آخرین خبرهااستان ها

از نارضایتی از عملکرد عمرانی شهرداررشت تا گران بودن خودروی نصرتی و مخالفت با عدم حمایت از رسانه ها

تدبیرشرق/رئیس شورای شهر رشت گفت: شهردار هفته ای یکبار برای انجام کارهای مربوطه به تهران سفر می کند و بیشتر اوقات با هواپیما و خیلی وقت ها هم با همین خودرو به انجام کارها می پردازد.

سید امیرحسین علوی عضو شورای شهر رشت در گفت وگویی درباره خرید خودرو لوکس فرانسوی توسط شهرداری رشت اظهار کرد: آمار و ارقامی که در مورد قیمت این خودرو منتشر شده اشتباه است و قیمت این خودرو ۲۶۰ میلیون می باشد نه ۳۶۰ میلیون که باید به آن توجه شود.

وی در مورد اینکه کارکنان و کارمندان شهرداری حقوق های خود را نسبتا به موقع دریافت می کنند عنوان نمود: باید انصاف را رعایت کرد درست است که در گذشته حقوق ها با چندین ماه تاخیر پرداخت می شد اما اکنون نسبتا به گذشته بهتر شده است.

رئیس شورای شهر رشت با بیان اینکه شهردار برای تردد نیازمند یک خودرو بود گفت: از گذشته یک خودرو زانتیا که وسیله عبورومرور شهرداران بود در اختیار شهردار نصرتی قرار گرفته بود و از لحاظ فنی ایرادهای فراوانی داشت و بایستی یک خودرو برای شهردار خریداری می شد.

علوی ادامه داد: شهردار با توجه به اینکه ترددهای مکرر به خارج از استان دارد خرید خودرو برای وی الزامی بود.

وی در مورد تاریخ خرید خودرو فرانسوی شهردار رشت توضیح داد و گفت: این خودرو اواخر سال گذشته خریداری شد.

علوی با اعلام اینکه این خودرو در سال حمایت از کالای ایرانی خریداری نشده است گفت: زمانی که شهرداری این خودروی فرانسوی را خریداری کرده بود هنوز سال حمایت از کالای ایرانی توسط مقام معظم رهبری اعلام نشده بود.

این عضو شورای شهر رشت در مورد اینکه قیمت این خودرو گزاف بوده است اظهار کرد: با همه اوصاف از اینکه قیمت خودرو شهردار زیاد است را می پذیریم اما اگر خود بنده هم قرار بود خودرویی انتخاب کنم حتما انتخابم سمند و پژو نبود.

وی تصریح کرد: اینکه اگر بخواهیم با هزینه شخصی یک خودرو خریداری کنیم شاید آنقدر نیاز توجه به قیمت آن نباشد ولی اینکه از پول مردم و بیت المال بخواهد خریداری شود باید به آن ملاحظه کرد.

سید امیرحسین علوی در مورد مستهلک شدن ناوگان شهرداری رشت گفت: بیش از ۷۰ یا ۸۰ درصد خودروهای شهرداری مستهلک است و نیاز به نوسازی خودروهای شهرداری وجود دارد و مصوب شده بود که برای سرشکن کردن هزینه ها از خودروهای پلاک منطقه آزاد انزلی استفاده شود.

وی با توجه به اینکه استفاده از یک خودروی خارجی توسط شهردار در سال حمایت از کالای ایرانی صحیح است گفت: اگر بخواهیم به شهردار بگوییم که این خودرو را بفروشد و با پول آن یک تعداد خودرو سمند یا پارس برای خود و معاونین خریداری کند گمان نمی کنم که این موضوع پذیرفتنی باشد.

رئیس شورای شهر رشت در مورد اینکه این خودرو کاربرد های دیگری هم دارد تصریح کرد: شهرداری رشت از این خودرو برای تشریفات و استقبال از میهمان ها هم استفاده می کند.

وی در مورد اینکه خرید یک خوردو برای رئیس شورا هم پیشنهاد شده بود گفت: شاید اگر شهردار بودم می پذیرفتم که چنین خودرویی سوار شوم اما وقتی که در جایگاه نماینده مردم هستم نمی توانم قبول کنم.

علوی در مورد اینکه نیاز است در سفرهای کاری از خوردوهای لوکس استفاده شود گفت: بارها برای حضور در سمینارها که در تهران و استان های دیگر برگزار می شد ماشین گران قیمت هم کرایه کرده ایم.

این عضو شورا در مورد سفرهای کاری و مکرر خارج از استان شهردار رشت توضیح داد و گفت: شهردار هفته ای یکبار برای انجام کارهای مربوطه به تهران سفر می کند و بیشتر اوقات با هواپیما و خیلی وقت ها هم با همین خودرو به انجام کارها می پردازد.

وی در مورد اینکه آیا شهردارهای شهرهای دیگر هم از چنین خودروهای لوکس و گران قیمت استفاده می کنند اظهار نمود: بنده در جریان اینکه شهردارهای شهرهای دیگر چه مدل خودروهایی استفاده می کنند نیستم اما شهردار های کلانشهرها قاعدتا یک خودرو ۲۰۰ میلیونی دارند.

وی در مورد اینکه اعضای شورای شهر رشت در جریان خرید خودرو شهردار نبوده اند گفت: در این مورد از اعضای شورای هیچ سوالی پرسیده نشده بود.

امیرحسین علوی در مورد رضایت مندی از نحوه عملکرد نصرتی تا به امروز گفت: این موضوع را باید خیلی دقیق بررسی نمود اما اگر پرسیده شود از عملکرد عمرانی ایشان را تایید می کنید که جواب ما خیر است اما عملکرد درون سازمانی را می توانیم بیش از ۷۰درصد تایید کنیم.

وی افزود: همچنین می توان رفتار و تعامل نصرتی با اعضای شورای شهر را هم تایید نمود.

وی با توجه به اتفاقات چند روز گذشته در ساختمان شهرداری و اختلاف دو عضو شورا متذکر شد: درخواست بنده از اعضای شورا این است که با یکدیگر تعامل کنند و تلاش می کنم این دو عضو محترم شورا را با یکدیگر آشتی دهم.

وی با بیان اینکه حمایت از رسانه ها باید با روش صحیح در شهرداری باید صورت بگیرد اظهار کرد: بنده با عدم حمایت شهرداری از رسانه ها مخالف هستم و باید ساختاری برای رسانه ها لحاظ شود و بابت زحمت هایی که انجام می دهند باید حمایت هایی صورت بگیرد اما نباید تبدیل شود به ابرازی برای هجمه های نابه جا و نادرست بعضی افراد و حتما هیچ عقل سلیمی با این موضوع موافق نیست.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا