آخرین خبرهااستان هااسلایدرچشم‌انداز توسعه

مدیر عامل سازمان آب منطقه ای گیلان : سال ۹۷ ماهانه یک سد در استان گیلان به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش تدبیرشرق کاظم لطفی صبح امروز در جلسه حفاظت از منابع آب و کارگروه کشاورزی در رشت با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای بهره‌برداری از سد “شهر بیجار” اظهار داشت: این پروژه در حال حاضر ۸۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در سال ۹۷ به ۹۵ درصد پیشرفت می‌رسد.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان با اعلام اینکه نیروگاه متصل به سد “شهر بیجار” در فروردین و اردیبهشت ماه سال ۹۷ به بهره‌برداری می‌رسد گفت: همزمان با تاسیس این نیروگاه پروژه احداث خط انتقال آب سد “شهر بیجار” تا نخستین آبگیر آن آغاز می‌شود.

لطفی با اعلام اینکه پیشرفت فیزیکی پروژه سد “پل‌رود” تا پایان امسال به ۶۱ درصد می‌رسد خاطرنشان کرد: ۳۳ میلیارد تومان در سال ۹۶ برای احداث این پروژه تخصیص داده شد و تا پایان سال ۹۸ به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای بهره برداری از سد شفارود تصریح کرد: ۶ دستگاه بولدوزر برای تامین ماشین آلات احداث این پروژه تهیه شده و پیشرفت فیزیکی آن تا پایان سال ۹۷ به ۶۰ درصد رسیده و در سال ۹۸ آبگیری می‌شود.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان با تاکید بر اینکه سد “دیورش” تامین کننده آب پنج شهرستان استان گیلان است افزود: این پروژه در حال حاضر ۱۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تا پایان سال آینده به ۶۰ درصد رسیده و در سال ۹۸ به بهره برداری می‌رسد.

وی با اعلام اینکه در سال ۹۷ حدوداً در هر ماه یک سد در گیلان افتتاح می‌شود گفت: سد لاستیکی “باغبانان” تاکنون ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا پایان امسال به ۹۹ درصد رسیده و در اواخر فروردین سال ۹۷ به بهره‌برداری می‌رسد.

لطفی پیشرفت فیزیکی سد لاستیکی “شلمانرود” را ۷۶ درصد دانست و تصریح کرد: پیشرفت فیزیکی این پروژه تا پایان امسال به ۸۵ درصد می‌رسد و در پایان اردیبهشت ماه سال ۹۷ یا اوایل خرداد ماه افتتاح می‌شود.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان با اعلام اینکه پروژه سد لاستیکی “ماسال” شهریورماه سال ۹۷ به بهره‌برداری می‌رسد اظهار داشت: این پروژه تا کنون ۴۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که تا پایان امسال به ۵۵ درصد می‌رسد.

وی زمان بهره برداری از پروژه سد لاستیکی “فخراباد” شهرستان رشت را مهرماه سال ۹۷ اعلام کرد و ابراز داشت: پیشرفت فیزیکی این پروژه تاکنون ۴۳ درصد بوده و تا پایان امسال به ۵۰ درصد می‌رسد.

لطفی با اعلام اینکه سد لاستیکی تولم شهر تاکنون ۳۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که تا پایان امسال به ۴۰ درصد می‌رسد عنوان داشت: این پروژه در آبان‌ماه سال ۹۷ افتتاح می‌شود.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان دهه فجر سال آینده را زمان بهره برداری از سد لاستیکی “تالش” دانست و خاطرنشان کرد: این پروژه تاکنون ۱۹ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که تا پایان امسال به ۲۰ درصد می‌رسد و محلی مناسب برای گردشگری استان گیلان محسوب می‌شود.

وی با اعلام اینکه پیشرفت فیزیکی سد لاستیکی “ملاهادی آستارا” تا پایان امسال به ۱۵ درصد می‌رسد ابراز داشت: در تلاش هستیم این پروژه تا پایان سال ۹۷ به بهره‌برداری برسد و در صورت عدم تحقق این امر تا پایان اردیبهشت ۹۸ از آن بهره‌برداری می‌کنیم.

لطفی با تاکید بر اینکه پروژه سد لاستیکی “رادارکومه” تا پایان سال ۹۷ از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار می‌شود خاطرنشان کرد: این پروژه در اردیبهشت ماه سال ۹۸ به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای اجرای طرح های آبرسانی در استان گیلان گفت: دو مخزن ۶۰۰ متر مکعبی و ۳ هزار متر مکعبی آب برای اجرای طرح آبرسانی در سیاهکل در نظر گرفته شده است.

وی با اعلام اینکه طرح آبرسانی شهرستان‌های رودسر و املش تا اوایل سال آینده به بهره برداری می رسد خاطرنشان کرد: این پروژه تاکنون ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و یک مخزن ۲ هزار مترمکعبی در منطقه رحیم آباد نصب شده است.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان ضمن تشریح میزان مصرف آب در استان گیلان ابراز داشت: در سال ۱۳۴۰ میزان مصرف آب در استان گیلان ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون مترمکعب بوده که این رقم در سال ۹۵ به ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب رسیده است.

لطفی با اعلام اینکه تا پایان برنامه ششم توسعه میزان آب مصرفی در استان گیلان به ۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون متر مکعب می‌رسد تصریح کرد: سد “پل‌رود” ۲۵۰ میلیون متر مکعب از آب استان گیلان را تامین می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: برای مدیریت مصرف و توزیع متناسب با آب در استان گیلان باید ۱۲ سد کوتاه و ۱۰ سد لاستیکی در سراسر استان ایجاد شده و همچنین هزار کیلومتر از نهرهای سطح استان لایروبی شود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا