آخرین خبرها

آمادگی طرح های سالمسازی دریا در سواحل بندرکیاشهر

رحیم حیدری روز پنحشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به بازگشایی طرح های سالمسازی دریا در سواحل این شهرستان از اوایل خردادماه امسال گفت: بازگشایی این طرح ها بر اساس برنامه ها و دستورالعمل های وزارت کشور انجام می شود و تا پایان فصل گرما ادامه خواهد داشت.
وی در ادامه با بیان اینکه هم اکنون تعداد 4 طرح سالمسازی دریا در مناطق عسگرآباد ، لله وجه سر ، انبارسر و شهر بندرکیاشهر این شهرستان فعالیت دارند تصریح کرد: در هر یک از این طرح های سالمسازی استقرار 25 نفر از عوامل نجات غریق ، امداد و نجات ،خدماتی ، نیروهای انتظامی و …انجام شده که با فعالتر شدن این طرح ها در طول تابستان این تعداد به بیش از 40 نیرو نیز افزایش می یابد.
وی با تاکید بر اینکه در کلیه این طرح های سالمسازی ، نیروهای نجات غریق آموزش دیده مستقر شده اند گفت: همچنین تاکنون به منظور پیشگیری از هرگونه حادثه احتمالی تعداد 25 نقطه خطر آفرین نیز در سواحل شهرستان شناسایی و نسبت به استقرار نیروهای نجات غریق و امداد و نجات در آنها اقدام شده است.
حیدری با اشاره به نصب علائم ایمنی و هشدار دهنده در سطح سواحل بخش بندرکیاشهر اظهار داشت: از کلیه امکانات موجود در شهرستان به منظور پذیرایی و استقبال از مسافرین و گردشگرانی که وارد سواحل منطقه می شوند بهره خواهیم برد.
وی وجود 2 دستگاه جت اسکی و یک دستگاه قایق موتوری را از جمله تجهیزات موجود در سواحل این شهرستان عنوان کرد و گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته سواحل هشت روستای این شهرستان نیز برای استقبال از مسافرین و گردشگران آماده اند.
وی ضمن تاکید بر لزوم همکاری دهیاران این مناطق روستایی در خصوص آماده سازی سواحل روستایی گفت: امسال در 2 نقطه از سواحل این شهرستان نیز با مشارکت بخش خصوصی طرح های سالمسازی به اجرا در خواهد آمد.
وی در ادامه پرکردن اوقات فراغت مسافرین را از اهداف بازگشایی طرح های سالمسازی دریا در این شهرستان عنوان کرد و یادآور شد: انتظار می رود کلیه مسافرین و گردشگران ضمن بهره بردن از فعالیتهای فرهنگی ، هنری ، ورزشی مفرح در سواحل این شهرستان ،به هشدارهای نیروهای امداد و نجات توجه کنند و از شنا در مناطق خطر آفرین و خارج از طرح های سالمسازی بپرهیزند.
وی تصریح کرد: شهرستان آستانه اشرفیه با 37 کیلومتر نوار ساحلی در بخش بندرکیاشهر همه ساله با فرارسیدن فصل گرما مورد توجه بسیاری از گردشگران و مسافرین قرار دارد.
شهرستان آستانه اشرفیه در شرق استان گیلان قرار دارد.
خبرنگار :علیرضا رنجکش ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7287/6070

انتهای پیام /*

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا