک هیئت عالی رده حزب کارگران کشور کره شمالی در یک عزیمت ۱۱ روزه از منطقه های صنعتی چین بازدید کرد.

این هیئت چند هفته پس از آنکه کیم جونگ اون انتهاء تست های اتمی و موشکی کشور کره شمالی را اعلام نمود و دارای تعهد به یک کوشش تمام عیار به سمت “سازندگی اقتصاد سوسیالیستی” این هیئت چند هفته پس از آنکه کیم جونگ اون انتهاء تست های اتمی و موشکی کشور کره شمالی را اعلام نمود و دارای تعهد به یک کوشش تمام عیار به سمت “سازندگی اقتصاد سوسیالیستی” گردید، این عزیمت را انجام داد.

رسانه های چین نیز به این رویکرد جدید اعلام گردیده از سوی کشور کره شمالی “اصلاح و گشایش” لقب داده اند که چکیده سیاست های دنگ هست و باعث انبوهی از سرمایه گذاری در مسکن در شهر “دان دونگ” رسانه های چین نیز به این رویکرد جدید اعلام گردیده از سوی کشور کره شمالی “اصلاح و گشایش” لقب داده اند که چکیده سیاست های دنگ هست و باعث انبوهی از سرمایه گذاری در مسکن در شهر “دان دونگ” واقع در مرز چین خواهد گردید.

جئون کیونگ من، یک اقتصاددان در موسسه یکپارچگی جامعه کره اظهار کرد: کیم با ترامپ مذاکره می کند چون احتیاج دارد که آمریکا از تحریم ها عقب نشینی کند اما پس از ان همه سرتیترها در مورد کیم جونگ اون و شی جینپینگ می باشد.

انتهای پیام

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا