آخرین خبرها

بدون تکیه به خدا و معیت مردم به دستاوردی نمی رسیم

به گزارش تدبیرشرق به نقل از روز شنبه از جماران، حجت الاسلام سید حسن خمینی در مراسم تجدید میثاق وزیر و جمعی از کارکنان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با آرمان های امام خمینی(ره) در حسینه جماران، گفت: طبق روایات، صفت های متضاد در شخصیت والای امام علی (ع) جمع شده بود که همین امر وی را به عنوان یک شخصیت ممتاز در میان صحابه پیامبر(ص) قرار می دهد.

وی با بیان اینکه یکی از خصوصیات امام جوانگرایی بسیار عمیق و باورمندی واقعی به نیروی جوان هست، اضافه کرد: نیروهای انقلابی که مسند مدیریتی پیدا کردند، جنگ را اداره نمودند.
یادگارامام با اهتمام بر اینکه امام راحل به درک عمومی مردم اعتقاد داشتند، گفت: یکی از عاملان انتقادی رفتارهای جوانان در جامعه این هست که آنان را باور نداریم و فضا و میدان را برای آنان فراهم نمی کنیم.
سید حسن خمینی تاکید کرد: اتکای به نیروی جوان خصلت های بزرگی را پدید می آورد، وقتی جوان را باور نماییم او هم خود را باور می کند و وقتی وی را باور نکردیم، او هم خود را باور نمی نماید.

یادگار امام دومین نکته تفکر امام (ره) را اتکای به درک و قدرت مردم گفته بود و گفت: بر خلاف زیادی ازانقلاب ها، رکن کلیدی انقلاب ایران با محوریت مردم و حرکت اجتماعی تشکیل شد.
وی اضافه کرد: هیچ حرکتی در دنیا به اندازه انقلاب ایران از این معنا برخوردار نیست و امام راحل به طور مستمر بر این نکته تاکید داشتند که این نظام مربوط به مردم هست و هر کاری انجام می دهید باید برای مردم باشد.
وی دنبال کرد: نکته بنیادی این هست که بدانیم مردم می فهمند و درست تشخیص می دهند.
وی اضافه کرد: امام خمینی ((ره) به درک عمومی مردم اعتقاد داشتند؛ به همین جهت هم می توانستند در برابر همه زیاده خواهی ها ایستادگی کنند.
سید حسن خمینی با اهتمام بر اینکه عقب نشینی، تسلیم، سازش و ذلت در قاموس امام نیست، تصریح نمود: شرط این امر تکیه به قوت لایزال الهی هست که از سرپنجه پشتیبانی مردمی می آید.
وی گفت: اگر مردم در میدان باشند انقلاب و شعارهای انقلاب ادامه پیدا می نماید و تا اکنون هم از هر گردنه ای که گذر کرده ایم با اتکای به مردم بوده هست.
وی دنبال کرد: رهبری انقلاب هم گفته اند که هر وقت سیل خروشان مردم وارد صحنه ای می گردد تا مدت ها همه مشکلات برداشته می گردد.
یادگار امام با اهتمام بر باور و اعتماد متقابل مردم و مسئولان به همدیگر، گفت: اعتماد مسئولان به مردم یکی از با اهمیت ترین اجزا در تفکر امام راحل هست و بدون تکیه به خدا و معیت اکثریت مردم، هر راهی هم هزینه زیادی دارد و هم به نتیجه نمی رسد.
سید حسن خمینی در انتهاء گفت: به اعتقاد مردم اعتماد کنید؛ چنان که اعتماد کردند و نتیجه گرفتند و هر کاری می کنید نیت تان خدمت زیادتر به طبقات محروم تر باشد.
وزیر و جمعی از کارکنان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز شنبه در حسینه جماران با آرمان های والای امام خمینی(ره) تجدید میثاق کردند.
۶۰۰۳

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا