آخرین خبرها

دیپلمات پیشین صرب: ترامپ تنش را در جهان افزایش داده هست

'
ستوویچ اضافه کرد: تاحالا هیچ گونه ثباتی در سیاست های ترامپ در ازای کشورهای متفاوت جهان دیده نشده هست و همگان شاهدند که علاوه بر سیاست کینه توزانه با ایران، سیاست زورگویانه ای را نیز با دیگر کشورها در پیش گرفته و تعرفه های جدید فولاد و آلومینیم برای اتحادیه اروپا، کانادا و مکزیک وضعیت کرده که باعث فاصله گرفتن این کشورها از آمریکا شده هست.
دیپلمات و تحلیلگر صرب در امور مسائل بین المللی اظهار کرد: اتحادیه اروپا با ایران در راستای های متفاوت بویژه مشارکت های اقتصادی ارتباطات خوبی دارد و به همین سبب محکم در برابر سیاست کینه توزانه واشنگتن نسبت به ایران ایستاده هست و ضمن اینکه از برجام پشتیبانی می کند، از سیاست اعمال تحریم بر ایران نیز پیروی نمی کند.
وی علاوه بر این به گزارش تدبیرشرق به نقل از های مکرر آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره برنامه اتمی صلح آمیز ایران اشاره و اظهار کرد: در گزارش های آژانس بین المللی، تعهد و احترام کامل ایران به تعهداتش طبق مفاد برجام مورد تایید قرار گرفته هست که این خود بزرگترین سند اثبات کننده احترام ایران به قرادادهای بین المللی و سندی روشن برای اثبات صلح آمیز بودن برنامه اتمی تهران هست.
ستوویچ علاوه بر این به شوق روز افزون کشورهای متفاوت اتحادیه اروپا و دیگر کشورها با ایران اشاره نمود و اضافه کرد: شرکت های انگلیسی برای مشارکت های تجاری و اقتصادی منتظر راهکار اتحادیه اروپا برای مبارزه با تحریم های آمریکا می باشند و این امر خود گواه ارزش ایران برای شرکت های بیگانه هست.
این دیپلمات فرسوده کار در قسمتی از این اظهار کرد و گو، ایران را در زمره کشوهای پیشرو در مبارزه با تروریسم دانست و تصریح نمود: جمهوری اسلامی ایران پیشنهادهای متعددی را برای مبارزه با تروریسم، افراط گرایی و خشونت عرضه داده هست. امروز جهان با این پدیده شوم رو به رو خواهد بود و ایران در خط مقدم جبهه مبارزه با تروریسم در جهان قرار دارد و خواهان مشارکت با کشورها برای ریشه کردن این پدیده شوم هست.
ستوویچ به عنوان دیپلمات پیشین صربستان اظهار کرد: ایران کشوری بزرگ و نیرومند هست که در سیاست دیگر کشورها هیچ وقت مداخله نکرده و کوشش آن به طور مستمر برای صلح، ثبات و گسترش ارتباطات و مشارکت با همه بر مبنای احترام متقابل هست.
وی اضافه کرد: برنامه موشکی ایران تنها جنبه تدافعی دارد و ضمانتی برای امنیت هست و هر کشوری در جهان این حق را دارد که جنگ افزار های متعارفی برای محافظت کشورش از هر گونه تعرض را در کشورش تولید و یا از خارج تامین کند و آمریکا توان ندارد برای کشورها تکلیف معین نماید.
دیپلمات پیشین صربستان، ایران را کشوری غنی با ذخایر طبیعی و معدنی بسیار بالا و مردمی شجاع دانست و اضافه کرد: ایران تسلیم زور نمی توان و با چنین کشوری، تنها از طریق گفتگوها و احترام متقابل میتوان اظهار کرد و گو کرد و به همین سبب بعضی از کشورهای غربی سر انجام متوجه این مبحث گردیدند و گفتگوها را جانشین زبان تهدید و زور کردند.
اروپام**۴۳۶**۱۵۱۶**۱۷۲۳

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا