آخرین خبرهاتدبیر ورزشی

زور والیبال ایران به ایتالیا نرسید

والیبال ایران و ایتالیا

به گزارش تدبیرشرق به نقل از ایرنا، ملی پوشان ایران در دومین مسابقه خود از هفته دوم لیگ ملت های والیبال از ساعت ۱:۴۰ بامداد امروز (یکشنبه) در شهر سن خوان آرژانتین به مصاف ایتالیا رفتند.

سه ست این مسابقه با امتیازهای ۲۵ بر ۲۳، ۲۵ بر ۱۸ و ۲۵ بر ۲۰ به نفع ایتالیا اتفاق افتاد.

میرزاجانپور که در چهار مسابقه قبلی به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شده بود و کارکرد خوبی هم داشت، درنهایت در بازی با ایتالیا از ابتدا در ترکیب ثابت تیم ملی جای گرفت.

** ست اول (ایران ۲۳ – ایتالیا ۲۵)
بازیکنان ایتالیا با زدن سرویس های قدرتی، دریافت تیم ایران را بشدت دچار مشکل کرده بودند. کولاکوویچ با به میدان فرستادن فرهاد قائمی به جای میرزاجانپور اهتمام کرد این مشکل را برطرف کند اما همچنان توپ ها به خوبی به دست سرشناس پاسور ایران نمی رسید تا بتواند برنامه های هجومی تیم را اجرا کند. گرچه بازیکنان ایران در دفاع روی تور کارکرد قابل قبولی داشتند اما اسپک های کم اشتباه ایتالیایی ها امتیازهای بسیاری برای این تیم ثبت کرد. ایتالیا در ست اول، چهار امتیاز سرویس کسب کرد.

** ست دوم (ایران ۱۸ – ایتالیا ۲۵)
در این ست بازیکنان ایران علاوه بر دریافت، در زدن اسپک هم بسیار پر اشتباه بازی کردند. در برابر ایتالیایی ها با درخشش در توپ گیری و کارکرد کم اشتباه در تهاجم، خیلی راحت فاصله امتیازی بسیاری با ایران به وجود آوردند. در امتیاز ۱۶ بر ۱۱ به نفع ایتالیا، فرهاد سال افزون و صابر کاظمی به جای غفور و سرشناس وارد زمین گردیدند و تا انتهاء ست هم در میدان باقی ماندند اما در این مدت سال افزون منحصرا توانست ۲ بار به مهاجمین تیم ملی پاس بدهد که همین مبحث به خوبی ناتوانی دریافت و توپ گیری در تیم ایران را نشان می داد. گرچه از میانه های ست حضرت پور به جای مرندی وارد زمین گردید، مشکلات تیم ایران پابرجا ماند.

** ست سوم (ایران ۲۰ – ایتالیا ۲۵)
از شروع ست سوم، کولاکوویچ دست به تحولات بسیاری در تیمش زد. در یک وقت استراحت، کولاکوویچ به سال افزون اظهار کرد که زیادتر به کاظمی پاس بدهد و اگر این بازیکن ۱۹ ساله که اولین بازی ملی خود را پشت سر می گذاشت، توپی هم خراب کند ایرادی ندارد. در میانه های ست مرتضی شریفی دیگر بازیکن ۱۹ ساله ایران به جای قائمی وارد زمین گردید. میثم صالحی بازیکن ۲۰ ساله ایران هم به جای عبادی پور وارد بازی گردید. اما شاگردان جوان کولاکوویچ تجربه کافی برای برتری بر تیم قدرتمند ایتالیا را نداشتند.

تیم ملی والیبال ایران از ساعت ۲۳:۴۰ یکشنبه در سومین مسابقه خود در لیگ ملت های والیبال، به مصاف کانادا می رود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا