آخرین خبرها

مکرون: ترامپ مانع احترام دیگر اعضا به برجام نشود

به گزارش تدبیرشرق به نقل از ایسنا به نقل از گاردین،امانوئل مکرون ریاست جمهور فرانسه در نشست خبری مشترک با جاستین ترودو، همتای کانادایی خود در ارتباط با برجام اظهار کرد: پیام کشورهای عضو گروه جی هفت به ترامپ باید این چنین باشد که ترامپ از توافقی که از سوی رئیسجمهور قبل از خود به امضا دست یافته خوشحال نیست، شاید تنها به این سبب که این توافق  توسط رئیسجمهور سابق آمریکا امضا شده هست.

وی در ادامه خطاب به ترامپ اضافه کرد: اما مانع احترام دیگر طرفها به این توافق نشوید و کوشش بسیاری صرف خارج شدن از این توافق انجام ندهید چون که امروز برجام خوب ترین محافظی هست که در اختیار داریم.

به گزارش تدبیرشرق به نقل از ایسنا، دونالد ترامپ در اواسط ماه جاری اعلام نمود که آمریکا به صورت یک جانبه از برجام خارج خواهد گردید. این در حالی بود که شرکای اروپایی واشنگتن همه کوشش خود را به کار بستند تا مانع انجام این اقدام از سوی ترامپ گردند.

این در حالی بود که شرکای اروپایی واشنگتن همه کوشش خود را به کار بستند تا مانع انجام این اقدام از سوی ترامپ گردند.

پس از ان نیز سید عباس عراقچی که قبل تر بیان کرد اروپایی ها باید در ازای تامین منفعت های ایران در برجام ضمانت دهند، بعد از مذاکره با اروپایی ها در جریان نشست کمیسیون برجام در وین از اراده مناسب دو طرف برای محافظت برجام اطلاع داد.

در همین راستا کمیسیون اروپا روز چهارشنبه از به روز رسانی «قانون مسدود کننده» اطلاع داد که به شرکت های اروپایی اذن می دهد با دور زدن تحریم های احتمالی آمریکا به تجارت خود با ایران دنبال کردند.

علاوه بر این ترزا می نخست وزیر انگلستان نیز در دیدار با نتانیاهو همتای صهیونیست خود با تاکید بر ضرورت محافظت برجام اظهار کرد: تا وقتی که ایران به برجام پایبند باشد، انگلستان به پایبندی خود در ازای توافق اتمی ادامه می دهد.

انتهای پیام

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا