آخرین خبرها

پرتغال و رونالدو به دنبال بزرگی در روسیه

به گزارش تدبیرشرق به نقل از ایرنا؛ پرتغال در جدیدترین رنکینگ فیفا در رتبه چهارم جدول رتبه بندی ایستاد و از نگاه کارشناسان بعد از تیم های آلمان، برزیل، اسپانیا، فرانسه، آرژانتین و بلژیک از بیشترین شانس برای اکتساب عنوان قهرمانی در جام جهانی ۲۰۱۸ بهره مند است.
با این اوصاف، ملی پوشان کشورمان رقابت سختی با قهرمان یورو ۲۰۱۶ و یکی از مدعیان جام جهانی خواهند داشت.
سومین دیدار تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی روسیه روز چهارم تیر ماه مقابل پرتغال می باشد.
تیم ملی پرتغال ۶ بار به جام های جهانی راه پیدا نموده است. اولین تجربه آنها حضور در جام جهانی سال ۱۹۶۶ بود که خوب ترین نتیجه آنها نیز در سایه درخشش «اوزه بیو» اتفاق افتاد و پرتغال به مقام سومی رسید.
««اوزه بیو» افسانه ای در آن جام، ۹ گل به ثمر رساند و اسم خود را جاودانه کرد. او در مورد حضور خودش در جام جهانی ۱۹۶۶ که در انگلستان برگزار گردید بیان کرد: «حضور در این جام جهانی نقطه عطف فوتبال من بود؛ هر چند ما موفق به قهرمانی نشدیم، اما اکتساب مقام سومی در جام جهانی یک برتری بزرگ برای پرتغال بود.»
»این تیم در جام های جهانی سال ۲۰۰۶ آلمان با تکیه به نفراتی چون «لویز فیگو»، «روی کاستا»، «نونو گومش»، «ژائو پینتو» دو مرتبه به جمع بزرگان برگشت و مقام چهارم جهان را به خود اختصاص داد.
حالا که در آستانه جام جهانی ۲۰۱۸ هستیم، پرتغال با پشتوانه قهرمانی در یورو ۲۰۱۶ برای خود ارزش جدیدی در فوتبال جهان فوتبال دست و پا کرده و با در اختیار داشتن «کریستیانو رونالدو» به دنبال ماجراجویی در سرزمین تزارها است.
پرتغال با رسیدن به روسیه برای پنجمین دوره پیاپی به فاز پایانی این رخداد بزرگ رسید.
شاگردان «فرناندو سانتوس» در فاز مقدماتی در گروه B قاره اروپا با ۹ برد و یک باخت و اکتساب ۲۷ امتیاز به عنوان تیم نخست راهی جام جهانی گردیدند.
پرتغال در این گروه با تیم های سوئیس، مجارستان، جزایر فارو، لتونی و آندورا هم گروه بود و بالاتر از این تیم ها، مسافر جام جهانی گردید.
این تیم منحصرا در دیدار نخست خود با نتیجه ۲ بر صفر برابر سوئیس شکست خورد. البته آنها در آخرین دیدار فاز مقدماتی انتقام شکست بازی رفت را از سوییس گرفتند و صعود نمودند.
ملی پوشان این تیم در فاز مقدماتی ۳۲ بار گلزنی کردند و چهار بار نیز دروازه تیمشان فرو ریخت.
۲۱ ۲۱ درصد بازیکنان دعوت شده به تیم ملی پرتغال در لیگ داخلی این کشور بازی می کنند.
بی تردید ستاره این تیم «کریستیانو رونالدو» است که ۵ مرتبه خوب ترین بازیکن جهان لقب گرفته است.
««په په» مدافع پیشین تیم رئال مادرید و فعلی بشیکتاش ترکیه دیگر بازیکن مطرح این تیم است.
««ماریو روی» مدافع تیم ناپولی ایتالیا، «آندره سیلوا» مهاجم تیم آ.ث میلان، «برناردو سیلوا» هافبک تهاجمی منچسترسیتی انگلستان دیگر ستاره های مؤثر این تیم نیرومند می باشند.
تیم های ایران و پرتغال برای دومین بار در جام های جهانی هم گروه می گردند. دیدار نخست آنها در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان برگزار گردید که با برتری ۲ بر صفر رقیب همراه بود.
برای پرتغال در آن دیدار «دکو» در دقیقه ۶۳ و «رونالدو» در دقیقه ۸۰ از روی نقطه پنالتی گلزنی کردند.
**فهرست تیم ملی پرتغال در جام جهانی ۲۰۱۸:
سنگربان:
آنتونی لوپس، بتو، روی پاتریسیو
مدافع:

هافبک :

مهاجم:
برناردو سیلوا، رونالدو، ژلسون مارتینس، گونکالو گدس، ریکاردو کوارشما و آندره سیلوا.
ورزشی*۹۱۴۴*۱۵۹۷*۳۰۶۳

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا