آخرین خبرها

شورای پنجم در پی ملحق شدن شهر انزلی به منطقه آزاد هست

به گزارش تدبیرشرق به نقل از خبرنگار ایرنا رییس شورای اسلامی شهر بندرانزلی عصر یکشنبه در این جلسه با اظهار تشکر از پشتیبانی های مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی در مورد کمک مالی به تیم فوتبال ملوان اظهار کرد : بهره گیری از مزایا و حجم های منطقه آزاد انزلی در جهت رونق اکتساب و کار و اقتصاد و معیشت شهروندان بیشتر از پیش لزوم دارد.
امیر احمدی فرد اضافه کرد: تا قبل از رونق بازار منطقه آزاد ، در بازار انزلی مشکلی وجود نداشت اما بعد از رونق بازار منطقه آزاد انزلی و فعالیت بیشتر از هزار و ۹۰۰ غرفه در این منطقه موجبات رکود بازار انزلی را به وجود آورده و بازاریان بندرانزلی را با چالش جدی رو به رو کرده هست .

احمدی فرد با اشاره به رونق گردشگری منطقه آزاد انزلی و مبدل شدن آن به مقصد عزیمت و اشتغال بیشتر از ۲ هزار جوان در آن منطقه به عنوان قسمتی از مزایای منطقه آزاد انزلی تصریح نمود: با توجه به مبلغ یک میلیارد تومان پرداخت شده از سوی منطقه آزاد انزلی برای برطرف مشکل مالی ملوان پیشنهاد می گردد یکی از صندلی های هیات مدیره باشگاه به منطقه آزاد انزلی اختصاص یابد .
رییس شورای اسلامی شهر بندرانزلی تاکید کرد : مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی در نشست ها که با شورای شهر داشت، قول مساعد داد که منطقه ازاد انزلی در هر زمینه ای که طبق قانون باشد حمایت کننده شهر انزلی باشد .
وی تاکید کرد: شورای اسلامی شهر بندرانزلی در کوشش هست که شهر انزلی به منطقه آزاد ملحق شدن گردد و یا دست کم مناطقی از این شهر در محدوده منطقه آزاد قرار گرفته تا اصناف و بازاریان شهر بندرانزلی از معافیت مالیاتی بهره مند گردند .

** قانون فعلی منطقه های آزاد اذن معافیت مالیاتی به بازاریان انزلی را نمی دهد
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد انزلی نیز در ادامه این جلسه با اشاره به توسعه و رشد منطقه آزاد انزلی اظهار کرد: خواسته مردم انزلی از نظر ما بسیار ارزش دارد اما همه نهادها و مسئولین باید با همگرایی به خرد جمعی برسند.
وحید طالب پور با اشاره به اینکه سازمان منطقه آزاد انزلی ارزش آفرینی برای مردم را در دستور کار دارد اضافه کرد: قانون فعلی اذن استفاده بازاریان انزلی از معافیت مالیاتی منطقه های آزاد را نمی دهد و باید این مبحث از طریق نمایندگان مجلس پیگیری گردد .
وی با اشاره به صادرات کالا از منطقه ازاد انزلی در سال گذشته به ارزش ۶۲ میلیون دلار تاکید کرد: اینکه گفته می گردد منطقه های آزاد تنها در زمینه واردات کالا فعالیت می کنند ، غلط هست .
طالب پور با اشاره به اشتغال ۱۷ هزار نفر در منطقه ازاد انزلی بیان کرد: در حال حاضر سه هزار نفر در ۲ شهرک صنعتی مشغول به کار می باشند و شهرک صنعتی شماره سه منطقه آزاد نیز در دست احداث هست و برای جذب نیروی کار نیز در حال ایجاد بانک اطلاعاتی برای معرفی نیروهای انسانی جویای کار به کارفرمایان هستیم .
وی با اشاره به احداث بزرگترین آکواریوم ایران و احداث مارینا درجهت جذب هرچه زیادتر گردشگر به این منطقه یادآور گردید: منطقه آزاد انزلی در زمینه کمک به اصناف انزلی ، به بازاریانی که در زمینه پشتیبانی از کالای ایرانی فعالیت می کنند غرفه های موجود خود را جهت بهره برداری در اختیار آنها قرار می دهد.
وی با اشاره به همکاری ها و فعالیت های مشترک فرهنگی شهرداری بندرانزلی و منطقه آزاد انزلی اظهار کرد: در خصوص احداث خانه فرهنگ انزلی و علاوه بر این همکاری در برپایی جشن های مناسبت های متفاوت ، منطقه آزاد انزلی آماده هر گونه همکاری هست.
بندرانزلی در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده و شورای اسلامی این شهر ساحلی ۷ عضو دارد.
۷۴۷۱/۲۰۰۷

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا